![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Er nettopp dét som har vært tanken til O'Leary ja; minimere tapet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Det var vel kostnader å spare da de installerte winglets på samtlige fly i løpet av noen uker.
Ellers er det trist å se at også Ryanair går med underskudd. La oss håpe at tidene forandres, og at bransjen slutter å blø som den gjør nå. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ja, imm, en av grunnene ser du i signaturen din. Kanskje de kan doble prisene fra 1 til 2 kroner ex alt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Vi får se litt senere i dag om høyere snittpris er løsningen ![]()
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,294
|
![]()
Har vel aldri vært dumt å ta seg betalt for det varen faktisk koster...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Forøvrig er det interessant å merke seg at Ryanair nå i følge Bloomberg/Hangar.no føler de har nådd en størrelse som legitimerer en flåte delt mellom to produsenter, og større fly som A321 i kombinasjon med A320. A321 skulle vel representere 22 seter mer enn B738, såvidt jeg vet. Er vel da naturlig å tro at B739ER også blir vurdert i kombo med lillebror?
Quote:
Ryanair vurderer kjøp av 400 nye fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Ryanair, tjener nok en del på å selge flyene før de må på de store sjekkene. Samt at det å ha nye fly hele tiden gjør det bra mot kundene. Så selvom de skulle selge flyene for samme pris som de fikk de for, og endog litt mindre så kan det likevel være penger å spare.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,853
|
![]() Quote:
Quote:
Ryanair er nok neppe i forhandlinger med Airbus, da Airbus har offisielt gått ut og sagt at de ikke gidder ta seg bryet med å gå inn i forhandlinger med Ryanair da de mener det ikke er verdt det http://www.ft.com/cms/s/0/4549908e-f...0779fd2ac.html Quote:
![]() Og det innebærer også at Ryanair har en svakere forhandlingsposisjon overfor Boeing Last edited by Someone; 05-02-2009 at 10:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Direkte uttalelse, men er det ikke en smule arrogant i disse tider?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Hehehe, ja det viser vel bare at Ryanair ikke kjøper dyrt.
De tenker penger i alle ledd, og nettop det gjør at de har hatt overskudd år etter år, der andre har gått i minus. Så kan man jo synes hva man vil om hvem som er smart eller dum.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Det viser at de har analysert Ryanairs handlemoenster og funnet at selskapet ikke vil betale det Airbus anser som minimumspris. Saa hvorfor skal man da kaste bort tid og energi paa noe de ikke er interessert i likevel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Vel, finner det uansett litt underlig at Boeing kan være interessert i å gi så mye mer i rabatt dersom de er eneste alternativ. Men her er det vel taktisk spill ute og går også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Klart dette er taktikk. Den dagen Ryanair kontakter Airbus formelt, og sier de er interessert i å kjøpe et par hundre fly, så sier de nok ikke "nei, dere får heller gå til Boeing".
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Naar man forhandler stoerre avtaler, er det ofte at jeg sier til mine selgere og til kunder at vi velger aa ikke by paa kontrakter. Det kan vaere av mange aarsaker.
Enkelte kunder presser voldsomt paa pris og krever mye av ingenioerer, selgere og annen stab. Vanskelige kunder som er kjent for aa klage mye og kreve mye, finnes det mange eksempler paa. Saa jeg er ikke forbauset over at Airbus sier dette, daarlige tider eller ikke. Ser man at man ikke vil tjene penger paa en kontrakt sier man nei i min bok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Joda, jeg kan se poenget der. Men det er etter at forhandling er gjort. Man sier ikke nei til noe før man engang har forhandlet.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Joda, det skjer veldig ofte. Hvis man ser at man kun vil være en brikke i et spill der f.eks. Ryanair vil bruke Airbus som ett av flere forhandlingskort overfor Boeing. Ser man at man vil kaste penger ut av vinduet og kontrakten er helt umulig å vinne er svaret svært ofte "no bid". Det skjer oftere enn folk tror. Det bør være et visst nivå av realisme før man velger å gå for et bid.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Naar man ser hvor mye tid, ressurser og energi det tar aa gjoere klart ett tilbud paa en WAN loesning, toer jeg ikke en gang begynne aa tenke paa hva en kontrakt og forhandling om 400 fly vil se ut. Saa, "no bid" er noe serioese leverandoerer boer benytte seg av innimellom, har ingenting med arroganse aa gjoere, det har med business sense aa gjoere. Bruk heller dine ansatte/tid/ressurser paa noe som kan generere skikkelig business. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air France-KLM taper fortsatt penger | Someone | Flyforum | 3 | 31-07-2012 04:09 |
Lufthansa taper penger i Europa | Spacetime | Flyforum | 9 | 15-06-2011 21:11 |
Ikke alle taper penger i Q1.....overskudd for Swiss | Someone | Flyforum | 3 | 05-05-2011 13:51 |
Southwest taper penger 2 kvartal på rad - nå ER det krise | CK | Flyforum | 9 | 26-01-2009 18:14 |
United taper penger | LN-MOW | Flyforum | 1 | 28-01-2005 10:01 |