![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kommer det flere oppdateringer snart?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Copy last call!
Herlig rapport Olav! Masse bra her, likte spesielt bildene fra ditt besøk hos CO! ![]() Savner å reise på tur, ja.... ![]() Må også skryte av at du er blitt meget flink med kameraet! Du har flotte komposisjoner, og fin balanse i mange av bildene! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hallo, Olav!!
Kommer det noe mer snart? |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Browncoat
|
![]()
Før det blir lynsje-stemning her inne får jeg vel fortsette på TRen
![]() Har holdt på med bl.a kjøkkenmontering de siste par dagene, pluss jeg er ikke helt frisk for tiden. Kanskje svineinfluensa... ![]() ![]() Så var dagen kommet for å begynne på reisen hjemover og jeg fant denne herren (eller fruen) i et skap, uten at jeg hadde gitt ham (henne) lov til å komme inn på rommet mitt... ![]() ![]() Denne karen kom forbi vinduet mens jeg holdt på å pakke. Så ikke mange av disse luftfartøyene mens jeg var på SXM. Etter at man hadde gjort seg klar, og pakket tingene, så var det å sjekke ut fra hotellet. De oppbevarte kofferten og lap-topen mens jeg tok meg en siste tur til Sunset Bar & Grill, for frokost og fin utsikt. Bord #10 selvsagt ![]() ![]() ![]() Så bar det til hotellet og videre til flyplassen. Hvor denne maskinen skulle frakte meg og mine medreisende til CLT. ![]() Etter litt frem og tilbake så kom jeg meg ombord (gjennom dør 2L) og tok til venstre for en gangs skyld... Sete 6A ventet på meg. (Så ser man h e l t bort ifra at det var kun 2 rader med F i denne maskinen... ![]() Uansett så var jeg godt fornøyd med setevalget selv om det var rett foran doet. Knyttnevetest... ![]() ...bestått. Ved pushback så fikk jeg sett dette... ![]() CO B73G, US B752, AA B752 og JetBlue A320 Det spesifikke vinduet hvor jeg satt med var ganske så slitt, så bilder gjennom det vinduet ble ikke særlig gode. Heldigvis så hadde jeg noe tilgang på vinduet foran så jeg fikk bl.a dette... ![]() "I'll be back" sa vel en eller annen fyr en gang... ![]() Her er valget av drikke på denne flygningen, pluss et bedre bilde av servietten... Selve flyturen gikk bra, men de pratet en del om det der kredittkortet som ville gi 25K miles hvis en ville ha det. Fulgte ikke så mye med på det denne gangen heller... iPod i øret og lesestoff er greit ![]() Fant denne fremme i F-kabinen... ![]() Hva som trengs å plomberes der fremme vet jeg ikke noe om. Vel fremme på CLT så var det å komme seg gjennom CBP, før man gikk mot gate. Det tok en god stund før bagasjen kom på beltet og enda lengre før min kom, før det var lang kø for å komme seg til coustoms sjekk. Slapp heldigvis å bli dratt til siden, så da var det bare å levere kofferten fra meg igjen. Fant frem til gate C18 hvor denne maskinen skulle fly fra CLT til IAH ![]() Under taxing fra gate til RWY så taxet vi forbi denne maskinen... ![]() ...som jeg godt kunne tenkt meg å flydd. Spesiellt hvis den hadde blitt opereret av det selskapet som har grunnfargene som flyet her har ![]() ![]() Vel fremme i Houston så ble det også litt venting på kofferten før det var å komme seg til hotellet. På IAH så har de slike telefoner hvor en bl.a kan ringe til hotellet for å bli hentet. Den jeg prøvde funket ikke (i terminal A) så jeg spurte om hun i turistinfoen kunne ringe for meg. Det kunne hun og det gjorde hun, men det tok veldig lenge før shuttlen tilslutt dukket opp. 45-60 min husker jeg rett. Fikk sjekket inn på rom 808 på Sheraton North Houston at George Bush Intercontinental. Stakk en tur innom giftshopen i lobbyen og gikk til innkjøp av en slik koffert man kan ta med seg ombord i kabinen. Før man begynte å studere innsiden av øyelokkene... Stay tuned... for resten av reisen hjemover...
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 03-08-2009 at 01:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Browncoat
|
![]()
Her kommer siste del av reisen med flygningene fra IAH til SVG.
Sto opp tidsnok til å få meg noe frokost etter å ha dusjet. Loungen var stengt i helgene så jeg fikk voucher da jeg sjekket inn dagen før. Voucheren kunne jeg bruke på "Basil's Kitchen" nede i lobbyen. Etter frokosten så var det opp for å pakke før en gikk ned for å sjekke ut. Da jeg kom ned så ble jeg stående et par min mens frøkenen i resepsjonen gjorde seg ferdig med en annen gjest. Mens jeg stod der så kom det en mann inn og spurte om jeg skulle til flyplassen, og siden jeg skulle det så stakk han av med koffertene mens jeg tok bagene og sjekket ut. Så var det ut i shuttlen og avgårde til flyplassen. Vi var 2 stk som skulle til flyplassen, han andre skulle til Terminal C, mens jeg skulle til Terminal A. Ila turen til flyplassen så snakket vi litt frem og tilbake, bl.a om Katrina og Ike. Var også innom hvorfor Galveston ble så hardt rammet som den ble ifjor. Vel fremme på flyplassen fikk jeg sjekket inn, og levert fra meg begge koffertene. De var 2 stykker der, og den ene lurte på hvordan jeg uttalte navnet mitt. Så var det å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen og ut til COs lounge for å stjele litt wifi. Etter å ha knotet litt på lap-topen så ble det litt spotting ut av vinduet. ![]() CO har flere forskjellige flytyper på IAH, både små og store. ![]() ![]() Dette er den maskinen som ble brukt til wingletstesting tidligere iår. Og har vært hos CO hele sitt liv. Etter en stund kom C-FCJZ inn, en -705. og der var selvsagt sete 12F valgt ![]() ![]() Beklager kvaliteten, har crop'et endel... Etter alle var kommet ombord, så var det å taxe utover. Og på veien ut så så jeg denne maskinen... ![]() ...etter å ha sjekket på nettet så har ikke Capital Airways noen B737... Så hva denne gjør i de fargene vet jeg ikke noe om. Beklager kvaliteten på dette bildet, har crop'et dette bildet endel også. Etter en fin flytur til YYZ så kunne man lande på en av rullebanene som var tilgjengelig. Og fra setet mitt kunne jeg så vidt se at maskinen, som skulle frakte meg videre, landet på en annen rullebane noen sekunder etter at vi hadde tatt bakken... ![]() Da vi kom inn til terminalen så stoppet vi opp 20-30m fra gaten. Og det ble sagt at vi ville bli stående der en stund pga restrictions grunnet været. Flyplassen hadde visst også stengt. Grunnen var at det var kommet lyn og tordenskyer over flyplassen (eller innen for grensene som var satt for nærhet til slikt) og alle bakkemannskap var blitt jaget inn. Ble sittende i nesten en halvtime. Heldigvis så slo de på IFE systemet slik at man kunne se på det mens vi ventet. Det ble også servert drikke. Til slutt så fikk en kommet seg til gate og alle fikk kommet seg iland. Jeg og en del andre skulle da videre og ble stående inne i ett område avsperret med bånd, mens det strømmet på med folk. Ingen coustomsagent å se, men vi ble etter en stund geleidet til der disse satt for dokumentsjekk og noen spørsmål før en kunne gå videre. Hadde ikke fått sjekket inn lengre enn til FRA i IAH, så da jeg kom ned til gate 177, (som LH 471 skulle gå ifra) spurte jeg om det var mulig å få sjekket inn på FRA-SVG flighten. Det gikk og etter litt frem og tilbake så fikk jeg sete 16A som skulle være en 2 seter på nest siste rad. Så var det å sette seg ned og vente. Flyet ble over en time forsinket, så jeg tok meg en tur i en butikk for å se om jeg fant noe interessant. Det gjorde jeg og gikk til innkjøp av en sjokolade, 2 stk hengelåser til koffert (TSA godkjente) og et Airliner World magasin. Før en satte seg ned for å lese (og spise...). Etterhvert så ble det boarding og jeg fikk kommet meg ombord i D-AIHE (A346) som jeg altså hadde sett lande tidligere. Sete hadde man valgt til å være 40A. Etter dette så ble det ikke tatt noe særlig med bilder, kun av maten på LH 471. Man taxet ut og tok av og satte nesen mot FRA. Maten fikk vi servert, men husker ikke hva man kunne velge mellom. Fikk ihvertfall servert dette (biff ett eller annet, tror jeg) ![]() Etter middag så ble det å kikke litt på skjermen i seteryggen foran meg, eller å kikke litt i bladet jeg hadde kjøpt. Da vi nærmet oss FRA så ble det servert frokost... ![]() ...som så slik ut. Var ikke så veldig sulten da, så jeg tok kun frukten og den "oatmeal bar" som lå der. ![]() Slik så den ut. Smakte kanel av den, men den ble da spist allikevel. Cinnamon Roll sto det på pakken... Etter landing på FRA, på gate ![]() Boarding ble begynt da det nærmet seg tiden for at man skulle boarde, og som vanlig så ble det bussing til flyet. Havnet på første bussen ut og gikk inn bak i D-AEWA og fant 16A. 16A var i en treseter på tredje bakerste rad på denne BAe 146-300... ![]() Vel ombord så kom tilslutt neste buss, og det kom enda flere folk ombord. Ble spurt av en dame, som hadde 16B, om hun kunne få 16A siden det var litt bedre plass med tanke på ungen. Helt greit for meg det, så jeg ble sittende i 16B til Sola. Damen var orginalt tysk, men har norsk mann i Stavanger-området, og hadde vært på besøk hos bestforeldrene til ungen (altså foreldrene sine) i 4 uker. Lekte litt med ungen, bl.a fikk han låne klokken min for å leke med, men den var ikke så interessant lenge om gangen... Etter take-off så ble det etterhvert servert det vanlige smørbrødet med skinke eller ost. Tror jeg valgte ost, men er ikke sikker... ![]() Landet ihvertfall på Sola og taxet til en eller annen gate (trøtt...) før jeg fikk kommet meg ut av flyet og ned til bagasjebåndet. Det stod ikke hvilket bånd bagasjen skulle komme på, men den dukket tilslutt opp på båndet lengst borte. Ble stående der og vente på koffertene mine, og der dukket kofferten med det meste av tingene mine opp. Den andre (nye!) kofferten så jeg ikke noe til... så da var det bare å melde den savnet. Så var det ut i bilen før turen gikk til Ikea, en liten stund, før retningen ble Egersund. Kofferten fikk jeg dagen etter, den hadde blitt funnet på YYZ. Antagelig har den fallt av en av trallene mellom CRJ'en og bagasjehåndteringsanlegget der. Den var nesten tom, og veide nesten ingenting, så jeg er ikke overrasket om det er det som har skjedd. Den har fått et par nye farger (gult og hvitt) også siden jeg kjøpte den i Houston... Sannsynligvis er det siste gangen den får oppleve å ligge der nede, så den slapp med skrekken ![]() Har også fått mine miles på M&M kontoen min, og der har det dukket opp over 22000 miles... Hadde regnet ut på forhånd ca hvor mange miles jeg ville få, og det skulle ikke være mer enn ca 17200... Alle AC flightene ble det Y-opptjening på, og PHX-CLT-SXM ble det også Y-opptjening på... Resten ble rett ifølge bookingen. Ingen opptjening på SXM-SBH-SXM ![]() ![]() Ila ferien har jeg hatt 14 flighter, 4 flyselskap (Lufthansa og Eurowings som ett, og AC og AC Jazz som ett), 9 flytyper, 9 flyplasser og 6 land. Av dette så er det 4 nye flytyper for meg, 7 nye flyplasser, 3 nye flyselskap, 2 nye land og 100% gøy! Ok, 90% gøy da... ![]() Det er bare å komme med spørsmål på ting man lurer på, så skal jeg svare så godt jeg kan. Takk for at dere har fulgt med, og kommentert underveis ![]()
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 07-08-2009 at 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Ja! Jeg tror ikke jeg fikk med meg hva du mente med Haring. Care to explain? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sånn eller, bra rapport! Jeg må innrømme at det var artig å følge med, og gjette hvor du skulle videre. I tillegg var det et par routinger som egentlig bekreftet at du ikke kan være helt klok (
![]() Last edited by Martin; 08-09-2010 at 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Quote:
![]() http://video.google.com/videoplay?do...21906875565558
Oversetter man haring fra hollandsk til norsk skulle resultatet blir - sild... Har i ca 2 måneder jobbet med produsjon av Matjes Sild (Matjes Haring) som skulle til Holland. Det er det som har sørget for at jeg har hatt råd til å ta denne turen.
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Selvsagt - nederladnsk sild. Hvorfor tok jeg ikke den?
Da tør jeg ikke tenke på hva jeg bør kalle min neste rapport til SEA-området. Deler av min lønn finansieres nemlig av et "produkt" vi sender mye av akkurat dit.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for flott og meget underholdende rapport! Litt trøtt på hjemreisen, ja, kjenner meg igjen der. Elllers synes jeg det er dumt at all den gode silda blir sendt ut av landet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Haring - the photos | BSSW | Bilder & foto | 13 | 21-08-2009 14:34 |