![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
En kamerat skal reise dit 6. september og hjem onsdag 10. september. Hjemreisen er nå kansellert og det blir kun lørdagsflyginger. Han fikk tilbud om
hjem 13. september som han nok avbestiller. En uke i den byen er for mye for ham. Da taper DY nok flere bookinger. Uansett det er positivt at DY tar grep men en jan spørre seg to ting: a) Er det begynnelsen på slutten av DY's satsning på Rygge ? b) Hadde denne ruta overlevd på OSL ? Hadde selv vurdert den, men Rygge er for kronglete for oss i LST. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har fremdeles ikke skjønt hvorfor det ble bygget en flyplass i Moss...
3 flyplasser innen en radie på 100 km? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Neppe. At det blir litt prøving og feiling på en ny flyplass er naturlig.
Quote:
Tasmania? Ja, da kan jeg skjønne at det blir upraktisk. Dersom det hadde vært penger å tjene på ei rute OSL-Beograd, så er vel ikke Norwegian dummere enn at de da hadde opprettet ei slik rute. Så svaret er antageligvis nei. Last edited by gustavf; 10-07-2008 at 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Tror Beograd er en litt tung destinasjon å selge. Skulle ikke JAT komme til OSL også, har OSL sett noe til dem?
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Podgorica kostet 3200 med samme datoer og Podgorica kan vel faktisk være interessant for flere enn spesielt interesserte. Men er dette helårsrute? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
och är det samma som JU från Sverige som ger 40kg över sommaren är detta en linje med potential!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tittet på prisen neste vår og kom ned i kr. 942 t/r med JAT Oslo-Beograd !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvordan er det å reise til Beograd? Kunne vært et interessant sted å reise til.....
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Absolutt...... Det er mye her og vært på lista mi lenge.......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tydelig at DY tar grep om rutene ut av Rygge, men spørsmålet er hvor mye mer som skal kuttes før det går ut over produksjonen til fly nr. 2 som er stasjonert på RYG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg føler at rundt 70 80 % av dette forumet her alerede har avskrevet rygge... men er viktig å tenke på at flyplassen har vært i drift siden mars... dvs 3 og en halv måned...Å snakke om begynnelsen på slutten for rygge er litt drøyt... som charterflyplass er den utmerket god, alt er utsolgt i sommer... og personlig har jeg stor tro på di faste rutene også... Og som det står på rygge expressen, og som jeg har tenkt på selv mange ganger lenge før rygge flyplass ble etablert " Hvorfor dra Nordover når du skal sørover?" En osloboer vil faktsik tjene 15 min hvær vei:P selvom det er helt ubetydelig, men med dagens oljepriser er det ikke nødvendighvis det for flyselskapene... Jeg er hundre prosent sikker på at RYG vil vokse! Kuttene i avganger til Beograd ser jeg mer som en del av prøve seg fram taktikk fra DY`s side... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Quote:
Så hadde OSL havnet på Hurum hadde vi slått flere fluer med én smekk: 1. Kortere reise sørover 2. Én skikkelig hovedflyplass 3. Muligens bedre GA! Vi kunne hatt to store terminaler, én for Star Alliance etc, én for DY og FR, 3 parallelle baner hvorav to på 3km og en mindre på 1750m ca med tilhørende GA terminal og hangarer på yttersiden av den. Pluss at det utvidete og felles (fra tre evt. flyplasser) rutetilbudet jo naturligvis hadde ført til interessenter som SK IC både til øst og vest, CO non-stop til IAH så vel som to ggr EWR, Delta kunne svingt innom, og diverse annet østfra som Thai siden vi hadde hatt både nok jetways og andre tilbud. - Og etter hvert blitt Nordens superhub ![]() Any takers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Må nok skuffe deg der OMW - på Hurum hadde det vært meget vanskelig å plassere til en tredje parallell rullebane på samme høydenivå som de to andre. Kotehøyden de to rullebanene som var planlagt var på rundt 300 m. Høyden for terrenget hvor en tredje rullebane måtte blitt lagt (1,2-1,5 km vest for den vestre av de opprinnelige) er vel 100 m lavere. Dermed ville kapasiteten til en eventuell Hurum-flyplass ligget på maksimalt 35 millioner passasjerer (med dagens flystørrelse).
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Beograd er en fin og spennende by, men det blir altfor mye med en uke i en og samme by i alle fall i Beograd. Norwegian må klare å komme opp på to ukentlige avganger om de ikke bare skal få litt diplomater som sporadisk velger Norwegian på vei opp og ned, samt de som ser på det som et utgangspunkt for en rundtur der nede. Norwegian har mange spennende ruter i områder, men de går sjeldent og har avgangstid veldig tidlig på morgenen, noe som er upraktisk fra Rygge. Flytt dem til OSL!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden jeg startet denne tråden har jeg sett mer på dette. Må innrømme at jeg overhodet ikke har fulgt med i klassen vedr. JAT.
![]() Er i ferd å booke en fre-man OSL-BEG for kr. 942 . Billigere kan en ikke få. Totalpris inkl. alt som bagasje etc....Ingen + + +. Slik skal det være... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvorfor skriver de "sold out" når de ikke flyr?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå er jeg ferdigbooket. Fant ut at det var best ( for oss tidsmessig ) 5.juni til 8. juni 2009 ( fre-man ).
Pris omregnet fra lokal valuta til NOK blir ca. kr. 942 pr. person totalt. Ingen ekstras. Det er også inkludert mat og drikke av en eller anne sort. For de som har tenkt det samme kan jeg gi litt info om bookingprosessen: ![]() Du kan bestille sete underveis ( intet gebyr ). Tydeligvis tre rader med C-klasse ( totalt 126 seter på deres 733 ). Passet skal være indentifier ved check-in så nummer må oppgis. Fortvil ikke hvis kredittkortet ikke går igjennom ved første forsøk. Hendte både meg og kompisen min. Må være noe rart med deres Verified by Visa ( og tilsv. på MasterCard ). Trenger kun de tre ekstra sifferene på baksiden. Ingen private koder a la Verified by Visa..... Lykke til ! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Sånn ang. Beograd så tok jeg bli fra Køben til Beograd i 1990, altså mens det forsatt var kommunistisk der. Repensenterte Norge på en folkemusikk festival og husker mye av den turen enda. Fløy med JAT begge veier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar til Warszawa og Beograd | Stoarn | Flyforum | 2 | 15-08-2012 12:47 |
Fra Rygge til hygge! | Speedbird | TripReports | 63 | 26-02-2010 00:02 |
Fra Torp til Rygge | Marius_S | Reiseforum | 7 | 10-07-2009 13:48 |
WF snuser på innenriks til/fra Rygge | snag | Flyforum | 35 | 02-05-2008 13:06 |
DY til Beograd | Someone | Flyforum | 27 | 12-01-2007 19:08 |