![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Her må man se på hva som er det opprinnelige problemet med håndbagasje:
Når passasjerene har fylt opp "overhead bins", stuer de resten av godset rundt føttene. (Heh, de første 50 fyller opp bins foran og bak egen seterad, og de siste 80 må finne andre løsninger…) Stakkars kabinpersonalet springer føttene av seg under boarding for å følge sikkerhetsreglene og få det verste til en sikrere plassering. Problemet kom i søkelyset ved en ulykke i Manchester på 80-tallet (motorbrann og tragisk dårlig utført evakuering – ingen kabinbesetning overwing, for det setet gir inntekt, med CAA's velsignelse, "safety first" må vite), der folk ikke kom seg ut av nødutgangen over vingen pga at de trynet i "håndbagasjen" mellom setene. SÅ - det ER altså en praktisk bakgrunn for flyselskapenes "strenge" restriksjoner. Som dessverre ikke blir håndhevet fordi man har for få bakkeansatte til å klare dette. Og snart blir det for få kabinansatte til å ta seg av "nødvendig bagasje". Når et flyselskap kan bli "hengt" for å "tillate" at passasjerenes evakueringsveier var blokkerte, og de etterlatte skriker opp, skygger de ansvarlige unna å se nærmere på dette med "reglementert håndbagasje". Så mange må altså dø, slik de altfor ofte har gjort, uten at "noen" synes å bry seg med å håndheve reglene som nettopp er ment for unngå dette. Nevn "håndbagasje" for enhver kabinansatt, og vedkommende går inn i en hysterisk tilstand med påfølgende nattmareritt og ukontrollerte skjelvinger… De idioter som betaler en latterlig billig flybillett og krever allverden, får sin vilje. And the world turns… ![]() ![]() ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det man nevner med CLH sin håndbaggasje (DAA) har sammenheng med CRJ sine alt for små 'overhead bins'. Det gjelder de aller fleste flyselskaper som opererer med flytyper som er så pass små. Det fungerer noenlunde greit med fly med maks 50 passasjerer, men håpløst med større fly. Verdt å merke seg er at LH betaler for å ha flere i gate.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
En Cello derimod, kan du købe et extra sæde til Hilsen Ole |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kabinbagasje Virgin Atlantic, håndheving av størrelser? | ohegge | Reiseforum | 1 | 27-05-2015 00:56 |
Solformørkelse i Tyrkia, ekstra kabinbagasje på MA | The Ticketor | Flyforum | 0 | 27-03-2006 14:09 |