![]() |
|
![]() |
#41 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
De tradisjonelle selskapene mente at det var helt utenkelig å klare å fly for så lite som dagens selskaper faktisk klarer. Ikke lenge siden man i selskaper som SAS sa at internett ikke var noe å satse på, at envegsbilletter ikke blir aktuelle, at passasjerene ikke ville ha billigere billetter, at man ikke skulle få endre navn på billetten, at man alltid ville servere gratis måltider ombord etc Erfaringen burde kanskje lære en til å være litt mer forsiktig med uttalelser..... Men ser selvsagt begge sider. Viktig med utredninger og konsekvensanalyser og god planlegging. Var f.eks veldig mange hoverende uttalelser da Norwegian startet ruter til Berlin daglig - det ville aldri gå siden Widerøe ikke klarte å fylle sin propellmaskin fra Oslo. Idag er ruten svært godt innarbeidet og antall passasjere til Berlin er raskt økende. Faktisk har nordmenn en av de høyeste økningene på reiser til den tyske hovedstaden. Gjentar det gjerne - tenk nytt - det er nok av selskaper som tenker gammeldags! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Snittpris på 2500,- betyr vel at endel billetter blir enda billigere.... Får en se tilbud til New York for 1999,-kr kanskje?... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]()
For et galley de maa ha!! Naar man skal selge og ikke dele ut, er det nok mange som kjoeper mer enn en rett! Blir jo sulten paa slike turer. Skal like aa hoere en nordmann som faar beskjed om at alt er utsolgt! At han betale 1200kr t/r skal vi ikke tenke paa...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
2500 kr for en t/r gir ikke mer inntekter enn 375.000 kr per vei om de har 100% belegg med 300 pax . Da er flyskatter etc iregnet prisen, slik at nettopris blir lavere.
Da skal de jammen selge mye og dyrt ombord om de skal få økonomi i prosjektet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]() Quote:
Det er forøvrig andre som har leflet med LCC-planer over Atlanteren. Disse blant annet. De hadde en gang en snacksen hjemmeside, nå trenger den sårt en oppdatering. I 2007 har Primaris planer om starte New York-London, men ikke akkurat med lave priser. Edit: Glemte quote. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Forresten tror jeg ikke nordmenn er de verste å komme ut for om en går tom for mat. Har flydd med Sterling til Stockhom og gikk de tom for sandwicher på returen...ble nærmest mytteristemning ombord. Slikt fant man seg visstnok overhodet ikke i. Snakket med en av kabinbesetningen som stadfesta at slikt må bare ikke skje med svenske passasjerer. Hun fortalte også at hun 6 dager før hadde flydd Stockholm - Spania og deretter til Stavanger. Kabinbesetningen oppdaget i Spanaia at dem ikke hadde norske vekslepenger i det hele tatt og de visste ikke hva de skulle gjøre og de gruet seg veldig til returen til Stavanger. Så viste det seg at nordmennene bare kjøpte mer slik at de ikke skulle ha vekslepenger tilbake. De snakket om dette på crewrommet i Stockholm i flere dager etterpå. Bare en liten digresjon.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Ingen grunn til å slutte å tenke nytt..... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 435
|
![]()
Spenstig!
Lykke til Sterling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]()
Men det skal jo alikevel lastes ombord, om det er forhaandsbestilt eller ikke. Kanskje de ender opp med aa servere ombord alikevel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]() Quote:
Det konseptet skrinla Sterling før det i hele tatt ble nærmere vurdert. Kanskje det nå blir videreutviklet til lengre ruter? Noen som har erfaringer med det (som passasjer)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
En idedugnad hadde kanskje vært tiden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||||
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]() Quote:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,393
|
![]()
Hva om de kommer med en BusinessLight...billigere men alikevel bedre enn dagens turistklasse over dammen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ikke dumt forslag EB!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,779
|
![]()
Isbamse, det er greit nok at enkelte selskaper en gang hvert femte år har oversjøiske billetter til 2500,- i en begrenset periode og med strenge vilkår. Å finne de billettene blir som å lete etter nåla i høystakken, spesielt for leisurepax som planlegger god tid i forveien. Da blir det noe helt annet når kundene vet et selskap alltid tilbyr et visst antall av disse billettene.
Og det vil vel selvfølgelig ikke være snakk om at alle setene skal gå til den prisen, nettverkselskapene tilbyr heller ikke alle setene til laveste pris, men man bør jo ligge lavere enn dem i de forskjellige kategoriene. Sett at du plutselig må til NY på kort varsel for å besøke din dødssyke arveonkel; hvilken billett vil du kjøpe? Den til 36.000 hos CO eller den til f.eks. 12.000 hos NB? Tror ikke Sterling får så mye mer produksjon ut av sine 737-800 som flyr til LPA enn de vil få av en 767-200 som går på NYC. Og til LPA startet prisene på 598,-, noe de neppe vil gjøre på de oversjøiske turene. Dessuten er det jo mulig å benytte en 767 på enkelte avganger til Spania også. Når det gjelder galleys tror jeg ikke dette er noe problem, Britannia flyr 767 i sardinconfig på oversjøiske ruter i dag, og de serverer da varm mat ombord, gjør de ikke?
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Tenk nytt! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Husker man ikke ARN flygningene fra FBU da, da ble man servert (eller fikk utdelt) matboksene før ombordstigning /G |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Cairo vil kjøpe 8 A320neo, og blir et LCC-flyselskap | Trdfly | Flyforum | 0 | 08-05-2015 08:56 |
Skyways og Cimber Sterling vil fly mellom Stockholm og København | FlightDeck | Flyforum | 1 | 26-09-2011 11:14 |
Nå vil også Pulkovo flyplass være intercont.-hub | Desk pilot | Flyforum | 1 | 11-09-2007 15:29 |
FlyMe funderer på å starte LCC-flyvninger på Intercont | MD90 | Flyforum | 11 | 06-10-2006 09:04 |
SAS Intercont vil la markedet bestemme .. | Herlov | Flyforum | 33 | 12-12-2005 19:47 |