![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det blir spennende å se. CRJ900 er nok ikke rett matriell på en del av de korte Q400-strekningene f.eks. på svensk innenriks. Til det er den for dyr i drift. Som Krok bl.a. sier, vil vi nok se CRJ900 på lengre legs med mye business class, men ikke så store volumer av leisure-pax at de kan fylle opp en MD80. CRJ900 har range og fart til å bli en veldig god maskin for SK på disse rutene. Jeg ser ikke for meg at vi får CRJ på norsk innenriks på vestlandet (som erstatter for F50).Riktignok er det gode high-yield ruter, men stage-lenght er for kort. Jeg tror alt avhenger av eventuell suksess hos SAS DK. Det blir et interessant år neste år også.
Rent operasjonelt er det vel ingenting i veien for at SAS DK opererer også eventuelle svenske og norske CRJ-ruter på sitt AoC (som en intern wet-lease), for å slippe kompleksiteten med nok en flytype hos SKO og SKS |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Var det ikke planlagt noen CRJ'er til Estonian også? Q400 til AirBaltic og WF, og CRJ til Estonian og SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
Jo, Estonian skal etter planen få 3 CRJ-900
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]()
Har nå fått tidligerelagt kurset mitt (ganske uvanlig..).... Skal over til Montreal i slutten av okt, et par uker før første fly skal overleveres SAS. Simulatoren ligger vegg i vegg med fabrikken, så jeg kan snike meg over, og ta noen bilkder fra factory line. Vet ikke helt hvordan jeg poster de da, så har noen av dere en e-mail adresse jeg kan sende dem til...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Det finnes en fin 101 for opplasting av bilder her http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=13523
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
Er det noe hold i ryktene om at SAS har gjort om 3 av de 17 opsjonene til firm order på CRJ-900?
Og har SAS DK har sagt de ønsker seg helst 17 stykker og minimum 15? Itillegg ser det ut som om BGO og SVG vil bli CRJ-900 destinasjoner iløpet av sommeren 2009 Last edited by Someone; 21-10-2008 at 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]()
Jo, har hørt de samme ryktene. Så vidt jeg vet så må SAS gjøre om alle opsjoner til firm orders for å ytnytte rabatten de har fått. Rabatten er vel ca 12 mill usd pr fly, men den får de ikke før flyet er kjøpt...
Har også hørt at ihverfall SVG er blant de første destinasjonene som får CRJ-900, da det er innleie avtalen med Atlantic som skal avsluttes først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
LCY er da Transwede, vel?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]() Quote:
Ikke fra CPH, kun fra ARN og OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,577
|
![]() Quote:
Omsetter du denne rabatten med antall fly pluss øvrige kompensasjoner er nok dette tallet noe høyt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]()
Rabatt over 25% pr fly - listepris ca 40 mill usd, SAS pris under 30 mill usd. Det er hva jeg har fått opplyst. Har du andre tall...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Vil også tro at Bombardier får de gamle Q400ene tilbake som en del av kompansasjonen til Sas.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() Quote:
F.o.m 1 juni 2009 skal samtlige avganger mellom SVG og CPH bli operert av CRJ-900. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS CRJ 900 | B767 | Samlerhjørnet | 1 | 18-12-2011 01:14 |
Næste SAS CRJ | sk931 | Flyforum | 19 | 20-01-2010 18:12 |
Sas Norge og CRJ | BSSW | Flyforum | 26 | 09-03-2009 22:11 |
CRJ hos SAS | sk931 | Flyforum | 22 | 19-12-2007 19:33 |
SAS DHC8-400 | ENTO | Flyforum | 10 | 17-02-2007 12:45 |