![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det blir litt som om du kjøper en pølsemeny på Narvesen, og etter at du har betalt sier damen bak kassa at "desverre, vi er tomme for pølser", med henvisning at du får kontakte Reitan-gruppen for å få igjen pengene dine.
![]() |
![]() |
#22 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
Slik som en del DCS'r er bygd opp (codeco, babs, Axscontrol, ++++), så frigjøres alle setereservasjoner dersom man setter flighten i "Flight Closed", altså FC. Er det slikt det er i DCS'n til DY? Da blir disse såkalte S-edit, A-edit, P-edit nullet bort. Jeg lurer på om at ihvertfall A-edit overkjører S-editer og andre ting, slik at S-reservasjoner blir da slettet om pax med høyere status blir sjekket inn ved fulle fly/overbookninger. Flight Closed settes jo gjerne under halvtimen før avgang, og skulle det fremdeles komme gate-runner pax, så får jo pax normalt et vilkårlig sete bestemt av systemet. Da spør jeg DY-gate-handlerne her: Stemmer dette? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flighten går automatisk i FG (Flight gated) 30 min før avgang. Da er det ikke mulig å sjekke inn passasjerer mer.
Det at flighten går i FG påvirker ikke forhånsreserverte seter. De som kommer direkte til gate uten å ha sjekket inn får fremdeles det reserverte setet. setereservasjoner forsvinner ikke før flighten settes i FF (Flight Finalized) etter LDM er sendt og flyet har pushet. Jeg har inntrykk over at det er sjeldent pax ikke får det sete de har reservert. Som regel har de byttet til en annen flight eller i noen få tilfeller blir det byttet til annen flytype. Håper dette kan oppklare litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Mener også DY-flightene gates automatisk uten at noen må taste "fg" 30 min før, men er jo mulig man mister sete-editene ved fc for deretter å åpne? EDIT: Ja, jeg var ikke helt våken - MountainDew provider bedre insight på dette over!! Last edited by JoeW; 30-10-2009 at 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, når du sier det. Det stemmer jo. (Infant/UMNR/WCHR er jo også A-priority - og jeg har vel til tider lagt til A-priority på familier med barn hvis jeg har sett at det går mot sby-boardingpass. (Apropos så gir vel S og A combined P-edit hva sete angår i Codeco).
Såvidt jeg har skjønt er det litt opp og ned fra stasjon til stasjon om DY-flighter editeres og grupper preseates - men uansett bør et betalt sete være det vi på Codeco-lingo(og nå er vel ikke RTB så alt for ulikt hva det angår?) kaller P(protected) og eventuelle grupper seated under editering normal S. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, selvfølgelig er det ikke akseptabelt at en ikke får setet en har betalt for!! Men som Mountian Dew sier, er det ikke ofte slikt skjer! Men det er forsatt ikke verdens undergang om du havner et par rader lengre bak eller frem... Bare veldig surt!!! forståelig nok, selv om at det ikke burde skje eller er akseptabelt som sagt..
Noe norwegian burde se på når det gjelder booking systemet.. Når det gjelder dette med å si til passasjerene at de må søke DY for å få refusjon er kaldt og lite service innstilt er jeg ikke helt enig... Jeg prøver alltid og hjelpe passasjeren på best mulig måte, men når vi ikke KAN refundere på flyplassen og den eneste måten faktisk ER å søke DY, er eneste løsning å fortelle det til kunden på en som hyggelig og grei måte som mulig.. Er ikke så lett å komme med en lang avhandling på hvorfor og hva nå når en står i gaten og har 9 minutt på å boarde 140 stk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Reiste med DY booket gjennom jobbens reisebyrå i går, og hadde ingen problemer. Møtte opp rett ved gate uten å sjekke inn på noen som helst slags måte, men fikk de tildelte setene på begge turene. Kan forresten nevne at det agenttillegget som var nevnt gir rett til både setereservasjon og TO kolli bagasje.
![]() |
#31 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Leser man betingelsene godt nok eller?
* Har du fått tildelt sete men ønsker å endre? Klikk på setenummeret. Setevalg kan bli endret. * Totalbeløpet er reservert og vil bli trukket umiddelbart etter at bestillingen er bekreftet |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Og apropos setereservasjon, jeg sitter nå på AES og venter på DY407 til OSL - og setet jeg hadde bestilt står også på boardingpasset ![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Eller er det plutselig ikke så veldig farlig med den bagasjen som man i andre tilfeller gnåler over at man må betale gebyr for på DY? Agenttillegget på 75 kroner er jo uansett billigere enn å bestille sete og ETT kolli selv, og vil i mange tilfeller også være mye lavere enn prisdifferansen opp til SAS sine billetter. Og reiser man på fullfleks er jo ett kolli og setereservasjon inkludert også hos DY.
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 31-10-2009 at 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Setereservasjon hos Air Canada? | robertaas | Reiseforum | 5 | 03-08-2014 21:33 |
Setereservasjon hos Qatar | Hpkris | Reiseforum | 13 | 02-04-2014 21:10 |
Setereservasjon hos Adria? | robertaas | Reiseforum | 7 | 04-04-2013 14:01 |
Setereservasjon hos SAS på nett? | zico77 | Småprat | 20 | 21-06-2012 22:09 |
Setereservasjon hos FR | Hpkris | Småprat | 0 | 23-11-2011 04:15 |