![]() |
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Last edited by Discus; 17-06-2009 at 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Greit at det ikke bare er SAS som blir omtalt på denne måten. Men hvor flyene har flydd tidligere må vel være fullstendig likegyldig, så lenge de kontrollert og er i god teknisk stand.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tydeligvis er det ikke bare SAS DN er ute etter å "sverte"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Gudene vet hva DN holder på med, spesielt imponerende er det ikke.
Lurer faktisk på om journalisten har flyskrekk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er ikke akkurat smart med og gaa ut me dette i media. De med flyskrekk ol kan hende de ikke flyr lengre med NAX.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nå begynner vi virkelig å snakke heksejakt her. Så vidt jeg kan finne ut, så snakker vi to fly som har vært i Cameroon (KKB og KKZ) og ett i Nigeria (KKD for Virgin Nigeria). Hvis dette er grunnlag for svære avisoppslag, så fatter jeg ingenting. Hvis de skulle livsfarlig, så skjønner jeg ikke at de ikke har fallt ned for lenge siden! Og hvis vi skal begynne å spinne videre på denne historien, så regner jeg det er en platesjappeeier i England som definitivt vil ha et ord med i laget. Jeg tviler sterkt på at han synes noe særlig om at flyselskapene hans får stempelet "livsfarlig å fly med".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det mulig?
Disse artklene til DN er jo bare så patetiske at man tror nesten ikke sine egne øyne. Og dette kommer fra en såkalt "seriøs" avis? Verre enn VG og Dagbladet til sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har alltid trodd DN er en seriøs avis. Jeg tok tydeligvis feil.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Temaene DN har tatt opp rundt eierskap kan være interessante nok for noen , men presentasjon og innhold bærer preg av Se og Hør journalestikk.
Dessverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
|
![]()
Hahahahahahah!
![]() Har DN vært her inne og lest reaksjonene våre til SAS artikkelen? Var jo en del av oss som skreiv at de skulle sjekket flyflåta til Norwegian. Ellers er dette bare tull fra ende til annen, flyselskaper er noe annet enn fly. Selv jeg vet det ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
bra at DN skjønner at de har driti på draget med alle SAS artiklene, men dette her blir jo bare enda mer banalt.....
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hva i all verden kan motivet til DN være for å skrive disse artiklene om SAS og Norwegians fly? Her er det tydeligvis 2 journalister som har egnet store deler av sin arbeidstid de siste månedene til å "grave", og så ender det opp med artikler som dette, uten substans og rot i den virkelige verden, hvor de forsøker å lage store saker av ting som "alle" vet, og som ikke har noe som helst med flysikkerhet å gjøre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kan ikke annet enn å le av denne artikkelen jeg også. DN går alt for langt, men det er vel nok til å skremme passasjerer, eller?
Har selv vært ombord på LN-KKD, og da viste jeg om at denne maskinen har vært hos Virgin Nigeria. Hadde en lang prat med en medpassasjer, og han ble litt skremt. Men jeg sa at han bare kunne ta det helt med ro, det er jo flyselskapet som har ansvaret for sikkerheten i alt høyste grad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Selv om enkelte av flyene skulle ha vært i så dårlig forfattning tidligere, at de var farlige, så kan de jo være reparert! Om bilen min har lekkasje i det ene bremsesystemet så er den direkte trafikkfarlig, og bør absolutt ikke kjøres lengere enn til nærmeste sted man kan stoppe trygt. Om jeg så setter den på verksted og fikser bremsene så vil i alle fall jeg tørre å påstå at det er trygt å kjøre med den. Dette forutsetter selvfølgelig at verkstedet faktisk gjør en bra jobb, men det må man vel kunne forutsette...
Sammtidig så husker jeg en laaang tråd på pprune om hvordan L1011 opereres av enkelte useriøse aktører i afrika, hvor blandt annet en C-sjekk ble gjort på 2 timer, og pålagte modifikasjoner sto oppført som utført i logg, men som pilotene selv kunne se at ikke var gjort. Jeg regner med at de som leaser ut fly har litt kontroll med hvem som får lease av dem, og hvordan vedlikehold utføres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk endelig DN nå, litt sent avisbud i dag tydeligvis. Hvis navigasjonskart og hjulvedlikehold er det mest kritiske så tror jeg nok vi kan føle oss rimelig trygge på at det er oppdatert nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fant denne hos Hangar.no:
Dagens Næringsliv gjør også et stort nummer ut av at flere av flyselskapets Boeing 737-300 maskiner har operert hos Cameroon Airlines men oppgir ikke hvilken perioder og det faktum at andre selskap har hatt flyene før og etter dette. Flere av flyene har hatt både tre og fire andre selkap som leietagere i ettertid før Norwegian overtok disse. Liste over selskapene som har hatt desse flyene finner du dem her: http://www.hangar.no/permalink/46383.html |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Airbus utvikler flygende "bil" | Blubird | Flyforum | 12 | 30-10-2019 13:13 |
Det kunne ha gått riktig så gale - Cateringtralle kom "flygende" bak i kabinen! | LN-REF | Småprat | 33 | 11-05-2013 17:19 |
Flygende "Snoopy" | Desk pilot | Flyforum | 0 | 13-06-2010 16:57 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |