![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
fra SAS:
Quote:
Her er et par artikler: NA24: SAS Selger Spanair: http://e24.no/boers-og-finans/article2831240.ece Stocklink: SAS enig med investorgruppe: http://www.stocklink.no/bin/Server?x...le&oid=5498730 Last edited by CK; 18-12-2008 at 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
endelig en liten oppkvikker oppi all elendigheta.
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,286
|
![]()
Så røg Air Baltic også.
http://borsen.dk/transport/nyhed/147479/ Quote:
Last edited by gustavf; 18-12-2008 at 18:32. Reason: Ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,200
|
![]()
Endelig noen gode nyheter. To tapsbringene selskaper (JK og BT) ut av porteføljen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Fra E24.no
Quote:
Og ja, det var på tide, å beholde et datterselskap som generer store røde tall er som å skyte seg i foten ![]()
__________________
Mine bilder på Airliners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
|
![]()
Vil dette føre til at Lufthansa vil komme på banen igjen når det gjelder SAS? Var det ikke taps-sluket Spanair som gjord at de fikk kalde føtter i forrige runde?
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br> ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,200
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,395
|
![]()
Mon tro hvorfor de ikke selger hele Spanair...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,200
|
![]()
Min gjettning: Det finnes ikke kjøpere som kan/vil betale for hele Spanair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,200
|
![]()
Det kan man vel svare både ja og nei på. Både SKNO og JK styres på øverste hold fra Stockholm og de to har i prinsippet ikke noe med hverandre å gjøre. Forskjellen på de to er at de tilhører to forskjellige divisjoner. Da mens SKNO sammen med DK, SE og IC tilhører SAS Airline og er selve kjernen i butikken, så befinner JK seg i en annen divisjon. SKNO OG JK har nok forskjellig statues i systemet, men per dags dato er begge datterselskaper av SAS AB
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Og begge oppererer på separate AOCer - (SAS Norge på BUs gamle, så vidt jeg har forstått?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Takk til begge for svar. Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor SAS Norge må operere under Braathens' gamle AOC, hvorfor kan ikke SAS' norske divisjon være en del av SAS Airline slik det var tidligere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Skal ikke si 100 % sikkert det med BU-AOC (jeg har brent meg på å være for skråsikker de siste ukene på forumet her) - men SAS Norge bruker eget callsign (Scanor fremfor Scandinavian) og når du bestiller billett på SAS Norge, samt på BPene må det printes ut "operated by SAS Norge" (noe jeg tolker dithen at de flyr under egen AOC, fordi det er noen regler om at operated by må opplyses etc, uten at jeg kjenner disse i dybden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Det står jo alltid (BU) bak flightnummeret når man bestiller billetter med SAS Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2005
Posts: 57
|
![]()
Hvor lenge kan Spanair overleve nå? Håper de går dukken snart, sånn at Ving også sier opp avtalen med dem (med all respekt for de som eventuelt mister jobben).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Posts: 121
|
![]()
AOC'en til SAS NO er nå mer og mer lik SAS SOM sin. Den skal bli identisk
f o m sommeren 2009. BU sin gamle AOC er malen , men er ikke i nærheten i dag. Har egentlig aldri vært en EX-BU AOM--den ble endret umiddelbart. Mitt tips er at oppsplittingen kommer til å bli reversert. Tilbake til en AOC om 2 år----? ![]() Ingen har klart å forklare HVOFOR oppsplittingen i to/tre/eller fire AOC'er er lønnsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Men siden det var SAS som tok over Braathens - og ikke omvendt - kan jeg ikke se logikken i at SAS skal ha (BU) etter sine flightnummer. Riktignok het selskapet en kort periode SAS Braathens, men siden den norske divisjonen alltid har vært en del av SAS på linje med den danske, svenske og internasjonale, synes jeg denne differensieringen er unaturlig, særlig nå som selskapet bare heter SAS. Videre er det ingen logikk i at det skal være norske flagg på flyene, og ikke de tre skandinaviske sammen. Totalt sett betyr dette lite for meg som reisende, men jeg skjønner ikke logikken bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Nå tenker jeg dette er nok om BU for denne tråden. Tilbake til JK.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Location: Jessheim
Posts: 389
|
![]()
Står nå på svensk tekst tv at sas selger spanair for 1 Euro..... En gruppe investorer fra katalonia som har forhandlet......Noen som har noe mer?
__________________
Opportunity never knocks twice at any man's door. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS i forhandlinger om medlemskap i Atlantic Plus? | Someone | Flyforum | 4 | 22-11-2011 08:55 |
- SAS bedt om å stanse salg av Spanair | jb1 | Flyforum | 23 | 02-06-2008 07:43 |
Spanair for SAS-NO | MountainDew | Flyforum | 24 | 31-03-2008 22:14 |