![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har fløyet noen ganger innenriks med DY i det siste, og har lagt merke til en ting: På tross av at jeg har reservert sete (som det har blitt betalt for, og DY har bekreftet - dette legges pr. def. inn av Berg-Hansen som er jobbens reisebyrå) så opplever jeg ofte å få et helt annet sete enn det jeg har reservert. Siste gangen var på DY610 OSL-BGO på tirsdag, da hadde jeg fått reservert 02F, men ble seatet på 08F når jeg kom på flyplassen... Ikke noe big deal i dette tilfellet, men jeg reagerer skarpt på at de tar seg ekstra gebyr for en tjeneste de ikke leverer.
En venninne opplevde nøyaktig det samme på TRD - setet var betalt for, men hun ble plassert et helt annet sted under henvisning av at "det gikk ikke denne gangen" av bakkepersonellet. Da hun spurte om hun da fikk refundert dette gebyret, og da ble hun kikket dumt på og fikk beskjed om å si ifra på returreisen - for da skulle hun få reservere gratis! Noe som selvsagt bare var tomme ord fra ende til annen. Flere som har opplevd noe tilsvarende?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg opplevde det en gang da flytypen ble forandret fra 738 til 733.
Jeg tenkte ikke på å be om refundering, men det burde man da få automatisk når slikt skjer. Det er jo som du sier en tjenste man har betalt for som man ikke får. Da burde det ikke være kunden som må sette i verk tiltak for å få tilbake pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
|
![]()
Norwegian sier klart at dersom du ikke far sete du har reservert sa far du gebyr tilbake.
Hadde selv ikke problemer som du beskrev. Det funket alltid bra for meg da jeg reserverte seter. (Og det funked ogsa bra a sjekke inn pa automater og spare seg denne gebyr... ![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I dette tilfellet ble ikke flytypen endret, og det var heller ingen åpenbar grunn til at jeg ikke skulle fått setet jeg betalte for...
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Litt på siden, men har DY til KRS på søndag og returen med SAS på onsdag.....til nå har jeg mottatt 5 emails fra B-H, selv om alt er bestilt på 1 og samme billett og PNR. 1 reiserute, 2 kvitteringer, 1 e-ticket bekreftelse hos SAS, og 1 Travel document fra Norwegian. Skulle nesten hatt en spamfilter på dem ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Opplevde at vi hadde betalt seating , så endret DY avreisetid , vi måtte bytte flight , det fikk vi "gratis", men ... vi fikk ikke igjen setegebyr , og måtte bestille nytt sete på ny flight... bagasjegebyret fikk vi med oss
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Dette skjer hos de fleste selskaper fra tid til annen , normalt fordi selskapet endrer flytype på en strekning på kort varsel av operative årsaker.
Har hendt meg noen ganger med SAS. Med seating på rad 1 eller 2 havner man da raskt ned på 6-8 rad.Der liker jeg meg ikke. Kanskje ingen stor sak da det ikke er noen setegebyrer i SAS , men jeg betaler full pris for å få tilgang til de aller første par radene og det er jo samme sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Saken er at det var -800 mot -800 bytte 2 månder før avreise, og det nye flyet var ikke særlig fullt , så vi kunne fint velge seter , men betale , ja de måtte vi.
Prøvde å argumentere ovenfor DY at hvorfor fikk vi med oss BAG' og ikke sete, vel det kom ikke noe fornuftig svar. Så svigers håper at SK gjennopptar OSL-AGP...ASAP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Someone, man betaler både bagasjegebyret og seatinggebyret hos Berg-Hansen og, men de inkluderer det i totalprisen uten når man får opp tilgjengelige avganger. Av den grunn kommer gjerne SK og DY opp med lik pris når jeg bestiller... ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Someone, du får vel kontakte noen av oss her på forumet som handler DY, så kanskje vi kan hjelpe deg med et fint sete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Akkurat det der har skjedd meg noen ganger med SAS, senest for et par uker siden. Det er mer enn gjennomsnittlig irriterendes hvis du går fra midtgang til midtsete, spesielt på første fly til BGO.
I rent sinne, sendte jeg en mail til SAS når jeg kom på jobben i Bergen. Noen dager senere, vel tilbake i Oslo, fikk jeg mail fra SAS om at de hadde gitt meg 2000 bonuspoeng som kompensasjon. Det syntes jeg var god kundeservice. Men det er en rød nemesis i alt, returen til OSL samme dag, var fullbooket. Jeg satt ved midtgang, og midtsetet var ledig! Det er sånn jeg liker å fly :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
poenget er vel at noen satser på at ingen skal gidde å refundere gebyret..... det er jo det med gebyrjungelen hos en del selskaper. man satser på folks sløvhet
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jobber som handlingagent for norwegian og har vert borti det samme gjentatte ganger... Akkurat hvorfor folk får andre seter en først forhåndsbetalt vet ikke jeg, men i 99% av tilfellene får passasjeren setet de har betalt for!! Om den siste uheldige 1% av paxen ikke får setet sitt kan det sikkert være alt fra en dataglipp til flytype bytte.. Jeg pleier som regel og si til paxen at de får søke norwegian refusjon siden vi ikke kan gi ut kontant på flyplassen.. Det skjer med norwegian og jeg ser at det skjer med sas..
Kjedelig sak? Ja! Verdens undergang? Nei! Som også tidligere nevnt, de som gidder å møte opp tidlig eller gidder å ta turen innom selfservice maskinene til nax for å sjekke inn skal alltid klare å finne et bra sete som er ledig uansett ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
DY_ENZV: Det er faktisk en stor forskjell fra SAS til DY - og det er det faktum at hos DY er det en betalt tjeneste som ikke leveres. Det synes jeg er verre. Jeg kan ikke skjønne at man som handling agent ikke klarer å forhåndsseate de pax som har betalt for setereservasjon før man åpner for ckin dersom noe er galt - men then again - jeg har ikke jobbet direkte med Norwegianflighter.
Ja, de må be DY, ikke handling agent, om refusjon. Greit nok. Men skal jeg være helt ærlig synes jeg du høres hakket lite serviceinnstilt ut i forhold til en kunde som ikke får det den har betalt for. Sammenligningen med SAS holder ikke. Og setereservasjon bør jo nettopp være en tilleggstjeneste for de som IKKE gidder møte opp tidlig på selfservice. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det verste er når de annonserer "free seating" av en eller annen grunn, når jeg har betalt for seter slik at jeg og dama er garantert å sitte sammen..(til rhodos feks en gang)
All hell breaks loose ved free seating ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Setereservasjon hos Air Canada? | robertaas | Reiseforum | 5 | 03-08-2014 21:33 |
Setereservasjon hos Qatar | Hpkris | Reiseforum | 13 | 02-04-2014 21:10 |
Setereservasjon hos Adria? | robertaas | Reiseforum | 7 | 04-04-2013 14:01 |
Setereservasjon hos SAS på nett? | zico77 | Småprat | 20 | 21-06-2012 22:09 |
Setereservasjon hos FR | Hpkris | Småprat | 0 | 23-11-2011 04:15 |