![]() |
|
![]() |
#21 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Neppe! Jeg lager bedre Starbucks-kaffe enn Starbucks selv lager. Hvorfor? Min er nypresset, og er ikke av Pike's Place-typen som du kan få gratis av meg!
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tjener ikke penger på å lage kaffe, så jeg kan ikke påstå at jeg er profesjonell, men det å lage en god Espresso, er slett ikke noen utfordring
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
- Stovetop Espresso Maker - Bialetti (USD 29.00) - La Pavoni Burr Grinder - USD 16 (8 aar gammel) - Og det aller viktigste - hvor Nestle Barnemat Alu Kaffe snubler....kvaliteten og ferskheten paa kaffen... - Jeg maler kaffe boennene umiddelbart foer jeg koker....jeg faar kaffen brent 3 dager foer jeg tar den i bruk....slik at boennene er "toerre" naar jeg faar kaffen, men den dagen de er klarer ser du at de glinser av kaffens egne oljer... Noe som er malt mangfoldige uker foer, troekka ned i alu kapsel kan aldri naerme seg.... Og det er foer jeg loeper i gang Siphon Bryggeren min.....med den kan jeg knuse alu kaffen fra Nespresso....
![]() |
![]() |
#24 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
dc-8-63 - bor du i vest, midt eller øst? Det ser ut til at det er flere med sånn halvveis lidenskap for kaffen her!
![]() |
#25 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg bor paa en liten oey ca. 5 km fra Starbucks sitt hovedkontor som har forbud mot Starbucks (Starbucks faar ikke tillatelse til aa aapne eget utsalg paa vaar lille oey...) det finnes en slags undercover Starbucks midt inne i en Safeway...men for hver kopp den greia selger...selger vaare gode kafeer 10 kopper hver....
Vi har ogsaa 3 Kaffebrennerier !! og la oss si det slik at Nestle Barnemat gjengen bommet gigantisk med markedsfoerings forsoeket paa fergen vaar.....vi gjorde med dem som gjoer med republikanere...dypper dem i tjaere og ruller dem i fjaer.... med andre ord bor jeg rett utenfor Seattle....
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg er blant dem som har trykket Nespresso til mitt bryst. Vi fikk nespressomaskin i bryllupspresang. Melkeskummer fikk vi også og skummet den lager er helt fantastisk. Flott at folk er forskjellige. Nespresso er veldig bra til kjapp hjemmebruk og slikt. Men når jeg er ute på cafe er jeg fortsatt glad i kaffe som vi kjenner den fra før. Når kommer Starbucks til Norge??
Forresten fant jeg en stilig nespressolagrings-stativ i byen i dag. Veldig stilig gitt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Frappochinoene har vel strengt tatt lite med kaffe å gjøre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For all del. Starbucks har jo åpenbart klart å opparbeide seg et merke i Skandinavia med svæææært begrenset tilstedeværelse (Kastrup) som gir dem mulighet til å ta enorme premiums på produktene sine. tror en venti latte koster meg over 50 DKK på CPH - disse frappocinoene ligger vel på omkring 70(med dollarkurs fra dkk på 5 gir det en pris på USD 14!!). Kan vanskelig se for meg noen annet kaffebedrift, flyplass eller ei, som kan gå rundt med slik pricing. Bare å ta av seg hatten for Starbucks og HMS Host som vel har franchisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En latte på OSL koster fortsatt godt under femtilappen, og det i lokale kronasjer (cafe ritazza er vel nokså sentrale å sammenligne seg med, selvom kaffefokuset ikke er like rendyrket).
Last edited by JoeW; 23-10-2009 at 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg kjøper alltid dobbel latte der og det koster 35 kr., noe jeg anser å være en vanlig og helt akseptabel pris. De har dessuten en veldig flink barista der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Jeg må tilstå at jeg lar meg underholde av sammenligningene mellom Nespresso og fersk kvalitetskaffe hvor en selv eller en flink barista har full kontroll. Er det meningen å gi Nespresso så mye cred?
![]() For meg er Nespresso en super løsning hjemme. Jeg har måttet innse at jeg ikke er glad nok i å lage kaffe, eller får ro nok om morgenen i ukedagene, til at jeg fyrer opp den ellers utmerkede espressomaskinen min. Nespresso-maskinen gir meg imidlertid lett tilgjengelig og stort sett god nok i massevis kaffe, selv om jeg er langt fra uinteressert. (Nå er jeg ikke helt presis; sannheten er at jeg for tiden er "mellom Nespresso-maskiner".) Jeg har en del meninger om både distribusjon og miljøregnskap, men den ranten kan vi ta over en kopp kaffe. Når det gjelder Starbucks i Norge er det vel kombinasjonen av meget høy franchise-leie og et lavt inntektspotensiale fordi det allerede er etablert så mange kjeder og gode frittstående kaffebarer som gjør at agenten Narvesen ikke har satt i gang forlengst. Hvis brandet dukker opp blir det antagelig på samme måte som i Sthlm og København; på flyplassen, hvor publikum er lite prissensitivt. Det blir nok OSL og Nordkapp før Oslo eller andre norske byer får noen Starbucks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg spekulerer også på om ikke Reitan-gruppen er bedre tjent med å holde Starbucks ute av det norske markedet. De ville vel ha kannibalisert noe på sine egne butikker som selger kaffe, som f.eks. 7-eleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Om det blir på OSL så kanskje det blir etter LCC-metoden? Du betaler for kaffen, ekstra for en kopp, ekstra for det hvite enkelte har i kaffen, ekstra for sukker, ekstra for pappring rundt koppen slik at du ikke brenner deg, og du kan oppgradere til mellomstor og størst. De som har Starbucks Gullkort får koppen sin først, samt reisende med barn og de som trenger assistanse. Vil du reise billig så kanskje du får noen standby-greier; det vil si at du står og venter på at noen får en feilbestilling slik at en kaffedrikk blir så og si gratis til førstemann på lista. Så er det bare å stå samlet rundt disken - tett i tett slik at de bak ikke får tak i kaffen sin - akkurat som på bagasjebåndet.
La oss i alle fall håpe at - dersom det blir noe av på OSL også en gang i fremtiden - så blir det på den riktige siden av sikkerhetskontrollen. Kjipt å la en dyr kaffe gå i søpla før man går igjennom sikkerhetskontrollen!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Inte flygande grisar men älgar denna gång - Nytt bolag i Sverige | Savipix | Flyforum | 8 | 17-09-2011 19:38 |
Norge öppnar för försäljning av SAS | jikswoboB | Flyforum | 5 | 16-10-2009 14:53 |
SAS Öppnar Stockholm-Bangkok | Savipix | Flyforum | 61 | 29-10-2007 16:43 |
Centralwings öppnar GDN-ARN | Savipix | Flyforum | 0 | 11-10-2007 09:17 |
FlyMe öppnar ytterligare tre inrikeslinjer | NB | Flyforum | 6 | 26-01-2005 15:24 |