![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
For Norge og nordmenn har Singapore en speisell betydning som jeg har all forståelse for at de fleste dansker og svensker ikke kjenner omfanget til eller betydningen av. Singapore er den største destinasjonen fra Norge (målt i antall reisende) for business reisende utenfor Europa. Det reiser flere i forretningsøyemed til Singapore enn til New York fra Norge! (Ref:http://www.boarding.no/art.asp?id=34957) Vi skal ikke glemme at Norge har verdens femte største handelsflåte og er verdens nest største innen maritim offshore virksomhet. Dette er i motsetning til mange andre bransjer som våre naboland er sterkt inne i, særdeles lukrative med god avkastning. Norge er også verdensledende på en rekke maritime områder, hvis Singapore er et naturlig nav. (Ref:http://www.rederi.no/default.asp?V_I...RY_TEMPLATE=79) Singapore er et av verdens største nav for nettopp denne typen virksomhet og tiltrekker seg derfor svært mange Norske reisende. Norge har også noen av Europas største meglerhus som Pareto securities med flere. Felles for disse er at de alle har kontor i Singapore som følge av stor Norsk aktivitet i landet. Flere banker har også kontorer i landet, blant annet DNB NOR (som også representerer Singapore som konsulat i Norge) og norske advokatkontorer som Wikborg Rein, Voght og Wiig med flere. Singapore er faktisk en av de byene i verden med flest Norske selskap representert! (Ref:http://www.nbas.org.sg/norwaylist/index.html) Trafikken mellom Norge og Singapore er virkelig voksent og i stor grad knyttet til reisende som er villige til å betale mye for sin billett. Dette vet Singapore utrolig god og har etter det jeg har hørt, vært en av de selskapene som gjennom tid har fulgt best med på utviklingen fra Osl og Norge. De er også på hugget og er en av de mest synlige IC selskapene med markedsføring for business produkter i Norge. Jeg tror alle skal lytte til det Jetblue skriver, for jeg har også hørt det samme om at Singapore var hetest på grøten i det Thai sjokk åpnet med A340 maskin. Jeg har også hørt noen uttalelser rundt akkurat hva som skjedde i tidlig april, med flere selskaper enn Thai, uten at jeg på noen måte sitter på innsiden. Osl er den desidert største intra skandinaviske hub, med det største nedslagfeltet i antall ruter og reisende innen Skandinavia! ARN og Bromma er en god nr 2, imens CPH faktisk er den flyplassen i Skandinavia med lavest i intra skandinavisk trafikk. Den vanligste routingen for Nordmenn med Singapore airlines er via LHR. Samtidig så har Singapore airlines problemer med å fylle sine fly fra CPH og man kan se på utviklingen sine rutens oppstart, at den ikke har svart til selskapets forventninger. Lovnader om utøkninger av frekvens har ikke kommet til og den siste tids priskampanje i Norge priser avganger fra CPH, særdeles mye lavere enn fra LHR. Jeg tror det er på tide å åpne øynene for Osl og slutte å tenke og diskutere om hva Osl ikke kan, men hva vi faktisk kan få til! Se på Arlanda som er en mester i dette og fyller Stockholms området med et fantastisk utvalg av IC selskaper. Etter det jeg har hørt er de i markedsavdelingen til OSL virkelig på hugget for tiden. Det har etter min mening et virkelig godt produkt å selge, som vi ser fruktene av nå. I kulissene er det visst flere selskaper på gang. Disse vil nok vekke større dikusjon enn en rute til Singapore, det kan jeg garantere ![]() Bilateral luftfartsavtale ble vel inngått i 2008 om jeg husker riktig. Lignende avtaler er den siste årene inngått mellom Sør-Korea, Kina med fler.
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 07-06-2009 at 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
MartinL er inne på noe. Det har vært tre frekvenser i uka fra CPH til SIN siden jeg ofte fløy den ofte rundt 1979-1987..
Hadde den fulgt vanlig økning i trafikkutvikling burde den vært daglig for lenge siden. At knutepunktet flyttes nordover til OSL vil overhodet ikke overraske meg.. Litt spøkefullt på en søndagskveld.. Det er vel ikke lenge før Scanair-gjengen ligger klare for bilder av CO,US,TG,SQ,KE og ( får håpe ) DL på morgenkvisten med MartinL og noen pils... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Så sikker er jeg på at det ikke skjer med det første, hehe!
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tar med et par champis også..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis nogen kan se hvordan TG OSL-BKK 01juli ser ud så mig en PM pls
rgds Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Qatar Airways sender A319 til ARN, og tror de burde klare å fylle en A319 til OSL også, i tillegg til ferieturister som vil til DOH og folk som skal med videre forbindelser, har jo Norge i motsetning til Sverige, olje og dermed en del trafikk også på grunnlag av dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||||
Qwerty
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
New Zealand har vel en marginalt mindre befolkning enn Norge, og likevel er det mange "godsaker" å se hver gang jeg stikker til spotteplassen utenfor AKL; Singapore Airlines, Korean Air, Thai, Malaysian, LAN Chile, Cargolux, DHL (727 faktisk, men av en eller annen grunn beveger den seg aldri når jeg er der. Misstenker nattrute
![]() Jeg skulle til å nevne Air New Zealand, Qantas og Pacific Blue, men det blir vel nesten som å snakke om SAS, Norwegian og Widerøe på OSL. ![]() Thai så jeg forresten i går da den stakk nordover forbi North Shore på retur til Thailand, tror det var en B772...
![]() |
#30 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er det noen her som er booket på jomfruturen?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Bombe hehehe ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enligt en anställd på Thai Sverige så kommer Thai byta 345 an mot 747 om några månader? Bara ett rykte. Men det låter ju inte helt otroligt? Man kanske bokar otroligt bra ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg synes det er rart at SAS ikke prøvde seg på denne ruten før de nå altså kvitter seg med to A340... Det kunne vært en meget god investering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For å tjene penger på en investering må man først tørre å investere... Da trengs penger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Live rapport. OSL-HEL-BKK-CMB-MLE-CMB-BKK-USM-BKK-HEL-OSL. AY, UL, TG i business. | Powell | TripReports | 14 | 08-08-2013 12:43 |
OSL-BKK-BKK-ARN-OSL 747-4D7/Business Part 1 | HS-TLD | TripReports | 42 | 19-08-2010 13:20 |
Thai Airways A300-600 i nestenulykke i BKK | Bizflyer | Flyforum | 5 | 10-03-2008 22:27 |
Thai Airways CPH - BKK | Bizflyer | TripReports | 6 | 23-04-2005 20:06 |
Swefly OSL-BKK NYO-BKK från 8 dec 2005 | Per | Flyforum | 4 | 12-04-2005 16:26 |