![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg tror vel Sola er den flyplassen som er mest representert her på forumet - det får så være.
Jeg er redaktør for et internmagasin og derfor blir det tatt en del bilder i embeds medfør. Her er noen eksempler, samt noen bilder som blir tatt bare fordi man tilfeldigvis har med kamera. Kvaliteten på underveis-bilder avhenger ofte av hva slags fly man sitter i - og hvilken tid det er på døgnet. Forøvrig skal neste utgave av bladet vårt omhandle rullebanesikkerhet. Men det kommer kanskje klart fram av noen av bildene ![]() Russerne foretrekker slicks, tydeligvis. ![]() Sas tar av, mens vi står trygt på rett side av stopplinja. Denne merkinga, til tross for at teksten ikke kan misforstås, skal muligens byttes ut med kun RWY-designation, f.eks "RWY18-36". Jeg er ikke overbevist om at det er det beste. ![]() Og Sas lander, mens vi står trygt på rett side av stopplinja ![]() ![]() Don't taxi here. It'll hurt your legs. And pride. ![]() Ojsan, der var vi visst over Gaustadtoppen en tidlig morgen. Høy ISO, mye støy. Jeg irriterte meg over den lampe-refleksjonen som hele tiden dukket opp i venstre hjørne - helt til jeg oppdaget at det var månen .. ![]() ![]() "Request touch-and-go with cut". Over and over and over again. ![]() ![]() En ekstra lang Dæsh8. Eller var det en Q400? Vanskelig å se med disse vidvinkel-linsene ![]() Yup. Hold deg på den sida du. ![]() Postflyet lander mens vi står på 11-29 og titter på. ![]() Sola, Sandnes og Stavanger badet i øh ... morgensol. Det skarpe lyset ved flyplassen er faktisk refleksjonene fra 1500 agurker. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Artige bilder m/tilhørende tekst, fra et kjent (og faktisk kjært) område... Jeg tror ikke Sola er overrepresentert her på forum, det kan bare virke sånn - kanskje siden det ofte er så mye sur-muling her fra...
H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 20-10-2009 at 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fine og flotte motiver var det også!! ![]() T |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Dette er faktisk ikke en standard. Det ble innført i Frankrike og så har praksisen blitt adoptert i flere og flere land, i mangel av noen standard. Personlig er jeg av den oppfatning at klartekst "Runway Ahead" vil være mer nyttig enn nok et tall og nok en bokstav i jungelen. Det står tross alt uansett hva slags bane man evt entrer på (lys)skiltet på sida. K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
fine bilder. Klare og flotte!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På bilde nr. 10 er et fraktfly av typen Saab 340 fra Avion Express. Postflyet, som du reffererer til, opereres av Westair Sweden og er av typen ATP.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bilde over Sola, Sandnes og Stavanger var MEGET bra !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Flotte bilder. Men ref. stengselsmarkørene på Sola. Hvorfor er de svært ulike og lite synlige i forhold til de som finnes på Flesland og Gardermoen?
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt forskjellig | Soloviev | Bilder & foto | 2 | 13-05-2012 18:47 |
Litt sånn flybilder og sånt liksom | Halvorsn | Bilder & foto | 11 | 16-10-2011 23:51 |
Litt forskjellig rundt 01 R/L | findus | Bilder & foto | 10 | 16-10-2010 14:38 |
SK og FI - gjennomgående billett men forskjellig bagage allowance | Cecilie | Reiseforum | 8 | 23-08-2010 21:25 |
Noen fra OSL 3 aug, ikke så mye spennende,men det var flott lys | TigerBlack | Bilder & foto | 18 | 06-08-2007 10:34 |