![]() |
|
![]() |
#32 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Sikkert riktig, er ikke ekspert på dette emnet. Men ser man skremselspropaganda i det som var noen betenkninger lengre ovenfor kan man jo se på shipping, der en har både utflagging, utenlandskontrakter og få norske ansatte på mange skipsrederier (Kjos stod i Bodø på regionalkonferansen og viste bilder av en norsk supertanker med en kroatisk kaptein og indonesisk mannskap, og sa at for 20 år siden ville man ha reagert om messegutten var kroatisk og ikke norsk.).
Gardermoen: Hvor mange nordmenn i vaktselskapene i fht personer med utenlandsk opprinnelse? Og hvor mange av vaktselskapene er norskeide? Oslo: Hvor stor andel norske ifht utlendinger i Oslo Taxi og Oslo sporveier? Ingenting imot utenlandske tjenesteytere, men det er altså flere bransjer i Norge der det av forskjellige grunner har skjedd et skifte fra norske arbeidstakere og norsk eierskap, til et mer internasjonalt - enten det er bra eller ikke så bra. Men for all del, jeg håper også det er mer "bange anelser" enn et reelt fremtidsscenario at slikt kan skje med dagens status quo i norsk luftfart, men historien har en tendens til å finne sine egne veier. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Priskrig Oslo-London | Radiv | Reiseforum | 16 | 12-08-2016 12:26 |
Selskapene som forsvant | jb1 | Flyhistorisk forum | 11 | 07-12-2012 21:29 |
Priskrig igjen? | erlendi | Småprat | 1 | 15-06-2011 17:41 |
Priskrig på storbyferier | Lillingen | Flyforum | 2 | 14-04-2007 16:12 |
Ny priskrig i lufta | DY | Flyforum | 11 | 17-03-2005 22:49 |