![]() |
|
![]() |
#41 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Regner med at du fløy den varianten med to rader i First? Quote:
Ja takk ![]() Jo.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Browncoat
|
![]()
Ja...
![]() Såmåmanskrivermerpågrunnavattekstenvarforkort
![]() |
#43 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som du skriver i God Morgen-tråden, så har flyet gått etter to timer, det vil si klokken 22:00 lokal tid.. Jeg gjetter på at flighten til PHX og fra PHX er en booking, og med samme selskap, og den avgangen de har som går nærmest klokken 22, er en redeye-flight østover, med avgang 21:25.. (i følge flightaware, 21:15 i følge flyselskapets nettsider). Og den flyplassen du skal til, har på en måte noe til felles med den du nettopp kom fra.. (??)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Browncoat
|
![]()
Nope...
Flyet fikk Tech så den ble minst 30 min forsinket så jeg har nå offloaded megselv og er rerouted. Pga tight connection i BOS som egentlig var planen (US 222 med avgang 2120). Mer senere...
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tittelen assosierte jeg bare med uttrykket "Harding" - men et kjapt google søk forteller meg at Haring er en kunstner
![]()
![]() |
#46 |
Browncoat
|
![]()
Det er de som mener at "Harding" ikke er helt urelevant det heller (
![]() God ettermiddag fra Sint Maarten. Her er det også varmt, men heldigvis ikke så varmt som i Houston ![]() ![]() ![]() ![]() Skal komme med mere senere i kveld, nå blir det en liten tur på stranda...
![]() |
#47 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Haring?
Sånn haringfele du har med deg på turen for å underholde medpassasjerer? Eller en liten diskret måte å fortelle hva du våkner med om morraen?? ![]() Ja, jeg kan bare spørre! Og det er nok derfor jeg drikker (rødvin) nå!! Flott rapport! Ser frem til Sinna Mårten bilder! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Noe som sier meg at gutten får en ikke liten jobb med bildesortering og redigering etter denne turen. Vi venter i spenning på neste del!
![]() |
#50 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||
Browncoat
|
![]() Quote:
Har problemer nok med de der på dagen jeg... ![]() (U)Heldigvis har ikke Speedy vært borti kameraet mitt så mye... Quote:
Quote:
Quote:
Dessuten hvor kommer skjegget inn i så fall?
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tja, naa synes jeg det er paa tide med en oppdatering med bilder, kamerat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Browncoat
|
![]()
Har begynt Tommy.
Har allerede lagt inn noen bilder fra Space Center Houston, i post nr 34. BTW, gikk det iorden med kortet?
![]() |
#55 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Var opptatt med aa spise lang lunch med Stein Kaptein i dag, saa kontoret ble prioritert ut i dag. Tar det i morgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Browncoat
|
![]()
Hvor var jeg... Jo tirsdagen.
Våknet, vasket seg og fikk i seg noe mat før det ble utsjekk på hotellet. Satte meg i bilen og kjørte nedover til Galveston og Lone Star Flight Museum. Det museet ble rammet av orkanen Ike i september i fjor, og må si at de har gjort en god jobb med å rydde opp og reparere der siden da. De er enda ikke ferdig og halve hangaren er stengt fremdeles. ![]() Bilder av hvordan det så før og etter Ike ![]() ![]() ![]() ![]() Denne herren tror jeg ikke har betalt for å komme inn... ![]() Et av mange fly på museet, sammen med dette... ![]() ![]() ![]() Stilig takvifte... ![]() Bikini... ![]() Og vinner er... ![]() Resten av dagen oppe på IAH kommer i neste post.
![]() |
#57 |
Browncoat
|
![]()
Så etter at man hadde besøkt Lone Star Flight Museum så bar det opp til downtown Houston for å hente Dag, før vi sammen kjørte opp til teknisk avdeling på IAH. Dag som navigatør og jeg som fører.
Det var noen få 737, B757 og B767er inne av forskjellige grunner, en B737 hadde fått birdstrike i motoren som da måtte sjekkes for skader innvendig. For de som ikke vet det, så fungerer det slik at man åpner opp små kikkhull på forskjellige steder, og stikker inn et kamera. Så ser man på skjermen om det er noen skader. Har også noen bilder fra dette besøket, og begynner med en eller annen gal mann som man fant der oppe... ![]() ![]() Denne trenger et nytt strøk med malin ![]() Gammelt MLG til B752. Dette brukte også stålbremser, mens CO holder på å gå over til karbonbremser, nytt fant vi da touren nærmet seg slutten ![]() Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men jeg føler at det er noe som mangler her... ![]() ![]() Slik ser en B757vinge ut mens den er på sjekk ![]() Denne B767en var, så vidt jeg husker, kun inne for en liten sjekk. Her kan kanskje Dag bekrefte/avkrefte dette ![]() Av en eller annen grunn så har jeg en fasinasjon ovenfor nosegear... ![]() Så det aller helligste, datamaskiner på rekke og rad til forskjellige systemer som gjør at man kan fly flyet uten store problemer ![]() Her har vi den B767en igjen. Linselus eller... ![]() ![]() Alle har et ansvar for å holde ting borte fra steder de ikke hører til, men hvordan i h*** klarer man å få et fly til å rydde etter seg? ![]() ![]() ![]() Dag og en B737 NG motor. CO har et bygg der de holder på med motorer. Så over til dagens store quiz. Hva, hvem, hvor... Flytype, motornavn (f.eks CFM56) og andre vesentlige ting/forskjeller ![]() Neste post vil omhandle turen fra IAH til SXM, men den kommer dessverre ikke idag. Stay tuned...
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 23-07-2009 at 06:31. Reason: Post, ikke tråd. Post, ikke tråd, osv x 100 |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Stilig bildet av den motoren til en 737. gjerne legg til noen detaljer for oss som ikke vet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ha et flott opphold på St. Maarten og Sonesta Resort. Har lyst å reise tilbake der
![]() Anbefaler også reise med Winair Twin-otter til Saba eller St. Barth. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |