Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2009, 16:24   #21
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: SAS reduserer trafikken mellom Skandinavia og USA med 35%

SAS-kuttene ligger vel på Seattle, Bangkok, Delhi og Beijing - ellers ser det jo stort sett ut til å være det samme som i fjor når det gjelder New York, Chicago og Washington.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2009, 17:34   #22
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: SAS reduserer trafikken mellom Skandinavia og USA med 35%

Quote:
Originally Posted by JetBlue View Post

Men, det blir ikke noe av den varslede reduksjon av IC-flåten, nå står det fast på 9 fly. Så får vi håpe at sommerprogrammet 2010 finner plass til alle 11 igjen.
Da er det kanskje litt lurere å parkere de to flyene midlertidig og ikke returnere dem til eierne slik som SAS har gjort..

SAS ser ikke fremover, de kutter og forventer å bli mindre i fremtiden uten ambisjoner overhodet.

Dessverre
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2009, 22:28   #23
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SAS reduserer trafikken mellom Skandinavia og USA med 35%

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
SAS ser ikke fremover, de kutter og forventer å bli mindre i fremtiden uten ambisjoner overhodet.
Da passer kanskje denne inn...
http://www.youtube.com/watch?v=V_WQ6u9os50
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2009, 22:47   #24
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: SAS reduserer trafikken mellom Skandinavia og USA med 35%

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Da er det kanskje litt lurere å parkere de to flyene midlertidig og ikke returnere dem til eierne slik som SAS har gjort..Dessverre
Ikke helt korrekt ! Leasingen på den første maskinen er gått ut, og jeg kan ikke se for meg at SAS fornyer en leasingkontrakt for depå å sette maskinen på bakken, med de forpliktelser det har med vedlikehold, etc. , etc. Owners problem, not SAS. Om SAS noensinne får kloa i dette flyet igjen ? Vel, det får tiden vise. Den andre maskinen blir visstnok terminert før tiden, mot en viss kostnad. A340 er ikke akkurat gangbar mynt på markedet for tiden, så de maskinene kan være innenfor armlengdes avstand hvis de trengs.

Men jeg tror ikke SAS noensinne vil ta inn disse maskinene igjen, heller ikke ta inn sparkede piloter og kabinbesetninger.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2009, 11:14   #25
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,972
Default Re: SAS reduserer trafikken mellom Skandinavia og USA med 35%

Jeg er novise på dette, men jeg har forstått av forumet at valget av A330/340 var et litt uheldig valg. Da er det kanskje greit å terminere noen kontrakter etterhvert, og forhåpentligvis rette opp skuta.

Så blir det kanskje isteden mulig å få til noen 757 eller 787'er når tiden er litt mer moden igjen?
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2009, 11:54   #26
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: SAS reduserer trafikken mellom Skandinavia og USA med 35%

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Jeg er novise på dette, men jeg har forstått av forumet at valget av A330/340 var et litt uheldig valg. Da er det kanskje greit å terminere noen kontrakter etterhvert, og forhåpentligvis rette opp skuta.

Så blir det kanskje isteden mulig å få til noen 757 eller 787'er når tiden er litt mer moden igjen?
Dette med 757-rykter har vært diskutert opp og ned i fjor vinter på forumet og skjer neppe. Om SAS har noe IC-trafikk igjen når 787 kan levere er det også delte meninger på.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian øker mellom Skandinavia og Bangkok Someone Flyforum 13 02-07-2018 12:42
1. kvartal 2014 mellom Skandinavia og UK LN-KGL Flyforum 13 25-04-2014 11:39
Thai Airways mellom Skandinavia og Bangkok Klette Småprat 38 20-12-2013 22:42
Billege bilettar med SAS frå USA til Skandinavia AA-skipper Reiseforum 4 07-08-2009 20:21
Stor vækst i USA trafikken på CPH PP Flyforum 7 20-09-2006 15:23


All times are GMT +2. The time now is 15:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.