![]() |
|
![]() |
#21 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
..i tillegg koster det vel litt ekstra fuel også ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Som vår danske venn sier - dette er make or break for Sterling. Lykkes de (da skal jeg spise mine ord) blir det sukess for Sterling - men går de på tryne, går de SKIKKELIG på trynet og da ryker hele butikken. Det mangler ikke på eksempler på de som har gjort den store synden blant nye flyselskaper - Too Big Too Fast! Luftfartskirkegården er full av selskaper hvis ledelse og eiere "tok av" - Air Europe, Ansett, America West (da de satset på 747 til Europa og Hawaii), Volare Group, Swissair (!!), ATA Airlines - the list goes on and on... jeg sier Lykke til, men jeg tror dette er begynnelsen på slutten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
I Omnoen skal velge å fly Sterling til USA så må tilbudene deres være endel bedre enn LH, SAS, CO og KLM etc.
Men om en velger for eks. A340/330, hvor mange flere passasjerer får en egenting med seg? Dessuten koster det vel mer å fly med B767 enn A330/340, men så koster det sikkert ganske mye mer å få en Airbus i flåten enn en B767 i flåten som er en "gammel" maskintype. Uansett spennende tanker fra Sterling.....men tror ikke dette kommer til å skje med det første. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tenkte mer paa skandinavisk crew som sikkert ville flydd disse flightene. Det var det jeg mente!!
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tror dessverre at CK har rett - skal de fly over dammen må de være klart billigere enn de andre, og det er allerede billig å fly der. Dessuten møter de da konkurranse fra mange selskaper, og ikke bare BUSK og kanskje Ryanair som idag.
Det er en grunn til at Soutwest har blitt ved sin lest: De vet hva de kan gjøre bedre enn andre, og hva de ikke kan gjøre bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Å fotsatt gjøre det en er god på er viktig, men en kan også forsøke nye ting. SAS har jo f.eks endret seg kraftig i retning av LCC, noe som noen mener er bra, mens andre mener dem heller burde satse på det som dem er best på. Vil nok alltid være en kombinasjon og ikke nødvendigvis enten eller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser ikke helt for meg hvordan dette skulle gå, 767 betyr ny flytype og eget sett crew med de kostnader dette medfører. 763 hadde kanskje blitt brukbart fylt opp, men jeg ser ikke helt annet enn at kanskje det måtte vært en 764 - og er det virkelig marked for en sånn fra Skandinavia?
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Galskap!!!!
Med max to turer i doegnet per fly blir det ganske enkelt ikke nok cash i kassen til aa betjene utgiftene. LCC + Longhaul = Kort vei til skifteretten. Fred solgte seg ut i tide .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
At en long-haul low-cost carrier ikke har lykkes før BEHØVER ikke bety at det ikke er mulig. Med rette fly og dedikerte eiere, som er villig til å satse penger langsiktig, istedet for på kortvarig fortjeneste slik det virker som om norske og amerikanske selskaper utelukkende satser på, skulle det ikke forundre meg om de får det til. 767 er kanskje ikke så veldig stor, men det må da være bedre å fly med en full 762 enn en halvfull A340? Og brukte 767 går det vel tretten av på dusinet for tiden? Sterling har allerede i dag ruter på 6-7 timer, så de ekstra to timene til f.eks NY behøver vel ikke innebære så veldig mye flere problemer. Dette håper jeg inderlig at de lykkes med, og jeg har faktisk stor tro på det, islendingene må tydeligvis gjøre mye riktig for tiden. Denne nyheten gjorde virkelig dagen min! ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Selvsgat kan nykomlinger lykkes interkont - bare se på suksessen til Virgin Atlantic, som satset på service i den motsatte enden av skalaen. Så jeg skal ikke nekte for muligheten av at kan kan fylle en 767 til ripa av kuklasseseter (hva er maks kapasitet forresten?) og satse på høy kabinfaktor - men jeg har mine tvil. Husk at NB hittil har hatt en egen nisje på sol&sommer&sprit-markedet, men den har jo de store selskapene også gått inn på etterhvert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
http://forbruker.no/reise/article1018533.ece
Sitater: For turistene kan demed prisene komme til å falle med 30-40 prosent og en oversjøisk billett vil kunne nærme seg ca. 2500 kroner, lyder en vurdering avisen har innhentet fra kilder i bransjen. Sterling vurderer også å starte ruter til Det Fjerne Østen og Sør-Afrika. - Vi vil avgjort gjøre noe som ingen har sett. Når overtagelsen er på plass, skal Sterling være en mer aggressiv lavprisoperatør. Den eneste måten å operere et lavprisselskap på er ved å utvide virksomheten. Der er mange muligheter for å åpne nye destinasjoner ut fra Skandinavia, sier han til Børsen. ... Falle til 2500? Finnes ikke det allerede? Men han snakker kanskje om snittpris. Blir dårlig yield for 8 timer i lufta. Den eneste måte å operere på er å utvide??? Betale regningene med billetter for morgendagens flygninger? Lukter boble. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tvil har jeg også, bevare meg vel, men jeg synes det ble litt vel mye negativitet her. Jeg tror det går ann å drive en lavpris LCC med de riktige forutsetningene, uten at jeg vet hvordan. Og jeg sier heller ikke at det er lett eller åpenbart hvordan.
767-200: Y290 max 767-300: Y330 max Begge med 8 seter i bredden, noe som høres ille ut, men setene er faktisk like brede som på 737/757.
![]() |
#33 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Med 290 pax burde det vel være en mulighet hvis man får høy nok kabinfaktor og skraper produktet til beinet. Problemet er selsvagt at man vanskelig kan klare mer enn 2 legs i døgnet, dvs en t/r tur, så flyutnyttelsen blir vanskelig bedre enn hos et vanlig selskap.
Men tenk 8 timer hos Sterling uten at man får ha med matpakke... |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Uten premiuminntekter fra First/Business blir det vanskelig aa matche nettverksselskapene paa tilbudsbilletter uten aa brekke ryggen. Inntekt per sete kan holdes lavere pga flere seter, men her snakker vi tross alt ikke mer enn rundt 20-25% ... (250 seter paa en 767 mot 200 (SAS) ) En longhaul operasjon er en ogsaa helt annen type operasjon enn Sterling har naa og man faar kostnader med aa innfoere (og operere) en ny flytype ... Jeg tror Sterling boer stikke fingeren dyyyypt ned i jorden og se grundig paa dette prosjektet. Ikkenoe med negativitet aa gjoere - kun business .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg har jo en drøm om å bli rik og kjøpe både DY, NB og LF og slå dem sammen. Blir ikke mye interkont da! Må bare skrive ferdig boka mi og gjøre den til Harry Potter-suksess først ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva er de lengste rutene LCC-selskap har i USA? Og hvordan er det sammenlignet med turer fra Skandinavia til USA/Østen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
For å eksemplifisere det hele tar en et raskt søk på reise fra Oslo til EWR 15. til 21.november når det er lavsesong. Søker selvsagt ved hjelp av www.wideroe.no som nylig har blitt kåret blant de fremste sider for internettbestillinger av flyreiser. Følgende alternativer finnes: SAS skal ha 5860,-kr, mens KLM skal ha 3999,-kr. Endres datoene til 20. til 26.nov kommer CO med en pris på 10889,- nonstop, og KLM/NWA med 5999,-kr Sammenliknet med 2500,-kr er vel forskjellen på 40% ikke overdrevet. Tenk nytt!! Lønner seg ofte, men er litt risikalbelt selvsagt. Den som intet våger intet vinner. Tror de tradisjonelle selskapene er nettopp....alt for tradisjonelle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Markedsanalysen boer helst vaere litt grundigere enn dette ... proeving og feiling har foert til veldig mange konkurser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja ja...vi faar se hva de kommer med. Men faar ikke meg ombord med 290 pax. Greit med 8 i raden, men det er noe med mellomrom mellom radene ogsaa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sterling har jo fløyet intercont før, dog i sine charterglansdager. Var ikke Sterling det første selskapet som brukte Caravellen over Atlanteren (fra Oslo)? De brukte til og med 727 via Bangor og helt til Miami. Og 757 var jo også en gang del av Sterlings flåte. Så intercont trafikk er ikke helt ukjent for dem. Utfordringen nå blir vel å skape og tilby et produkt som får folk til å velge dem fremfor andre. Jeg kan ikke se at det blir noe annet enn vanskelig når andre operatører kan tilby IFE med drøssevis av kanaler, internett etc. Eller er det bare jeg som er litt kresen når jeg skal fly langt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Cairo vil kjøpe 8 A320neo, og blir et LCC-flyselskap | Trdfly | Flyforum | 0 | 08-05-2015 08:56 |
Skyways og Cimber Sterling vil fly mellom Stockholm og København | FlightDeck | Flyforum | 1 | 26-09-2011 11:14 |
Nå vil også Pulkovo flyplass være intercont.-hub | Desk pilot | Flyforum | 1 | 11-09-2007 15:29 |
FlyMe funderer på å starte LCC-flyvninger på Intercont | MD90 | Flyforum | 11 | 06-10-2006 09:04 |
SAS Intercont vil la markedet bestemme .. | Herlov | Flyforum | 33 | 12-12-2005 19:47 |