Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-06-2012, 00:19   #1
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

SAS Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS

Da var det endelig tid for min lille dagstur til Svalbard kommet. Hele poenget med turen er å få tiden til å gå litt fortere her jeg går å venter på å starte opp på AFIS kurs til høsten. Jeg er ferdig på å studere på Universitet for denne gangen.

Vel det hele begynte med at jeg fikk en del EB poeng av min bror til fri disp. Siden jeg ikke het visste hva jeg kunne bruke dem til, spurte jeg dere gode brukere av Flyprat.no om gode tips til en tur. Ett av alternativene som ble nevnt var Longyearbyen. Det hørtes veldig spennende og eksotisk ut, samtidig at jeg aldri hadde vært der før. Turen ble bestilt og bekreftet noen min før poengene gikk ut på tid.

12/6 2012
KRS-OSL
SK208
B737-800 LN-RPL
Sete 16 F
Flytid ca 40 min

På avreisedagen måtte jeg fryktelig tidlig opp, rettere sagt kl 05.45 for å rekke alle morgenrutinene samt å kjøre til KRS fra Grimstad. Været var kun tjukk tåke som kom sigende inn fra havet.

Fikk parkert på parkeringsfelt P3, med kort gange til terminalen. Innsjekk var allerede gjort kvelden før på samtlige av leggene, så det var bare å spasere rett til gate som holdt på med boarding. Klokken var da 07.05.

Ble avgang på tid, noe som er en selvfølge når man reiser med verdens mest punktligste flyselskap, noe som ble poengtert gjennom hele reisen…

Nesten stinn brakke etter hva jeg greide å se fra setet mitt på rad 16 F, som er en nødutgang . Trodde jeg skulle være heldig å få et ledig midtsete, men uheldigvis ikke. Der kom det en type som tydelig ikke likte å bruke sko… Neida, han kom barfot. Nice.

Men uten om det, så var det en grei tur med et opplagt crew som serverte en helt ok frokostpakke. Kapteinen var i godt humør og ga en hyggelig velkomstintro.

Landet på tid og raset inn til gate og gikk til transferdesk for å få en papirbillett, i tilfelle EB Amex kortet ikke ville samarbeide. Damen i skranken så rart på meg, da hun så en dagstur til LYR og tilbake. Jeg smilte og takket for billetten. Det viste seg at hun ikke skulle bli den første til å reagere på det.
Ventet så litt utålmodig ved gate 20, hadde ca 1 time til avgang videre. Testet ut OSL wifi, som bare blir treigere jo lengre du sitter på nett.

-Fredrik Propell-
Fredrik Propell is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 00:20   #2
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

SAS Re: Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS

OSL-TOS
SK 4414
B737-800W LN-RRF
Sete 15 F
Flytid ca 1:40 min

Det begynte å renne på med morgentrøtte mennesker til gate 20, inkludert herr barfot. Håpet virkelig ikke jeg skulle få æren av å sitte ved siden av han helt til Svalbard. Plutselig var det tid for boarding og fant meg godt til rette i sete som igjen var en nødutgang.
Maskinen og crewet hadde startet sin arbeidsdag i SVG denne morgenen. Dette er første gang jeg har fløyet med ”spanskeflyet, med de utrolig fæle stolene sine” så var spent på om ryktene stemte. Benplassen var god men setet var av den kjipe opplevelsen. Ryggen var ok, men sitteputa var veldig ukomfortabel. Jeg tok et bildet der jeg sitter med ryggen og rumpa helt inntil sete, og allikevel ”manglet” det nesten halve sete for å nå meg til knærne.

Måtte ha meg noe lett og spise, så tok en titt i CloudShop menyen og gikk for dagens sandwich med motzarella og soltørkede tomater.

Ellers på turen så man ikke særlig mye da det var overskyet fra T/O til landing.
Slenger på litt underveis bilder av en veldig ren og blank vinge, motor og vinglett.

Ved innflygning til TOS kom vi akkurat inn under skydekket og fikk en fin utsikt østover opp innover noen fjell og daler med snø på da vi landet på bane 01.

Så ingen spottere ved gjerdet, så ble ikke foreviget fra utsiden tror jeg.

Ved transfer til LYR må alle som skal videre også ut av flyet for å vise ID/pass til politiet. Hvorfor er jeg litt usikker på. Kanskje noen kan forklare.
Rakk og løpe innom toalettet før boardingen startet for dagens tredje etappe.
Det så veldig fult ut i venteområdet, som for meg så ut som arbeidere til gruvene der oppe.

-Fredrik Propell-
Old 13-06-2012, 00:22   #3
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

TOS-LYR
SK 4414
B737-800W LN-RRF
Sete 15 F
Flytid ca 1:20 min

På vei inn i det samme flyet spurte jeg pent om å få sitte på klapp, men den plassen var allerede opptatt. Det hjalp heller ikke å ”reservere” plass tilbake, da det var crew bytte der oppe. Så da blir det å spørre pent enda en gang på veien ned.
Tok av på tid igjen, rett nord. Det ble å ligge ”on top” hele veien. Så ikke Bjørnøya engang.

Kjøpte meg en muffins og brus. Trenger litt raske karbohydrater for å sitte en hel dag på fly.

Den fine kabinen

Da vi nærmet oss LYR kom det noen fjell til syne. Aner ikke om det var Bjørnøya eller Svalbard. Om det finnes noen flinke fjellmennesker her så er det bare å prøve å identifisere dem

Under nesten hele turen var det tipp topp service av crewet, som solgte ting og mat som bare det. Lurer på hvor mye man tjener på salg om bord egentlig?

Fikk en veldig fin finale da det klarnet opp akkurat rundt Adventsbukta og byen. Solen lyste opp alle snøkledde fjelltopper.

Kystvakta var ute med båt og Lynx

Landinga var bra nok, lugga litt men kom oss ned trygt. Parkerte og folk løp ut av flyet foran og bak. Jeg hadde god tid, da det enda var over én time til jeg skulle returnere med samme maskin.
Som en kuriositet, den barføtte mannen som satt vedsiden av meg fra KRS var faktisk med meg helt opp til LYR. Vet ikke hvem som var særest, han som ikke gikk med sko på Svalbard, eller jeg som tar en times svipptur innom Svalbard. Det får dere avgjøre

Kom meg igjennom slusa og forbi bagasjebånd og rett ut på utsiden. Der var det noen som spurte meg om å ta et bilde av dem, noe jeg gjorde en deal om at de skulle ta bilde av meg. Da har jeg et fast bevis på hvor jeg har vært!

-Fredrik Propell-

Last edited by Fredrik Propell; 13-06-2012 at 00:37.
Old 13-06-2012, 00:24   #4
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

LYR-TOS
SK 4425
B737-800W LN-RRF
Sete 16 F
Flytid ca 1:30 min

Etter fotoseansen rett utenfor terminalen og litt steinplukking, var det bare å vandre inn igjen. Siden jeg reiser billettløst og hadde sjekket inn på nett dagen før, tenkte jeg alt var i sin skjønneste orden. Det var det ikke. Tror ikke det har reist mange til og fra Svalbard billettløst. Fikk ikke passere security uten å kunne bevise med en billett eller e-post om at jeg skulle reise. Jeg hintet at det er derfor jeg ga vekteren mitt EB-kort. Men hun skjønte ikke hva det skulle hjelpe for. Kanskje de ikke hadde sett et EB kombinert med Amex før? Men det står jo klart og tydelig hva det er for et kort.. Etter å ha lagd en liten lang kø og funnet frem en mail på telefonen gikk det greit.
Hadde jo printet ut et boardingpass på OSL, men det fant jeg ikke i farten.

Svalbard Flyplass er en liten AFIS enhet, med det som så ut som ny oppussede lokaler. En veldig fin og oversiktlig liten plass. Kanskje jeg havner der oppe med tiden?

Det var en liten overpriset kiosk hvor en kunne kjøpe litt turistjuggel og øl. Det satt en stor gjeng med øl tørste arbeidere som skulle hjem til fastlandet og koste seg i en egen liten avdeling med skillevegger.
Prøvde å huke tak i kapteinen da han føk forbi meg for å spørre om klapp. Han var ikke så lysten på det og for videre.
Synd trist leit!

Da det endelig ble klart for boarding stod jeg der med mine moderne plastkort og leverte dem til den hyggelige SGH mannen. Han spurte høflig etter en papirbillett, noe jeg så klart ikke kunne klare å oppdrive, igjen. Jeg hoppet høflig ut av køen for å finne billetten, men så plutselig fungerte kortet og jeg glad og fornøyd kunne komme meg sør over igjen.

Vell om bord igjen satt jeg én seterad bak den jeg satt på turen opp. Nødutgang det også, så satt godt i det minste. Været var fortsatt bra og vi tok av rett mot byen, men tok en skarp venstre sving 180* og satte kursen mot Bjørnøya og Tromsø igjen.
Crewet på denne turen bestod av et nytt et, men en søt ung dame fra turen opp fra TOS var med tilbake. Hun stusset veldig da hun så meg sette seg ned i setet og spurte om jeg ikke nettopp hadde ankommet Svalbard. Jeg måtte le litt og sa at jeg trivdes så godt å fly med henne opp, at jeg ville være med ned igjen. Vi lo begge to og hun smilte og det var det..

Ble ingen gode fotomuligheter, men knipset noen allikevel. Kapteinen sa for øvrig at han la seg på FL390.
Nedstigning i henhold til rutiner ble gjennomført, og da vi brøt igjennom skydekket kom de snøkledde fjellene rundt Tromsø til syne igjen. Sola lyste opp de største toppene. Kom inn nord fra på 19L og fikk en fin landing og utsyn mot en av de to store broene over til fastland.

Litt jobbing underveis.

-Fredrik Propell-
Old 13-06-2012, 00:25   #5
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

TOS-OSL
SK 4425
B737-800W LN-RRF
Sete 16 F
Flytid ca 1:30 min

Siden Svalbard er tollfri sone må vi alle man og kvinner gjennom passkontroll, og med det ny security check. Litt tungvint men sånn er det. Nå ga jeg vel kanskje svar til meg selv ang. hvorfor vi måtte ut og inn den andre veien tidligere på dagen.

Så var det å bevise for vekterne at jeg faktisk skulle videre sørover. Jeg ga han kortet, men det ville ikke vise noe. Men nå hadde jeg papirbilletten lett tilgjengelig! La så EB/Amex kortet i plastkassen og sendte den igjennom. Men da jeg skulle passere detektoren, var så heldig å bli plukket ut i en ”tilfeldig” sjekk, bare fordi jeg var hyggelig å lot en annen gå før meg. Det innebar å ta av et par trange Converse sko som tar tid å krefter å ta av og på. Sjekken gikk greit, hun fant ingenting av interesse. Endelig klar til å pakke sammen sakene fra båndet, så jeg at EB/Amex kortet var borte. Det skulle bare mangle.. Spurte irritert om vekterne i det hele tatt følger med på verdisakene som blir sendt igjennom. Svaret jeg fikk tilbake var ”innimellom når vi har tid”. Er det sånn det skal være? Ble litt overrasket over hvor lite de faktisk brydde seg om våres verdisaker. Men heldigvis fant de det liggende på bakken under maskinen, og jeg kom meg videre.
Ble middag på Narvesen, baconpølse i brød, før på nytt gå om bord i LN-RRF.

Udramatisk tur mot OSL, men med mye fine skyer og blå himmel.

Crewet var veldig hyggelige, og jeg vet ikke om man kan forvente mer en hva de ga denne dagen. Og den søte flyvertinnen husket hva jeg ville ha varme drikker

Mye vær inn mot OSL

Landing på tid, på en alt for kjent og kjedelig flyplass.
Takket for meg og gikk glad og fornøyd av flyet for siste gang, for nå.

OSL-KRS
SK223
B737-800 LN- RCY (SAS sin halehelt)
Sete 17 F
Flytid ca 40 min

Nå merker jeg at Norge på langs turen min begynner å dra mot slutten. OSL-KRS har man fløyet utallige ganger mens man har bodd her nede.
Jeg rusler fra gate 20 til gate 29 der sjette og siste tur for dagen står for tur. Det er med halehelt flyet til SAS. Et fresht og fint fly som ikke var møkkete verken utvendig eller innvendig. Ble boarding ca 10-15 min etter ankomst, så paset veldig bra. Ble første man ut til flyet, og denne gangen fungerte kortet som det skulle, bare at jeg ikke fikk setelapp..
Push på tid og rett til bane 19L for en rakettstart!

Skippet drikketralla denne gangen, det får være grense på hvor mye man skal bli tilbydt gratis kaffe eller te på en dag ☺
Hyggelig crew som smilte stort sett hele turen. Atmosfæren på denne flighten var rolig med kveldssolen lyse inn i vinduet mitt. En fin fin tur enkelt og greit.

Turen gikk fort, nesten for fort. Er vant til å bruke 40-45 min men nå gikk det på 35 min.
Overhørte personalet at det var ca 150-160 personer om bord, så en grei fyllingsgrad det.

Så like plutselig som turen startet i KRS, er den omsider avsluttet, på samme sted.
Etter litt rask regning av km har jeg flyet ca 4721 km på ca 13 timer. Er fornøyd med det ☺
Da var det bare å betale for parkering og kjøre den siste biten hjem til Grimstad.

Konklusjon

Vell hjemme igjen etter en veldig intensiv men spennende tur sitter jeg igjen med mange inntrykk.
Når det kommer til selve transporten så leverer SAS varene med god margin jevnt over hele fjøla. Eneste jeg kan sette fingeren min på er at det ble noe kluss med å reise papirløst. Er så greit når man bare trenger å dra kortet og stige om bord. Vi reiste alltid på/før rute og landet da heletiden godt foran oppsatt rutetid. Nå hadde jeg ikke særlig dårlig tid, men det gir et inntrykk av at det hele tiden fokuseres på punktlighet.

Når jeg endelig kom frem til Svalbard og Longyearbyen følte jeg at det var utrolig synd å måtte snu i døra på flyplassen etter en rask fotoseanse utenfor terminalbygget. Svalbard er et sted jeg garantert kommer tilbake til, enten som turist eller i jobbsammenheng. Bare på det lille jeg så av natur under innflygning får meg til å planlegge tur med kamerater for isbjørnsafari og alt det andre Svalbard tilbyr.

Mange lurer sikkert på hvorfor i hule jeg gadd dette her. Men svaret er enkelt; trengte noe å gjøre en hel dag mellom de vanlige arbeidsdagene
Og for de som måtte lure på hva dette kostet meg, så kom det på 10000 EB poeng donert av min bror, pluss ca 750 kr i skatter/avgifter/mat.
Håper ikke bildene var for dårlige, og beklager sterkt for de stygge datostemplene! De er tatt med et 7-8 år gammelt digitalkamera. Gadd ikke å drasse med speilrefleksen.
Og så håper jeg det var underholdende å lese.

God kveld

Og bildene ble ikke i 800x600. Beklager det.

-Fredrik Propell-

Last edited by Fredrik Propell; 13-06-2012 at 00:29.
Old 13-06-2012, 00:35   #6
Glenn
ScanFlyer Molded

Default Re: Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS

En flott og litt eksotisk rapport, takk for den!
Morsomt at du tok en dagstur til LYR, frister nesten til å gjøre det samme - hehe
Synd det ikke ble noen WiFi-maskin på deg!

Kjedelig at du ikke fikk klapp på noen av turene, har også blitt mindre på meg i det siste.
Virker som de er blitt en del strengere ..
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 00:39   #7
pgaa
ScanFlyer Molded

Takk for fin rapport, som var underholdene å lese. Hva heter han personen der, som visstnok er norges punktligste person ?
Old 13-06-2012, 00:42   #8
L1011-500
ScanFlyer Silver

L1011-500's Avatar

Flott rapport! Har faktisk vurdert samme turen selv.

(Og ingen tvil om at den barbeinte mannen var særest )
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 00:49   #9
Edricson
ScanFlyer Blue

Fin rapport, takker og bukker!

En liten pirk at det var Sandnessundbrua, altås brua til Kvaløya, som du så i TOS på vei tilbake
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 00:56   #10
Kanon
ScanFlyer Molded

Flott rapport og fine bilder av mange stilige skyer
Dette må vel være norgesrekord for dagstur innenriks Barfoot mannen må være den merkeligste sidekamerat historien jeg har lest, artig ikke minst med bildebeviset Skiltbildet og fjordbilene var også stilig.
Ikke overraskende at du ble plukket ut til ekstra screening med tanke på en times opphold på Svalbard, de trodde vel at du var en kurér av ymse gods Synd med klappmulighetene.

Noen skyklassifiseringer for spesielt interesserte :
Bilde nummer x i post x.
1, 4 Linsesky over en fjelltopp
3, 4 Flott Cumulonimbus med cirrus og en del av en halo (sirkulær regnbue)

Last edited by Kanon; 13-06-2012 at 01:03.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 01:14   #11
jefi99
ScanFlyer Gold

Fin, interessant og alternativ rapport!
Old 13-06-2012, 01:22   #12
Dreyer
ScanFlyer Silver

LYR regnes som Nonscengen, derfor må du vise (pass?) og alt det tullet som medfører.

Last edited by Dreyer; 13-06-2012 at 01:34.
Dreyer is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 04:02   #13
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Der kom Trip Reporten jeg ventet på en liten stund (ref: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=103422 )

Takk for en kjempe kjekk rapport! Jeg gleder meg til jeg skal gjøre det samme, eventuelt over et par dager i samme slengen. Sitter å planlegger muligens en av de lange helgene i Mai 2013 for å prøve å få med meg noe isbjørn og eventuelt litt skikjøring!

Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell View Post
Hun stusset veldig da hun så meg sette seg ned i setet og spurte om jeg ikke nettopp hadde ankommet Svalbard. Jeg måtte le litt og sa at jeg trivdes så godt å fly med henne opp, at jeg ville være med ned igjen. Vi lo begge to og hun smilte og det var det..
Hehehe, jeg kan se dette for meg (da jeg selv har opplevd lignende før!). Er du sikker på at "det var det"? hehe
Old 13-06-2012, 10:20   #14
Polaris
Free Luigi

Bonustur, jammen meg! Godt det gav mersmak, for Svalbard er absolutt verdt det.

Ang bildene:

Dette er ikke Bjørnøya (som er flat og ser sånn ut: http://farm7.static.flickr.com/6205/...d16964cc_b.jpg uten skyer) - det er høyst sannsynlig sydspissen av Svalbard som består av spisse skarpe topper (noen av de høyeste på Svalbard). Antakeligvis rundt Hornsund, for her flyr man nært forbi

Her har du fuglefjella, som ligger rett utenfor Longyearbyen. Til venstre i bildet ser vi en dal som går innover, dette er Bjørndalen hvor mange Longyearbyen'ianere har hyttene sine

Du hadde også valgt rettsiden av flyet (DEF-raden, med vindusplass på F) i forhold til utsikt. Artig å gjenkjenne innflyvningene til TOS så godt, fra bildene. Typisk grå-vær i Tromsø...
Old 13-06-2012, 17:14   #15
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Thumbs up Re: Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS

Quote:
Originally Posted by Glenn View Post
En flott og litt eksotisk rapport, takk for den!
Morsomt at du tok en dagstur til LYR, frister nesten til å gjøre det samme - hehe
Synd det ikke ble noen WiFi-maskin på deg!

Kjedelig at du ikke fikk klapp på noen av turene, har også blitt mindre på meg i det siste.
Virker som de er blitt en del strengere ..
Hyggelig du likte den. Anbefaler et litt lengre opphold uansett. Mye å se og oppleve der opp

Quote:
Originally Posted by pgaa View Post
Takk for fin rapport, som var underholdene å lese. Hva heter han personen der, som visstnok er norges punktligste person ?
Takk for det! Greier ikke å tyde underskriften så kan ikke hjelpe deg med det.

Quote:
Originally Posted by L1011-500 View Post
Flott rapport! Har faktisk vurdert samme turen selv.

(Og ingen tvil om at den barbeinte mannen var særest )
Takk, jeg anbefaler turen, bare med noen flere dager Og håper du slipper å få en raring uten sko ved siden av deg!

Quote:
Originally Posted by Edricson View Post
Fin rapport, takker og bukker!

En liten pirk at det var Sandnessundbrua, altås brua til Kvaløya, som du så i TOS på vei tilbake
Takk, man lærer noe nytt hele tiden

Quote:
Originally Posted by Kanon View Post
Flott rapport og fine bilder av mange stilige skyer
Dette må vel være norgesrekord for dagstur innenriks Barfoot mannen må være den merkeligste sidekamerat historien jeg har lest, artig ikke minst med bildebeviset Skiltbildet og fjordbilene var også stilig.
Ikke overraskende at du ble plukket ut til ekstra screening med tanke på en times opphold på Svalbard, de trodde vel at du var en kurér av ymse gods Synd med klappmulighetene.

Noen skyklassifiseringer for spesielt interesserte :
Bilde nummer x i post x.
1, 4 Linsesky over en fjelltopp
3, 4 Flott Cumulonimbus med cirrus og en del av en halo (sirkulær regnbue)
Hyggelig du likte rapporten! Det gir alltid mersmak til å ta seg bryet å lage en til ved en senere anledning. Litt stolt av å ta turen på dagen selv hehe

Quote:
Originally Posted by Dreyer View Post
LYR regnes som Nonscengen, derfor må du vise (pass?) og alt det tullet som medfører.
Merkelig at det skal være slik, all den stund det er Norsk territorium.

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Der kom Trip Reporten jeg ventet på en liten stund (ref: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=103422 )

Takk for en kjempe kjekk rapport! Jeg gleder meg til jeg skal gjøre det samme, eventuelt over et par dager i samme slengen. Sitter å planlegger muligens en av de lange helgene i Mai 2013 for å prøve å få med meg noe isbjørn og eventuelt litt skikjøring!

Hehehe, jeg kan se dette for meg (da jeg selv har opplevd lignende før!). Er du sikker på at "det var det"? hehe
Takker for hyggelig tilbakemelding! Og om du tar turen blir det din tur til å lagen en fyldig trip report med bilder av isbjørner

Og ang flyvertinnen, det ble bare med det, dessverre

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Bonustur, jammen meg! Godt det gav mersmak, for Svalbard er absolutt verdt det.
Det ga absolutt mersmak. Kommer tilbake så fort muligheten gir seg
Etter å studert bildet ditt av Bjørnøya, ser jeg jo at det ikke kunne være det. Skyene lå uansett for høyt også for at øya kunne synes.

Så også masse hytter ved Fuglefjella da vi nærmet oss land. Tydeligvis populært ja

Valgte med vilje den siden, da jeg tenkte det ville gi best fotomuligheter.

Igjen, takker for hyggelige kommentarer

-Fredrik Propell-
Old 13-06-2012, 18:50   #16
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Tusen takk for en flott rapport! Dette inspirerer meg til å skrive en rapport om en dagstur jeg hadde (med dertilhørende kommentarer fra blant annet sikkerhetskontrollen "dette var litt av en reiserute" og fra kabinpersonalet "velkommen tilbake") til en sydeuropeisk hovedstad litt tidligere denne måneden.
Old 13-06-2012, 21:41   #17
Fredrik Propell
ScanFlyer Silver

Fredrik Propell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyteam View Post
Tusen takk for en flott rapport! Dette inspirerer meg til å skrive en rapport om en dagstur jeg hadde (med dertilhørende kommentarer fra blant annet sikkerhetskontrollen "dette var litt av en reiserute" og fra kabinpersonalet "velkommen tilbake") til en sydeuropeisk hovedstad litt tidligere denne måneden.
Takk for det Det er bare å sette igang å skrive! Er gøy med sånne korte og spesielle turer

-Fredrik Propell-
Old 13-06-2012, 22:04   #18
flysas94
ScanFlyer Blue

Meget flott og innholdsrik rapport!! Mange fine bilder, de må ha vert en fin dagstur? Kunne tenkt meg en tur til Svalbard selv
Old 13-06-2012, 23:05   #19
rymle
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Fredrik Propell View Post
Hele poenget med turen er å få tiden til å gå litt fortere her jeg går å venter på å starte opp på AFIS kurs til høsten.
Godt valg, lykke til =)
Old 14-06-2012, 00:43   #20
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Flott rapport!
Kanskje du satt ved siden av Cody Lundin fra Discovery?

Posting Rules