![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Når kommer CAU på banen med trusler og både det ene og andre nå? De har jo tidligere vist en egen evne til å være på kollisjonskurs med resten av konsernet stadig vekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Over 60 ruter skal bort!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,201
|
![]()
Mange av dem er allerede annonsert, som de såkalte "Leisure"-rutene til SAS Norge fra ifjor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]() Quote:
"SGS er en viktig del av Core SAS. SGS Norge blir en integrert del av produksjonsenheten OSL. SGS Norge er fortsatt juridisk sett et eget AS. Det er positivt med en enda bedre tilknytning til de øvrige delene av SAS i Norge. Vi må samarbeide tett og holde høy kvalitet og høy kundetilfredstilhet gjennom service and simplicity. Slik vil vi lykkes."
__________________
upcoming flights.. mange |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Bra og meget fortjent for SGS!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
Og nå leser jeg at SAS sjefene for Danmark og Sverige har gått av..
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Har sittet og sett på pressekonferansen nå nettopp. De kommer tilbake når ledelsen skal besvare spørsmål fra presse.
Det jeg finner svært interessant, og viktig, er at man nå endelig introduserer "Core SAS", og kvitter seg med mye av det perifere. Outsourcing er en slik øvelse. Det er også, etter mitt syn, helt riktig å gå tilbake til selskapsmodellen "ett flyselskap", oppsplittingen var en katastrofe for SAS. Videre konklusjoner avventes til pressekonferansen er over, men spennende er det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Oioi, nå blir det trangt i døra for alle piloter som søker jobb... det spekuleres i at 400 piloter mister jobben, 150 i Norge. Mørke tider..
http://e24.no/boers-og-finans/article2903836.ece
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]() Quote:
__________________
upcoming flights.. mange |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]()
Tallet 400 er ikke nytt i dag - det ble klart allerede når innsparingsavtalen med pilotforeningene var klar - inkludert avtale om håndtering. Og det blir nok et felles problem for alle tre land -det er en felles liste....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,461
|
![]() Quote:
Finnes det ikke to lister da? En felles der ex. BU piloter startet på 0 års ansinitet og en liste for SAS Norge der både BU og SAS piloter ble likestilt? Stemmer dette eller husker jeg feil?????
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Tror det er lurt å slå sammen de tre sellskapene til ett. Det gir mer fleksibilitet, og det er noe som trengs i dagens marked. Når det gjelder SAS IC så tror jeg nok kanskje det forsvinner snart, dessverre, for det begynner etterhvert å bli så lite at all fleksibilitet forsvinner. En større kapasitet gjør at man i prosent trenger å ha mindre reservekapasitet tilgjengelig (både med tanke på Standby crew og maskiner).
Hørte på nyhetene i dag at en analytiker sa at et av de store SAS-problemene var den dyre CPH basen. Er det høye avgifter som gjør CPH dyrt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
Jeg har ikke nok detaljkunnskap til å forklare nøyaktig hvordan de er konstruert (og det villle vel tatt noen A4-sider), men det er heller ikke poenget. Det viktige er at overtall tas ut av felles liste, og så er det vel noen uklarheter/uenigheter m.h.t. rekkefølgen for ex BU vs ex SK piloter. Men overtalligheten blir IKKE håndtert i hvert land for seg, det var egentlig det jeg ville frem til.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]()
SAS' aktieudvidelse kan være ulovlig
Quote:
http://www.business.dk/article/20090...snyt/90203094/ Håber virkelig det er ulovlig, et eller andet sted er det forkert at et selskab bare kan sende aben videre til skatteyderne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
Rart ikke ledelsen har reagert før! Kunne jo slått Spanair konkurs for lenge siden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]()
Når skjønner regjeringen i Norge at de må tillate EB innlands igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]() Quote:
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS skal kjøpe fly for 40- 45 milliarder | Robin882 | Flyforum | 2 | 11-05-2012 07:24 |
SAS sminket bort 12 milliarder | MartinL | Flyforum | 12 | 17-01-2010 22:01 |
SAS ”sminket bort” 12 milliarder | PAS | Flyforum | 1 | 17-01-2010 21:46 |
Norge skal bruke opptil 40 milliarder på nye jagerfly. | sail4fun | Flyforum | 6 | 03-05-2006 07:56 |
OA skal betale milliarder retur | Guest | Flyforum | 2 | 15-09-2005 08:34 |