![]() |
|
![]() |
#261 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,385
|
![]()
Blir spennende å se hva slags markering det blir rundt første flight... God tur - Dubai er en heftig destinasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Newcomer
Join Date: Oct 2009
Posts: 1
|
![]()
Hei!
Jeg synes det er veldig spennende at Norwegian har åpnet ny rute til Dubai, direkte fra Oslo. Men jeg har hørt at de noen ganger må mellomlande på grunn av for mye motvind på returen fra Dubai. Dette skjer med deres boeing 737-800 maskiner. Det er jo greit nok det, men hvorfor kan ikke Norwegian slå på stortrommen og sende ut en bestilling på Boeing 737-900ER? Med 737-900ER ville strekningen gått som en lek, selv med motvind på hjemreise fra Dubai! Dessuten ville -ER maskinene åpnet enda flere muligheter, som feks til New York, Ottawa og Montreal mot vest og til Djibouti i sør, bare for å nevne noen eksempler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,714
|
![]()
Velkommen til forumet.
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Nei, men de må ikke ha to-klasse heller. De kan jo justere antall seter til å passe med ønsket range. Men spørsmålet da blir jo hva som skjer med lønsomhet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Tja; nå har vel dene ruta gått i noen mndr, har'n ikke dèt?
Åssen går'e med ruta? Er det no' futt, eller er det bare for å ha en intercont' rute uten lønn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Noen mener den ligger inne helårs nå. Kan noen sjekke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 298
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
http://www.aviatorsale.com/aix7052/ Denne burde jo være perfekt for DY på Dubai !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]()
Tror ikke en enkelt maskin er av interesse. Det siste jeg hørte var to eller ingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Alltid disse rykter, de flommer .... Men fra hvilked side kommer de ??? Det virker en leasing-selskap er desperato a plassere 2 -900ER...
![]() Likevel taler virkeligheten en helt annen sprak. Norwegian har ikke bare ökt sitt eget bestilling med 6 fly i tredje kvartal, som de skal eie, men de har ogsa signert 6 nye leasing-kontrakter for 737-800 maskiner.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Vil det utgjøre stor forskjell å ha både -800 og noen -900 kostnadsmessig? Trengs det annen typeutsjekk for crew og mekanikere, egen kapasitet på vedlikehold ol? Er vel folk her med erfaring fra CO som har litt innblikk i dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,519
|
![]() Quote:
![]() Men DY er kresne og de eksemplarene de har fått tilbudt har ikke passet til deres behov. Ordrer kan oppgraderes, og det er slett ikke umulig at det kommer et par -9JPER ut fra fødestuen på RNT en gang neste år.. ![]() Men rett skal være rett - det har vært stille om saken en stund, så det er mulig det er lagt på is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Cabin crew: Vet ikke, men tviler. Må ha en til FA... Teknisk personell: Ingen forskjell Deler, og komponenter: Noe forskjeller er det...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Hørt at DY har IFE på disse rutene?
Er det snakk om PTV eller skjerm i taket? |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,714
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
|
![]()
Stemmer! Jeg satt med akkurat de samme tankene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priser til Dubai på Norwegian.no | LN-RRE | Småprat | 26 | 12-12-2013 15:35 |
Norwegian slutta å fly til Dubai? | LN-RRE | Flyforum | 14 | 28-01-2012 09:53 |
Norwegian størst til Dubai fra Skandinavia | MartinL | Flyforum | 30 | 03-12-2009 16:04 |
Pris Norwegian kontra SAS til Dubai | 72rompe | Reiseforum | 16 | 01-12-2009 18:03 |
Hvordan går Dubai ruten til Norwegian? | EB | Flyforum | 91 | 16-10-2009 12:48 |