![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Jeg tror de kan lykkes, skal du lykkes må du minst slå sammen 3 suksessfaktorer, disse har minst 2:
1. Perfekt timing, nå kan de starte opp helt i begynnelsen av en ny oppgangsperiode og har muligheten til¨å bygge opp en flyflåte på rundt 15 - 20 fly og en egenkapital som gjør at de kan overleve en ny finanskrise om kanskje 10 år til. Hadde de startet opp for rundt 4 år siden, vill de nok ha gått under i disse dager. 2. Ekstremt gunsitige innkjøp / leasing av materiell, pga. en skadeskutt flyindustri har de en unik mulighet til lave priser på fly. 3. Mulig kombinasjon av lavpriskonsept og internett basert booking. 4. Burde hatt et sammarbed med et feeding selskap som Norwegian. Så jeg tror faktisk disse kan klare det umulige, bygge opp et langdistanse lavpriskonsept på lik linje som Virgin Atlantic, og kanskje true SAS enda mer i fremtiden. Lykke til, jeg gleder meg til å følge med på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Har sittet i kulissene på Skei uten PC de siste dagene, men fikk da med meg nyhetene, bl.a via aktive Forumister.
Dette blir bra, og enda bedre er det at dette er starten på mye spennende fra OSL i tiden fremover ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Feeder i Norge er en ting, men hva med naar du lander paa JFK? Det er en grunn til at CO opererer til OSL med en 757... USA prosjektet deres har vaert proevd av en rekke operatoerer med mye mer enn 200 mill som startkapital. Jeg ville satset paa beachmarkedet der det faktisk er marginer. Ved aa fly ett par timer lengre vil de kunne dra inn langt over dobbelt saa mye pr. sete som man gjoer til og fra USA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,910
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Regner med Bangkok og New York, bare er en sniktitt på hva som kommer. Det er garantert flere destinasjoner på vei. Dette er jo ikke noe SAS IC der de fleste rutene baserer seg på daglige rundturer til samme destinasjon. Med to fly klarer de fint å fly til flere enn de to destinasjonene som er nevnt.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Og fra OSL... Er tross alt et lite land, og det er grenser for hvor mye folk kan reise. De andre som nevnes har litt bedre sentral plassering enn OSL som utgangspunkt.
Hvordan gikk det med 767-charteren som en eller annen operatør forsøkte OSL-FLL? Ble det noen suksess?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Tror det kan vaere marked fra Oslo, men dette er ett stort fly vi snakker om og man skal fly til over atlanteren til den flyplassen det er suverent mest konkurranse til av alle flyplasser, saa omsetningen pr. sete kommer til aa bli meget lav.
Terskelen aa fly til en destinasjon som ligger saapass langt unna og har en saapass forskjellig tidssone er mye stoerre enn aa ta en impulstur i Europa naar det er billig. Det er en fysisk meget tung opplevelse aa fly en langweekend/weekend til NYC, saerlig i en 330 med 300+ seter uansett hvor billig det er. De lover halv pris i forhold til hva folk betaler naa. Guess what, prisene er rundt 3K til NYC for tiden, inkudert baggasje, IFE og full servering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Newcomer
Join Date: Apr 2008
Posts: 21
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
Den som intet våger, intet vinner, jeg har tro på de, men de må få seg noen gode laksevenner, og sammarbeid med Asiatiske turoperatører. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,286
|
![]()
Hørt om allianser og interlining?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Finnair er medlem av Oneworld - å si at de ikke har nettverk er tullball.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Man kan ikke bare melde seg inn i en allianse.
De kan inngå avtale(r) om interlining, prissammarbeid m.m., men da drar de på seg kostnader de antagelig ikke ønsker å ha som LCC.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Her har også NB flydd charter med B727 via Gander.... Ser det nevnes "flytende" rutetider. Air AsiaX opererer med denne modellen på KUL-STN med sine A343. Flyene går konstant og opererer med minimal bakketid. Noen rutetider blir selvsagt ukurante men hva gjør vel det så lenge det er billig. Spennende satsning! Gleder meg til fortsettelsen og hvilke andre destinasjoner som måtte komme.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Uansett, man kan klare seg uten allianse, det kan jo være en fordel og ikke ha for store kostnader, så vidt jeg vet så har Virgin kun et lite sammarbeid med Singapore air lines de siste årene, så de startet på samme måte, for seg selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,286
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Flott, men da for vi håpe at Feel kan klare det samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |