![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Det overrasker meg i såfall ikke. Har vanskeligheter for å tro at Thai skal klare å fylle de 60 setene i Royal silk Class, i tillegg til Premium Economy, etter at de er ferdig med alle introkampanjene. Da må det jo være bedre å sette inn 744 som tross alt tilsammen har 65 seter i business class-segmentet mot A345 som totalt har 102 "businesseter." (tall hentet fra seatguru.)
Last edited by LN-AØR; 10-06-2009 at 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]() Quote:
Det som EGENTLIG betyr noe for at dette regnestykket skal gå opp er, hvor mye koster det Thai å operere en A345, kontra hvor mye det koster å operere en 744, og deretter sammenlikne det med forventet inntekt på setene. Det kan godt hende de tjener mer på å sende en full A345 med mye billige premiumseter / op-ups, enn å fly en 744 med full premium og ca halvfull eco. Det eneste som betyr noe er totale inntekter minus totale utgifter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Thai har salg andre veien også! Leste på Flyertalk i går at TG reklamerer bl.a. i Bangkok Post for biz billett t/r BKK-OSL for 1500 USD. Så de vet nok at de har en utfordring i å få solgt alle de 60 biz setene. Men for oss som liker å fly billig biz, er jo dette alle tiders!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Glem ikke at dette er den dårligste tiden i året for billetter til og via Thailand. Om de selger så bra nå (juni - okt) har selskapet svært lite å frykte.....
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Håper ikke Thai går over til de gamle B 747 de bruker på CPH og ARN. Å fly såpass langt uten PTV er ihverfall uaktuelt for meg..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Avsporinger er ofte interessante og kan gi mye, men er vanskelige å finne til om noen leter etter info. Kan vi holde denne tråden til TG? Går alltid å starte en spekulasjonstråd om SQ om noen ønsker det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming flights; mange! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Newcomer
Join Date: Apr 2008
Posts: 21
|
![]()
Om det er den "dårligste tiden" Juni-Oktober, hvorfor setter alle flyselskaper opp prisene? For å tjene mest mulig på de få som har råd å reise? Nei, de er forbannet klar over at hele Europa har ferie i dette tidsrommet og vet at folk reiser. De "dårligste" periodene er fra siste halvdel av August til midten av Desember og fra ca månedsskiftet Januar-Februar til ca midten av Mai bare avbrutt av påsken da folk også har tid og lyst å reise på ferie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Prisene til Thailand er lavere på sommeren enn i høysesongen om vinteren. Det er helt normalt.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Newcomer
Join Date: Apr 2008
Posts: 21
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
|
![]() Quote:
Spiller ingen rolle, for Thailand er ikke engang på topp 10 reisemål om sommeren for nordmenn, altså lavsesong ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Sjekk ellers denne: http://www.flythaitodreamdestination...norway_en.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,707
|
![]()
Den siste var stilig, FlightDeck! Noe småplukk som ikke stemmer helt med virkeligheten, men det får gå
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
51000 til Sydney fra OSL? Noen som har funnet annen pris, eller? Kan bare glemme at jeg bruker Thai da, går heller for Finnair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Hvis du går inn på SQ fra LHR, så får du T/R LHR-SYD for £399 nå. LITT billigere, og da skulle du ha råd til å komme deg til og fra London også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Vet ikke hvilken klasse du har tenkt til å reise på, men søker du via f.eks finn.no, koster er reise med THAI (economy) i gjennomsnitt 10 500 på datoer jeg har søkt på. 58 000 kommer vel av at Thai ikke enda har lagt inn priser for de billigste klassene på thaiar.com
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. | Powell | TripReports | 14 | 08-08-2013 12:43 |
OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business Part 1 | HS-TLD | TripReports | 42 | 19-08-2010 13:20 |
Thai Airways A300-600 i nestenulykke i BKK | Bizflyer | Flyforum | 5 | 10-03-2008 22:27 |
Thai Airways CPH - BKK | Bizflyer | TripReports | 6 | 23-04-2005 20:06 |
Swefly OSL-BKK NYO-BKK från 8 dec 2005 | Per | Flyforum | 4 | 12-04-2005 16:26 |