![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2007
Location: Warszawa
Posts: 591
|
![]()
Hei folket, vet noe hvordan går disse ruter? Veldigt slett?
__________________
LOT oss fly! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Tror ikke det går så godt i følge flere innlegg her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Vel, foerstehaands info er jo bra. Someone skriver i sin rapport: og ombord var det 2 rader biz med 4 pax, 4 rader Extra med 5 pax og resten av flyet var ca 2/3 fullt og jeg vil anta at pax mixen var ca 50:50 mellom nordmenn og polakker.
4 pax paa biz og 5 pax paa ekstra tilsvarer vel omsetningen paa 50 seter bak. Tror nok at SAS klarer seg meget godt da forretningsreisende selvsagt vil velge SAS til Polen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Vel, jeg har da sittet og sett litt på disse maskinene til SAS til og fra Polen, og det som SOMEONE skriver er LANGT i fra hverdags!
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
På min flight til KRK var det 0 på biz, 0 på economy extra, og ca. 30 på economy. Billettpris: kr. 498,- kjøpt 2 uker før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,916
|
![]()
Uten at det nødvendigvis blir det endelige resultatet så ligger ihvertfall WAW, GDN og KRK fortsatt inne i vinterprogrammet for SAS Norge, og når man ser på prisene på endel av avgangene så virker det ikke som om de kaster billettene etter folk, selv om samtidig på endel avganger kan få tak i kampanjebilletter. Men det blir spennende å se etterhvert som folk kommer tilbake fra ferie, for ihvertfall WAW og til en viss grad GDN tiltrekker seg jo endel forretningstrafikk (ser f.eks på SAS DK som i sommer har 3 daglige til GDN 1xMD80 1xAvro(RC) og 1xCRJ(QI), men kjører 4 daglige fra i høst, med 3xMD80 og 1xCRJ)
Last edited by Someone; 29-07-2008 at 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Hva er det for en kommentar liksom...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Vi må huske at disse rutene er nye og at SAS ikke har bygget opp samme markedsandel som Norwegian. Norwegian åpnet ruter til Warszawa, Krakow og Gdansk i 2005, mens SAS først kom i vår. SAS har lidd under LOTs høye priser og synkende popularitet i Polen, men kjører flere kampanjer i Polen for å etablere merkenavnet sitt. Men det er åpenbart at de ikke får det like lett som Norwegian. Norwegian hadde i praksis markedet alene på OSL-WAW-ruten siden LOTs priser var i en helt annen klasse enn Norwegians billettpriser. Dessuten fløy heller ikke Wizz Air mellom Norge og Polen på det tidspunktet Norwegian startet.
![]() Grafen viser at Norwegian ikke tok særlig mange av de passasjerene LOT allerede hadde da de fløy alene. Norwegian har i stedet vært med på å bygge opp et nytt marked. Trafikken totalt sett på WAW-OSL har økt med over 500 prosent i den angitte perioden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det er vel ingen tvil om at DY skal faa en mye hardere kamp naa enn foer SAS kom paa banen. Det er jo ganske saa ambisioest aa kreve over 6500 spenn for en "fleksibel" billett til GDN mens SAS krever 5300 i Economy Extra som gir egen kabin, full service og reell fleksibilitet (+mm). Skal bli knallhardt for DY aa konkurrere mot det..
SAS har jo lenge flydd fra CPH og mens at DY naa har en daglig 5 dager i uken til GDN, kan SAS diske opp med 6 ukentlige direkte fra OSL og totalt 5 flighter hver eneste dag inn og ut av GDN direkte eller via CPH hver eneste dag untatt loerdag der det er 4 SAS flighter til/fra GDN. Tipper det ser minst like greit ut til de andre destinasjonene. Saa vi faar se hva vinteren bringer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Noen nye direkte ruter til Polen med SAS fra Osl, jo jo, men ikke et revlosjonerende business tilbud til Polen? det har som du skriver eksistert lenge før Norwegian kom inn på disse rutene. Norwegian sitt inntreden beviser jo det motsatte av hva du her skriver Tommy. Når business paxen i alle år har hatt et så godt produkt fra København med SAS, så står det jo ikke i forhold til de markedsandelene som Norwegian har tatt med sine nye ruter til Polen. For business pax benytter seg flittig av Norwegian sine ruter til Polen, noe Norwegian selv har uttalt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
dette er et vepsebol jeg ikke gidder å stikke hånda inni.
![]()
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Og beviser hva? Dersom du leser innlegget mitt, snakker jeg om fra OSL. SAS har ikke hatt direkteruter fra OSL saann som naa, det har LOT tatt seg av. Det er jo klart at DY har business pax paa direkterutene sine og har god markedsandel naar de ikke har konkurranse fra SAS. Men historien blir jo en helt annen naa som SAS har aapnet direkteruter til flere destinasjoner i Polen backet opp av overlegen frekvens via CPH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Du har jo selv i ditt eget innlegg nevn transfer via CPH som en konkurranse fordel for SAS? Uansett, jeg tror markedet er til stede for både SAS og DY. Det er bare synd at taperen her er LOT! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Forretningsmarkedet er ikke så prisfølsomt, selv om det har skjedd endringer også her, selvfølgelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,323
|
![]()
Fordelen med SAS er jo at man har muligheten til å fly via CPH dersom noe skjærer seg eller tidene skulle passe sånn. Flere muligheter er alltid bedre, særlig for bizpax.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan går det for Thai Airways på OSL ? | BraathensSafe1985 | Flyforum | 1 | 22-10-2017 08:59 |
LN-RND: Hvordan går det? | LN-GBM | Flyforum | 7 | 18-04-2006 09:24 |
Hvordan går det med... | EB | Flyforum | 2 | 18-07-2005 05:47 |
Hvordan går det egentlig for SAS og opprettelse av ruten OSL-EWR | Farmer | Flyforum | 45 | 05-05-2005 02:52 |