![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jag har gjort ganska många resor med min familj. En av mina döttrar har rörelsehinder och behöver därför assistans för att komma upp och ner för trappor (WCHS). Det brukar fungera väldigt bra nästan alla gånger, även med Ryanair.
Däremot har vi funderat mycket över var hon placeras. Ibland så får hon en placering långt fram, ibland långt bak utan att vi tycks hitta något särskilt mönster i det. Vi brukar oftast få en sätesrad med tre säten bredvid varandra och sätter henne då i mitten. Men för ett tag sedan så insisterade flygvärdinnan (på ett Spanairplan) att hon skulle sitta längst in (fönsterplats). Nu för två veckor sedan flög vi igen och då blev vi tillsagda att hon skulle sitta på gångplats för att det skulle vara lätt att dra ut henne vid evakuering. Är det någon här i forumet som skulle kunna hjälpa mig med att förstå hur det "borde" vara? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DC-9-21 lyfter med 80 personer ombord, landar med 3! | HansJ | Flyhistorisk forum | 25 | 09-05-2024 17:16 |
Helikopter med 5 personer savnet over Irskesjøen | oskarflekkefjord | Flyforum | 0 | 30-03-2017 01:31 |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Fly styrtet med 96 personer ombord. | kekker | Flyforum | 9 | 26-08-2010 17:13 |
Transwede återuppstår... men var ska de flyga? | Pedro | Flyforum | 31 | 28-01-2005 15:03 |