![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Uansett lykke til, men ikke noe jeg kommer til å investere sparepengene mine i Last edited by Someone; 02-10-2009 at 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kanskje jeg ikke har forstått dette med flytende avgangstider, men hvordan fungerer det i forhold til slots på plassene de vil fly til?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig spennende, og ingen tvil om at folka bak kan drive flyselskap. Jeg håper de får det til, men nedsidene er store:
- Flyene er ALT for store. Sorry guys, Norge er et knøttemarked. COs 757 er perfekt og flyr med god lønnsomhet og fornuftig load - De skal utkonkurrere CO / Thai som er godt etablerte nå, og har lokal feed, interlining + bonuspoeng (litt i alle fall...) - Det er ekstremt sårbart å fly uten operative reserver. Det er ikke spørsmål OM det blir snag, men hvor mye og hvor mange dager flyet står - Intercont utenfor IATA er høy risk for pax som risikerer å stå strandet lenge ved kanselleringer Men får de tak i 300 mill i risikokapital kan vi vel konkludere med at finanskrisen er over ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan godt tro, at en satsning som dette er langt ude, men så, alligevel ikke,,,held og lykke med det....Ville dog have valgt nogle andre destinationer en de 2 klassiske som de har valgt...
Ville have troet at de kunne slippe noget billigere mht landingafgift i .fex USA hvis de havde valgt en anden lufthavn end JFK.... JEg tror godt at TG kan leve med konkurrencen på BKK, men også her burde de have valgt anden destination....f.ex U Tapao Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Denne her er det ingen som har lagt merke til, eller?
«flytende rutetider». Det skulle si at man ikke vet når flyet går? Om maskinen er to timer forsinket fra JFK, blir det da to timer senere avgang til BKK? Hva med slot-tidene?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tolker det som om de har slot ulike tider på de forskjellige ukedagene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flytende rutetider og opp mot 20 timers utnyttelse i døgnet vil vel være vanskelig ut i fra OSL med tanke på nattestegning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvilken nattestenging på OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Enig med Joe .. de setter opp avgangstider etter når flyet blir ledig etter forrige tur - dermed blir det forskjellig på de enkelte ukedagene. Fornuftig.
'Fast' avgangstid må de selvfølgelig ha - ellers får de ikke slot der det er påkrevet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Og da har Oslo Lufthavn sendt ut pressemelding:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Spændende satsning, men jeg må nok melde mig i rækken af dem der er svært skeptiske omkring dette projekt.
A330 i "charter-config" er altså rigtig mange sæder at skulle sælge. Desuden er jeg også tvivlsom til valget af destinationer. BKK henvendt til privatpersoner uden feeder i nogle af enderne????? Så havde jeg hellere valgt Phuket. NYC??? Med Continental som konkurrent og SAS der har forsøgt i flere omgange, men ikke kunne få økonomi i ruten. Tror simpelthen ikke dette holder med et så stort fly. 767, 757 havde måske givet projektet et bedre grundlag... på BKK-OSL kan 330 vel ikke flyve direkte heller? Det kan vel lige gå på OSL-BKK men ikke den anden vej. Beklager at måtte være negativ, men uden feeder og med de lave priser vi allerede oplever i markedet idag, så tror desværre ikke at dette projekt for særlig lang levetid. jeg ville ihvertfald ikke bestille flybilletter langt ude i fremtiden med dem. Eneste ting, som måske kunne hjælpe til projektets overlevelser er, hvis man kunne sælge store dele af billetterne på forhånd til charterbureauerne, som man ofte ser det i Tyskland med f.eks. LTU og AirBerlin eller med Martinair i Holland - og så måske bare selv sælge 20 procent af billetterne. Det kunne være en win-win for både flyselskab og for charterbureauerne, som hver især måske ikke kan fylde hele flyet. Last edited by FlyHi; 02-10-2009 at 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg tror det ikke før jeg får se det
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Finnes det med andre ord ingen restriksjoner? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
DY vil formodentlig enten ikke trenge å bry seg med Feel, eller de vil samarbeide med dem for mating. Da blir spørsmålet hvordan SAS vil møte dette; vilde opprette direkterute igjen, eller senke prisene enda mer? De kan sørge for bedre samarbeid med CO, eller de kan etv kanskje få Icelandair eller noen andre med 757 til å operere en våtleierute?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
...og hvor lenge skal SK beholde sin IC-del? Jeg tar ikke for gitt at den består...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei, eventuell nedleggelse av SAS IC har overhodet ingenting med Feel Air å gjøre - men er likevel ikke utenkelig... Desverre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
hvorfor kan vi ikke få flere ordentlige flyselskaper til Norge? Jeg er naturlig skeptisk til lavpris!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |