![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
Folien blir nok uansett satt paa i Oslo, saa regner med at den blir hvithalet i foerste omgang ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
|
![]() Quote:
Men om NOx (U-V-W etc) eller DYx (B-C-D-E) registreringer blir eid eller leaset er vel ikke bekreftet er mitt poeng? De skal ha minst 42 nye fly, og så mange bokstaver er det uansett ikke i alfabetet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Forskjellen mellom NOx serien og DYx serien er vel Boeing Customer # NOx har forkskjellige Customer # ettersom hvem som har bestillt dem, DYx serien skal vel alle leveres med DY's Specs og derad DY's Customer # .
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
Det er helt korrekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Har det noen praktisk betydning på hvilen serie man registrere et fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Den kan vel vaere praktisk i operasjons sammenheng aa skille ut DYx da disse mest sannsynelig vil ha en identisk konfigurasjon, cockpit layout etc. mens NOx kan variere...kan skjoenne at det er pratisk for diverse Operative avdelinger....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Men ingen juridiske eller regulatoriske årsaker. Kun at det gjør ting litt lettere internt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]() Quote:
LN-NG-serien også? Sannsynligvis til de "eide" flyene som ikke får plass i LN-DY-serien.
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Vel, dette med Registrasjoner er egentlig ganske enkelt:
KK* serien ble - etter vel-informerte rykter benytted fordi dette inneholder to K's, en for Kjos og en for Klev, da de dannet Norwegian Air Shuttle etter Busy Bee sitt konkurs. KH* serien ble reservert etter man funnet at man trengte flere registrasjoner for -300er. Alle restende reservasjoner er sletted, dvs KHD til KHZ kan bli benytted av en annen aktör. Jeg har ikke hört en annen god grunn hvorfor denne ble brukt enn at dette series ble fri fra A til Z. NO* er vel den mest prestige-traktig serie. Jeg vil gjerne vedde at dersom LN-NOR kunne nyttes, sa ville Norwegian har dette som förste fly. Alle flyene i denne serien er leased / vil bli leased. DY* her har man bare benytted sitt 2.letter code som starter. Enkelt og greit, BU gjorde dette för med LN-BU* serien. NG* vil bli benytted for egne fly etter DYZ er leverert. Ingen vanskelighet a finne ut hvorfor man valgte denne. Man mikser sjelden serier og dette er normalt praksis a bruke dedicated series til leased fly. LH gjorde det samme da de lante 3 737-500 fra Braathens. De kom inn i D-ACB* series, hvorav -AC henviser til en fly over en vist vekt som brukes i en ruteselskap. "B" ja vel, jeg tror hver finner ut for seg selv... Dette noen overser at potensialet for human error. Fra KHA til KKA er det ikke langt. Sa det finnes en stor motivasjon a har serier som ikke lyder likt. Den operative side er likevel en annen. Man planer med interne numrer, til eksempel med 7378 eller 737W eller 737T eller noe. Hver selskap har for disse koder spesielle konfigurasjoner. DY har vel likt cockpit fra instrumentside. Men i kabinen er det sma forskjeller i NO* serien. Dette er rett og slett for dyrt og for tidskrevende a fa alle disse fly til en felles standard. Bare tenk deg av paperwork som trenges til for Galley-reconfiguration... Fra de operasjonelle muligheter flyene har, sa ha man de flyene som man eier og de diverse som man ikke eier. Dette bestemmes av mye ting og medförer til at noen fly ikke kan operere alle ruter. Det vil finnes ruter hvor bare DY* og NG* serie fly kan fly, men ikke NO*.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Saavidt jeg forstaar paa lokale kilder er det stor forskjell i Cockpit mellom NOx og DYx...ikke layout...men utstyr....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
jeg bare snakker om layout dersom jeg skriver likt.
leverandör av instrumenter velges for normalt av flyeier. A bytte dette koster mye tid og krever en god del paperworks. not desirable...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
Nå skal vel EFB inn i alle maskinene, ikke bare de eide, så det er litt hipp som happ der også. Men dette er vel som 'ekstrautstyr' å regne, så det er kanskje lettere administrativt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,877
|
![]()
Ikke noedvendigvis leverandoer...men hva som er inkludert..
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
First flight unnagjort i går RNT-MWH-BFI. Hex-koden er 478538. Temp. reg er ikke oppgitt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
En liten runde i kveld også:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,426
|
![]()
Da var den bekreftet malt - saa da blir det vel C1 i dag kanskje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Når blir LN-DYB levert?
Kommer LN-NOI i oktober også?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
DYB skal vel komme om en uke eller to vel, og NOI et par uker etter det igjen om jeg ikke tar helt feil
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2007
Location: Oslo, Norway
Posts: 2,412
|
![]()
Kan dette være DYB?
DY 8738 08OCT09 20:00 A O BFI OSL 09OCT09 05:30 73H DY7386 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK LN-RRB - status | sail4fun | Flyindivider | 112 | 29-09-2023 15:02 |
Tech på LN-DYB 1/12? | HenrikL92 | Register- og ATC-Forum | 0 | 01-12-2014 13:03 |
LN-DYB | OpelZafira | Register- og ATC-Forum | 4 | 12-05-2013 21:04 |
LN-DYB ny hale helt | _volcom_ | Bilder & foto | 2 | 05-02-2010 11:50 |
LN-DYB er i gang | Lennart | Register- og ATC-Forum | 4 | 14-10-2009 14:24 |