Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-06-2009, 08:43   #41
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by Jörgen View Post
Enligt en anställd på Thai Sverige så kommer Thai byta 345 an mot 747 om några månader? Bara ett rykte. Men det låter ju inte helt otroligt? Man kanske bokar otroligt bra ?
Det overrasker meg i såfall ikke. Har vanskeligheter for å tro at Thai skal klare å fylle de 60 setene i Royal silk Class, i tillegg til Premium Economy, etter at de er ferdig med alle introkampanjene. Da må det jo være bedre å sette inn 744 som tross alt tilsammen har 65 seter i business class-segmentet mot A345 som totalt har 102 "businesseter." (tall hentet fra seatguru.)

Last edited by LN-AØR; 10-06-2009 at 08:46.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2009, 09:40   #42
O_K_
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Det overrasker meg i såfall ikke. Har vanskeligheter for å tro at Thai skal klare å fylle de 60 setene i Royal silk Class, i tillegg til Premium Economy, etter at de er ferdig med alle introkampanjene. Da må det jo være bedre å sette inn 744 som tross alt tilsammen har 65 seter i business class-segmentet mot A345 som totalt har 102 "businesseter." (tall hentet fra seatguru.)
Er ikke helt enig der, det forutsetter jo at de greier å selge ekstremt mye fler seter totalt, 744 har jo 325 seter i Y, mot 113 på 345, det er nesten 3x så mange.

Det som EGENTLIG betyr noe for at dette regnestykket skal gå opp er, hvor mye koster det Thai å operere en A345, kontra hvor mye det koster å operere en 744, og deretter sammenlikne det med forventet inntekt på setene.

Det kan godt hende de tjener mer på å sende en full A345 med mye billige premiumseter / op-ups, enn å fly en 744 med full premium og ca halvfull eco. Det eneste som betyr noe er totale inntekter minus totale utgifter.
__________________
siden august 2007
O_K_ is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2009, 09:49   #43
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Thai har salg andre veien også! Leste på Flyertalk i går at TG reklamerer bl.a. i Bangkok Post for biz billett t/r BKK-OSL for 1500 USD. Så de vet nok at de har en utfordring i å få solgt alle de 60 biz setene. Men for oss som liker å fly billig biz, er jo dette alle tiders!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2009, 10:38   #44
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by O_K_ View Post
Det kan godt hende de tjener mer på å sende en full A345 med mye billige premiumseter / op-ups, enn å fly en 744 med full premium og ca halvfull eco. Det eneste som betyr noe er totale inntekter minus totale utgifter.
Det er jo klart, men det forutsetter jo at det blir solgt billige premiumbilletter også etter sommerkampanjene. Selvfølgelig mulig at de fortsetter med det. (vi får håpe det Bizflyer.) Men er jo lite vits i å snakke om bellegg å priser før ruten i det hele tatt har startet opp.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2009, 10:45   #45
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Glem ikke at dette er den dårligste tiden i året for billetter til og via Thailand. Om de selger så bra nå (juni - okt) har selskapet svært lite å frykte.....
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2009, 16:07   #46
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Håper ikke Thai går over til de gamle B 747 de bruker på CPH og ARN. Å fly såpass langt uten PTV er ihverfall uaktuelt for meg..
amatør is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2009, 16:17   #47
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Avsporinger er ofte interessante og kan gi mye, men er vanskelige å finne til om noen leter etter info. Kan vi holde denne tråden til TG? Går alltid å starte en spekulasjonstråd om SQ om noen ønsker det.
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2009, 22:33   #48
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by amatør View Post
Håper ikke Thai går over til de gamle B 747 de bruker på CPH og ARN. Å fly såpass langt uten PTV er ihverfall uaktuelt for meg..
Ikke jeg heller. Tror nok 777 er mer aktuell enn 747.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2009, 03:41   #49
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
 
Jarlabanke Vking's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Jeg synes det er rart at SAS ikke prøvde seg på denne ruten før de nå altså kvitter seg med to A340... Det kunne vært en meget god investering!
jamen SAS vil jo ikke tjene penger!
__________________
Upcoming flights;

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2009, 05:39   #50
tintin
Newcomer
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 21
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Glem ikke at dette er den dårligste tiden i året for billetter til og via Thailand. Om de selger så bra nå (juni - okt) har selskapet svært lite å frykte.....
Om det er den "dårligste tiden" Juni-Oktober, hvorfor setter alle flyselskaper opp prisene? For å tjene mest mulig på de få som har råd å reise? Nei, de er forbannet klar over at hele Europa har ferie i dette tidsrommet og vet at folk reiser. De "dårligste" periodene er fra siste halvdel av August til midten av Desember og fra ca månedsskiftet Januar-Februar til ca midten av Mai bare avbrutt av påsken da folk også har tid og lyst å reise på ferie.
tintin is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2009, 07:52   #51
KrisFlyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
Star Alliance Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by tintin View Post
Om det er den "dårligste tiden" Juni-Oktober, hvorfor setter alle flyselskaper opp prisene? For å tjene mest mulig på de få som har råd å reise? Nei, de er forbannet klar over at hele Europa har ferie i dette tidsrommet og vet at folk reiser. De "dårligste" periodene er fra siste halvdel av August til midten av Desember og fra ca månedsskiftet Januar-Februar til ca midten av Mai bare avbrutt av påsken da folk også har tid og lyst å reise på ferie.
Sommeren (juni-oktober) er den dårligste tiden å reise til Thailand på, ettersom dette er regntiden i sør-øst Asia. Selv om Thai kanskje skrur opp prisene i juni-august, er det fortsatt vinteren som er selve høysessongen for reiser til Thailand på grunn av været.
KrisFlyer is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2009, 14:30   #52
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Prisene til Thailand er lavere på sommeren enn i høysesongen om vinteren. Det er helt normalt.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2009, 12:48   #53
tintin
Newcomer
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 21
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by KrisFlyer View Post
Sommeren (juni-oktober) er den dårligste tiden å reise til Thailand på, ettersom dette er regntiden i sør-øst Asia. Selv om Thai kanskje skrur opp prisene i juni-august, er det fortsatt vinteren som er selve høysessongen for reiser til Thailand på grunn av været.
Har du noengang vært der i Regntiden? At det er regntid betyr bare at det som regel regner en time på ettermiddagen, og det er kun forfriskende. Det blir kjøligere. En sjelden gang kan det nok regne i dager og uker, men den jevne turist skal ha skikkelig uflaks for å oppleve det. Tilbake til topic så er sommeren en av de beste periodene for flyselskapene å selge billetter til Asia, og andre steder, ikke den dårligste som du påstår. Det er heller ikke kun Thai som setter opp prisene, alle gjør det, av den enkle grunn at Europa har fri og da reiser vi.
tintin is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2009, 15:52   #54
KrisFlyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by tintin View Post
Har du noengang vært der i Regntiden? At det er regntid betyr bare at det som regel regner en time på ettermiddagen, og det er kun forfriskende. Det blir kjøligere. En sjelden gang kan det nok regne i dager og uker, men den jevne turist skal ha skikkelig uflaks for å oppleve det. Tilbake til topic så er sommeren en av de beste periodene for flyselskapene å selge billetter til Asia, og andre steder, ikke den dårligste som du påstår. Det er heller ikke kun Thai som setter opp prisene, alle gjør det, av den enkle grunn at Europa har fri og da reiser vi.
Jeg sier ikke at du har feil nå du skriver at "sommeren er en av de beste periodene for flyselskapene å selge billetter til Asia". Vinteren er derimot en bedre sessong for flyselskaper som Thai Airways som skal selge billetter fra OSL til BKK. Du har kanskje rett i at det ikke regner hele tiden i regntiden, men det er ikke til å stikke under en stol at det er lettere å selge billetter til Thailand når det er vinter og mørkt her oppe i nord, mens det er relativt tørt og varmt i Thailand i desember/januar.
KrisFlyer is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2009, 16:26   #55
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by tintin View Post
Har du noengang vært der i Regntiden? At det er regntid betyr bare at det som regel regner en time på ettermiddagen, og det er kun forfriskende. Det blir kjøligere. En sjelden gang kan det nok regne i dager og uker, men den jevne turist skal ha skikkelig uflaks for å oppleve det. Tilbake til topic så er sommeren en av de beste periodene for flyselskapene å selge billetter til Asia, og andre steder, ikke den dårligste som du påstår. Det er heller ikke kun Thai som setter opp prisene, alle gjør det, av den enkle grunn at Europa har fri og da reiser vi.


Spiller ingen rolle, for Thailand er ikke engang på topp 10 reisemål om sommeren for nordmenn, altså lavsesong
Fry is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2009, 23:30   #56
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
The newest THAI service concept, Premium Economy Class, has been created to provide an enhanced dimension in passenger choice over the airline’s longest routes, connecting Bangkok, non-stop, to Oslo, Norway.
http://www.thaiair.com/thai-services...s-services.htm

Sjekk ellers denne:

http://www.flythaitodreamdestination...norway_en.html
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2009, 23:43   #57
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Den siste var stilig, FlightDeck! Noe småplukk som ikke stemmer helt med virkeligheten, men det får gå
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2009, 11:07   #58
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

51000 til Sydney fra OSL? Noen som har funnet annen pris, eller? Kan bare glemme at jeg bruker Thai da, går heller for Finnair.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2009, 11:39   #59
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Hvis du går inn på SQ fra LHR, så får du T/R LHR-SYD for £399 nå. LITT billigere, og da skulle du ha råd til å komme deg til og fra London også
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2009, 13:05   #60
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Thai Airways BKK-OSL-BKK

Quote:
Originally Posted by Glenn View Post
51000 til Sydney fra OSL? Noen som har funnet annen pris, eller? Kan bare glemme at jeg bruker Thai da, går heller for Finnair.
Vet ikke hvilken klasse du har tenkt til å reise på, men søker du via f.eks finn.no, koster er reise med THAI (economy) i gjennomsnitt 10 500 på datoer jeg har søkt på. 58 000 kommer vel av at Thai ikke enda har lagt inn priser for de billigste klassene på thaiar.com
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. Powell TripReports 14 08-08-2013 12:43
OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business Part 1 HS-TLD TripReports 42 19-08-2010 13:20
Thai Airways A300-600 i nestenulykke i BKK Bizflyer Flyforum 5 10-03-2008 22:27
Thai Airways CPH - BKK Bizflyer TripReports 6 23-04-2005 20:06
Swefly OSL-BKK NYO-BKK från 8 dec 2005 Per Flyforum 4 12-04-2005 16:26


All times are GMT +2. The time now is 03:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.