![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
Da skal jeg kaste meg paa karbon fiber debatten ogsaa. Vi har brukt karbon fiber vifteblader paa GE90 i over 10 aar naa, og i flaaten vaar paa 20 B777 har vi faktisk ikke paadratt skade paa ett eneste vifteblad som har resultert i skrap. Jeg var ute hos C-Fan for en del aar siden, som ligger i San Marcos, TX like nord for San Antonio for de som er interesserte, og saa paa hvordan de "la opp" disse GE90 kompositt viftebladene. Det er virkelig en interessant prosess, og som du nevner KGL er det viktig aa faa fiberene til aa gaa i riktig retning for strekk egenskapene da karbon fiber har daarlig kompresjon egenskaper i forhold til mange metaller. Konklusjon: GE90 karbon fiber vifteblader er et av de mest vellykkede design skritt i turbofan teknologi... og Rolls Royce var spesielt ute etter aa "ta" GE paa dette dristige teknologi steget da de skulle markedsfoere motorene sine... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian bestiller ytterligere 2 stykk 787-9 | Cockpitview | Flyforum | 3 | 22-03-2016 15:28 |
Tornadoer gir forsinkelser for 737 og 787-linja | LN-MOW | Flyforum | 3 | 17-04-2012 08:26 |
Boeing 787 kan stå foran ytterligere forsinkelser | Trety | Flyforum | 110 | 30-06-2011 07:46 |
Boeing 787-822 eller 787-224 Dreamliner? | SE-SAM | Samlerhjørnet | 4 | 08-01-2011 14:57 |