Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-05-2009, 00:49   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Der kom løsningen for WF's kortbaneruter!

Quote:
Originally Posted by KennethGS View Post
Nye Dash 8-100/200. Er ikke mange egnede flytyper i den størrelsen nemlig...

Alt skal jo være så stort nå om dagen, og gjerne ha jetmotorer... Funker dårlig på kyllingmarkene det...
100 lages ikke lengre, det er vel det som var problemet. med -200 sliter man vel med rullebanelengde, MTOW krever -200 1000 meter.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2009, 01:50   #2
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Der kom løsningen for WF's kortbaneruter!

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
100 lages ikke lengre, det er vel det som var problemet. med -200 sliter man vel med rullebanelengde, MTOW krever -200 1000 meter.
Tror nok det hadde ordnet seg med Bombardier om man skulle skifte ut alle "kystmopedene".
Forøvrig har 200'en høyere MTOW enn 100'en (ca. +800 kg), og tomvekten er den samme, så det er sikkert ingen ting i veien for å operere med reduserte vekter på kortere rullebaner.

Bombardier skryter forøvrig av at 200'en kan operere på 800 meter rullebane på hjemmesiden sin...
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2009, 12:32   #3
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: Der kom løsningen for WF's kortbaneruter!

Quote:
Originally Posted by KennethGS View Post
Tror nok det hadde ordnet seg med Bombardier om man skulle skifte ut alle "kystmopedene".
Forøvrig har 200'en høyere MTOW enn 100'en (ca. +800 kg), og tomvekten er den samme, så det er sikkert ingen ting i veien for å operere med reduserte vekter på kortere rullebaner.
Bombardier skryter forøvrig av at 200'en kan operere på 800 meter rullebane på hjemmesiden sin...
Det stemmer, 200 er ikke noe problem på Kyllingmarkene. Er snakk om noen modifikasjoner (på samme måte som -100 er modifisert). Optimalt modifisert har jeg hørt -200 kun vil bli +50 kg tyngre enn WFs -103 maskiner. Det kan man nok leve med. For øvrig er WF sine -103 maskiner godkjent med MTOM på 15966 kg.

Men problemet er vel at også produksjonslinjen til -200 også er/blir stengt ned Uansett er det enklere å finne brukte 200 enn 100 sies det.
TCAS is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Får man dobbelt med poeng når man endrer opp der man kom fra? Sykkelthor TripReports 13 05-02-2016 15:53
Løsningen på snøbrøyting?! Discus Flyforum 16 30-09-2009 11:32
Grisedyre hoteller i NYC (og andre steder) - her er løsningen! Tommy777 Flyforum 10 27-01-2008 21:23
Er det fri seating på WF´s kortbaneruter? LTH Flyforum 5 22-07-2007 20:35
RJs er IKKE løsningen CK Flyforum 4 28-09-2004 08:20


All times are GMT +2. The time now is 05:13.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.