Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-10-2008, 17:39   #1
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,596
Default Re: Er festen nu slut? Hvilke følger vil det få for Sterling?

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Det tviler jeg sterkt på. Skandinavia har allerede en overkapasitet og desverre så har nok markedet godt av at en aktør fosvinner.

Om noen skulle kjøpe Sterling så måtte det være for å kvitte seg med en konkurrent, noe jeg tror Sterling desverre er i ferd med å klare på egenhånd.
Hverken DY eller andre er aktuelle for å kjøpe NB i dagens marked.
Hvorfor skal en aktør kaste gode penger etter dårlige penger når markedet er slik det er idag?
Det er jo ingen grunn til at DY skal pådra seg NB sin gjeldsbyrde.
Her vil natur/markedskreftene ordne opp selv.
Det er helt unødvendig idag for DY og kjøpe opp NB for å kvitte seg med en konkurrent. Det ordner NB selv.
Med dagens kapitaltørke og NB sin gjeld ville jeg være meget skeptisk til å kjøpe noen av deres "produkter".
Men historien gjentar seg , NB har gått konkurs 2 ganger tidligere og gjenoppstått.
Kanskje det om få år er Jettime som blir det "nye" Sterling?
OJB is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 08:46   #2
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Re: Er festen nu slut? Hvilke følger vil det få for Sterling?

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Men historien gjentar seg , NB har gått konkurs 2 ganger tidligere og gjenoppstått.
Kanskje det om få år er Jettime som blir det "nye" Sterling?

Jeg tror ikke JT begynder ruteflyvning, men time will show!!
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2008, 09:14   #3
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,596
Default Re: Er festen nu slut? Hvilke følger vil det få for Sterling?

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Jeg tror ikke JT begynder ruteflyvning, men time will show!!
Når NB er borte fra himmelen ligger alt til rette for et selskap som Jettime å komme inn i markedet om få år.
Alternative kan være som sist gang da NB gikk over ende at det blir management buyout av restene i selskapet for så å starte opp igjen.
Det er like sansynlig.
Man har da andre potensielle outsidere i det danske markedet også som DAT og Cimber som rimeligvis vil stå parat til å vurdere sine muligheter i det NB forsvinner.
OJB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvilke mottrekk vil SAS gjøre mot de nye bonusreglene? robertaas Småprat 0 03-01-2019 15:14
Hvilke følger får Mannen for norsk luftfart? Andre1980 Småprat 2 29-10-2014 20:51
Hvilke fremtidige registreringer vil DY bruke? DY_ENZV Småprat 6 01-02-2014 22:29
Hvilke selskaper vil du ha på FOT-Rutene? Trdfly Småprat 20 02-11-2011 17:06
Da var det slut på www.maersk-air.com/da ! Jan Flyforum 4 03-10-2005 22:34


All times are GMT +2. The time now is 14:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.