![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Push-back operator
|
![]()
Også vil de selge SGS..... skjønner meg ikke på tanke gangen til SAS der.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gratulerer SAS! Da jeg fløy fra DUB-OSL på søndag, sa kapteinen rett før push back at "Vi er i rute i forhold til tidtabellen, slik som SAS gjerne er i disse dager." Flere pax som gliste litt da.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det SGS sin skyld at SAS taper penger? I så fall, hvorfor ikke omorganisere SGS og fortsatt beholde den fellesskaps- og eierskapsfølelsen det gir å ha inhouse handling? Kanskje det nettopp er det at de har inhouse handling som bidrar til denne punktligheten, og det er verdifullt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gunnar
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
La oss strekke dette litt lenger enn bare pluss og minus i penger.
SGS, som er førstelinje-menneskene til SAS, er helt avgjørende for om kundene blir godt behandlet og får lyst til å komme tilbake å fly flere turer med SAS. Deres gode arbeide bidrar til at vi(SAS) beholder fornøyde kunder, som kan fortelle dette videre til til alle andre. Om SGS ikke akkurat tjener penger på sin virksomhet ,så er ringvirkningene store når de er så flinke somde er nå. Gratulerer kolleger!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Push-back operator
|
![]()
Nå er det nok ikke SGS som går i underskudd, men SAS i segselv, skal de kvitte seg med SGS vil de også måtte betale markedspris for handling.
![]() |
#9 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal vere forsiktig med å komme med nån krasse påstander om SAS sine prosedyrer for å bli mest punktlige selskapet, men æ må si det at æ ved flere annledninger observert SAS fly som pusher ut fra Gate for så å stå burne fuel ett kvarter for dem har slot tid, dette gjelder utenlands turer selvsagt, hadde det ikke hvert bedre å registrere annkomst tid istedet for avganstid, Jeg blir ganske overraska hvis ingen inne på dette forumet e klar over at denne praksisen eksisterer hos SAS. Kan ikke skylde på Norwegian for samme praksis akkurat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gunnar
|
![]()
Hele 93,7% av fligthene kom til BESTEMMELSESSTEDET på oppsatt rutetid eller før, står det i rapporten. Kan lønne seg å lese litt for ens fordommer settes på trykk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
http://files.aea.be/News/PR/Pr09-016.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fordomma? det va dine ord, det jeg prøve å formidle her e hvis man får slot tid på f.eks 15-20 min etter planlagt avgangstid og man ska ha en flytur på over 3 tima så e det ikke vanskelig å ta igjen den tiden, så hvis man pusher fra gate og blir stående i ca 15 min så rekker du ankomst tia fordi fleste selskap legger inn buffer i block off block on tid så lander man uansett på rute. Ofte går fly på rute når dem flyr te spania, å da hender det at man kan vere så mye som 30 min før rute så selv. Catch my drift?? all off block over 3 min etter regnes som delay.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Øyvind Hasaas: - Vi skal ligge i Europatoppen | SQ321 | Flyforum | 12 | 16-11-2014 13:07 |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |