![]() |
|
|
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 987
|
![]()
De kan ha så mange vektsensorer de bare vil men her ville det nok ikke utgjort noen forskjell...Denne typen hendelser viser hvor fort ting kan bli feil når alt en trenger å gjøre er å skrive noen tall inn i noen bokser i FOVE (Airbus performance program) og få ut et resultat ved å trykke på en knapp. Flex og V-speeds varierer så mye at det blir veldig komplisert å få forhåndsprogrammert inn i flyets FMGC. At flygerne her ikke reagerte på flex temperatur og V-speeds og de fikk her skjønner ikke jeg, men det kan vel forklares med det over at en går ut ifra at de korrekte tall har blitt puttet inn i programmet og at utregningene dermed er korrekt (rubbish in, rubbish out).
Ved bruk av FOVE til disse utregningene er det kun take-off mass og green dot speed sammenligning som vil kunne gi bekreftelse på at korrekte tall er brukt under utregningen, noe som de også nevner i rapporten. Som vanlig kan en vel si, er det kun oppmerksomme og kunnskaprike flygere som er det siste nettet til å fange opp feil som dette... T Last edited by Turtle; 15-11-2009 at 23:47. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
bmi leier inn A330-200 fra Meridiana Fly--> hva vil skje med deres A330 | FlightDeck | Småprat | 6 | 01-11-2012 21:01 |
Qatar Airways, A7-ACL, Airbus A330-200. Første flight til OSL 5/10-2011. | TKDahl | Bilder & foto | 18 | 10-10-2011 00:26 |
Incident: Ryanair B738 at Skavsta 03MAY11, rejected takeoff | jefi99 | Flyforum | 16 | 13-05-2011 12:52 |
Dash8 100/200/300 - FLIGHT PERFORMANCE | LN-TIB | Flyforum | 0 | 30-07-2008 23:16 |