![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Icelandair reported a ISK1.7 billion ($22.6 million) loss in the "normally negative" first quarter, deepened from a ISK1.2 billion loss in the first three months of 2007. Revenue rose 18% to ISK14 billion and operating loss was ISK1.7 billion. A year-ago comparison was not provided. Icelandair Group CEO Bjorgolfur Johannsson said the quarter still "was somewhat better than anticipated in much more difficult conditions than last year." Fuel costs increased by ISK1 billion year-over-year and the 2007 result also was boosted by ISK1.2 billion in proceeds from aircraft sales.
http://www.atwonline.com/news/other....e=6%2F4%2F2008 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
og nå kommer kuttene.
20% av staben på 1230 (eller 240 årsverk) skal bort. Det samme skal KEF-TXL, KEF-YYZ og KEF-MSP. KEF-CDG reduseres, mens KEF-JFK økes. http://www.atwonline.com/news/other....=6%2F30%2F2008 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Du verden, de legger ned KEF-MSP. Den ruten har FI flydd leenge. Forøvrig en kjent og kjær rute for nordmenn som skal til MidtVesten.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Veldig synd at MSP forsvinner. Når skal dette skje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]() Quote:
Forrige gang hadde de jo samarbeid med BU og feed fra innenlandstrafikken (og sågar GOT), nå vil de jo stå på bar bakke dersom de ikke allierer seg med noen andre (SAS er vel uaktuell i og med at CO skal inn i Star), så "noen" må da bli DY?! FI skal jo fortsatt fly på OSL, CO flyr der, og blir kanskje sterkere dersom de får et godt samarbeid med SK. Jeg tviler på at NW tør gå inn på OSL-MSP nå som alle kutter ned og "ligger på været". Må de inn med en A330, eller går det med en 757 ifht. range?
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Hvorfor MÅ noen overta MSP?
MSP-Norge er først og fremst norsk-amerikanere på gruppereise til "gamlelandet" (ok, nå generaliserer jeg) og den gjengen reiser ikke så mye i dag. MSP har MASSSE connections, men nesten utelukkende med NWA & Co. Sånn sett er det nok bedre for skandinaver å fly til ORD og ut derfra med UA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Belegget var bra - yielden var forferdelig. Regn ikke med at de kommer tilbake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
KLM vil nok ikke like å miste pax til USA
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tap for Icelandair Q2 2019 | Someone | Flyforum | 0 | 02-08-2019 18:14 |
Større tap for Easyjet denne vinteren | Someone | Flyforum | 4 | 20-05-2019 09:02 |
TAP Portugal endrer navn til TAP Air Portugal | Desk pilot | Flyforum | 5 | 30-08-2017 21:28 |
10 småfly og et større | inger | Bilder & foto | 8 | 21-04-2013 07:53 |
Større tap for Air France-KLM i Q1 2012 | Someone | Flyforum | 2 | 04-05-2012 15:10 |