![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,607
|
![]()
Sitat: SAS-sjefen gjør seg klar for rotterace i europeisk luftfart. Her er hans krisetips.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1663007.ece Det blir ikke lett å spå utfallet av dagens flykrise, men spennende blir det. Jeg er enig i at flybransjen kommer til å se ganske annerledes ut om noen år.
__________________
Upcoming flights: APR ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Heia Ola!,
Han er en særdeles god leder som er fullstendig klar over at SAS står ovenfor store utfordringer. Bet meg litt merke i det med kjernevirksomhet og utsetting av tjenester som andre kunne gjøre mere effektivt. Er det noe på gang, ref fristen på 18mnd som ble varslet februar 2008? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() Quote:
Regner med du har fått med deg at SGS i Skandinavia er en del av Core SAS. SGS International (UK, Finland, US, BKK, NRT, PEK) skal selges. Det skulle vel vurderes om noen av tjenestene SGS tilbyr skal settes bort til en tredjepart (?). Et resultat av dette var vel at Sverige outsourcet underwing på små linjestasjoner for en tid tilbake. Hva som skjer i Norge og Danmark er ikke kjent ennå. Last edited by LN-RRA; 05-05-2009 at 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Når er det planlagt at SK skal samles i ett selskap og ikke SAS NO/SE/DK? Er det i løpet av 2009?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
Mener å huske at 1 mai var satt som dato.
Felles AOC kommer ikke før til høsten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Hørte et "rykte" i dag om at 70 kabinansatte må forlate SAS i Norge? Noen som vet mer om dette?
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]()
Var vel et rimelig optimistisk anslag...? Overtalligheten totalt for alle tre land er vel ca 400 piloter og ca 800 i kabinen, så jeg vil tro det tallet blir noe høyere...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Posts: 94
|
![]()
800 i kabinen og 400 piloter, fra sas *norge*, da er det ikke stort igjen. Ikke nok i allefall!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
også har to kundesentere blitt lagt ned her i Norge. Kan bli mye å gjøre på de osm er igjen etterhvert.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Quote:
Som Krok skriver , for alle 3 land... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
|
![]() Quote:
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE: Ut på tur: TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]() Quote:
som må forlate selskapet.
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
De fleste CC tas vare på gjennom pensjon eller innvilgelse av deltidssøknader. Mange CA'er benytter anledningen til å ta studier, benytte kompetanse i jobber nærmere hjemmet o.l. Så det reelle tallet som er i fare for oppsigelse er nok mye lavere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LNRRN - opp og ned på Sola | safir | Spotteralerts | 5 | 06-11-2018 20:15 |
Fungerer katapultseter opp-ned? | robertaas | Flyteknisk forum | 14 | 04-12-2011 11:03 |
SAS opp og Norwegian ned på omdømmetoppen | CK | Flyforum | 20 | 26-05-2009 22:18 |
Fly trygt opp og ned | ENGM 911 | Samlerhjørnet | 3 | 17-12-2008 22:44 |
Opp som SAS Braathens og ned som SAS Norge | LN-KGL | Flyforum | 22 | 01-06-2007 21:11 |