![]() |
|
|
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Er forsåvidt enig at det kanskje ikke er så smart å ha for mange HUB for interkontinental trafikk.
Men det man nå opplever i Danmark er vel at det merkes at man nå kan fly nonstop fra OSL og ARN til andre utenlandske destinasjoner, uten å måtte bytte i CPH, noe jeg har vært tilhenger av lenge. Flyene ut fra CPH vil selvsagt ikke fylles opp av nordmenn og svensker i så stor grad lenger - selvsagt. Å tilpasse trafikken fra CPH blir en utfordring. Ruter som er "tynne" og som ikke er lønnsomme som nonstop-ruter ut fra OSL og GOT/ARN bør kunne etableres fra CPH, slik SAS har gjort i lang tid....for nesten all trafikk, men blitt gradvis mindre av nå. Dette ble tydeligere da en ble splittet opp i de ulike lands selskaper. Vil anta at man forresten vil vurdere hvorfor det er SAS Danmark som har "ansvaret" for å fly mellom Norge og CPH, mens SAS Braathens opererer billigere etter hva jeg har forstått, men det er kanskje en annen debatt. SAS har i allefall laget seg en mulighet for å sette inn det "rette" selskapet på de "rette" rutene..... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Svenske Sas piloter truer med rettsak | krølle | Flyforum | 12 | 12-03-2010 15:12 |
Pilotmobbing i SAS truer sikkerheten | Herlov | Flyforum | 2 | 25-08-2008 08:37 |
Truer SAS med millionsøksmål | CK | Flyforum | 8 | 04-04-2007 14:36 |
Truer SAS-piloter med oppsigelser | Hurum | Flyforum | 0 | 10-02-2006 10:16 |