![]() |
|
|
![]() |
#1 |
avsluttet
|
![]()
Alle flighter i Avinor (og internasjonalt?) har et "flag", en ekstra markering for å markere hva slags type operasjon.
Jeg tror at "J" er det som markeres som Passenger Jet, operating. Lurer på om "P" markeres som position flight. "C" er vel kanskje cargo? Har ikke noe direkte oversikt, og dette er vel så vidt jeg husker. Avhengig av disse, så vises de / vises de ikke av default setup. Postflya til Westair vises ikke på avgangs/ankomst skjermer by default, kun fordi de er operation cargo only (MAIL ONLY). Kanskje ENGM kan ta dette dypere, han vet vel alt dette? Han kan vel avkrefte/bekrefte, men det er lenge siden jeg har lekt meg med avinors "staff-system"/FDB, så jeg husker ikke alt helt korrekt. Men uansett kan du vel override innstillinger ved å vise frem, eller ikke vise frem på public. Greit å vite når noen setter feil flag når de "lager" en posflight i systemet som ikke skal gå med pax til f.eks TRD, BGO eller BOO osv, og det er mye forsinkelser og overbookinger, og det kommer på public... ![]() "SHOW_PUCLIC_....." --- NO... :-) "SHOW_STAFF_....." ---- YES... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Regional Jet OÜ/Xfly med CRJ900 for SAS | Trdfly | Flyforum | 45 | 04-11-2024 12:12 |
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) | view | Flyforum | 40 | 20-11-2017 13:00 |
Dårlig dag for crj900 | branserud | Småprat | 0 | 17-10-2012 07:46 |
Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS | Fredrik Propell | TripReports | 35 | 01-07-2012 10:45 |
SAS med tech snag i Paris | Utflyttet | Flyforum | 4 | 02-01-2007 01:37 |