![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som en artikkel i DN for noe tid tilbake forklarte. Rundt halvparten (40-60% avhengig av varegruppe) av prisen går til OSL/Avinor i form av husleie.
Absolut Vodka koster på OSL 125,-, trekker man fra 40% er man nede på 75 kroner. En stor forskjell mellom tax free og polet er at polet ikke skal tjene penger. Vil man ha de prisene som er nærmest produsentenes utsalgspris er Svalbard destinasjonel - Nordpolet er bortimot verdens billigste spritbutikk. Er ikke ofte jeg finner supermarkeder der prisen er lavere enn norsk tax-free, hverken i Tyskland eller Spania. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis troen er sterk nok så Andrev ...
På Vingrossen i Flensburg får man 0,7 l vodka fra kr 49 (tilsvarer kr 70/l) og da er avgiftene til EU-staten Tyskland betalt.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jäger er tross alt opprinnelig tysk og Tysklands mest solgte sprittype = volum = lav pris. Og ett produkt av flere tusen er dårlig statistisk grunnlag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ekte vare - Gorbatchow (tysk). Ble kjøpt inn til bryllupet mitt (den eneste vodkaflaska jeg har kjøpt de siste 15 årene).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Blant de billigste tax-freebutikkene mente jeg. Poenget mitt var at det ofte er billigere på supermarked enn på taxfreebutikk i de respektive landene, selv om det er avgifter i supermarkedprisen. Så jeg tror vi er ganske enige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
JFK vil ha 10(!) fingeravtrykk | Concorde | Flyforum | 15 | 27-03-2008 23:54 |
Fingeravtrykk som ID. Nå kan du reise med falsk navn!?? | seilfly | Flyforum | 28 | 15-02-2008 01:44 |
Fingeravtrykk | jb1 | Flyforum | 1 | 28-10-2007 12:06 |
SAS krever fingeravtrykk | sail4fun | Flyforum | 23 | 04-04-2006 02:53 |
delvis OT | CK | Flyforum | 2 | 24-09-2004 16:19 |