Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-06-2008, 09:13   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Icelandair Større tap for Icelandair

Icelandair reported a ISK1.7 billion ($22.6 million) loss in the "normally negative" first quarter, deepened from a ISK1.2 billion loss in the first three months of 2007. Revenue rose 18% to ISK14 billion and operating loss was ISK1.7 billion. A year-ago comparison was not provided. Icelandair Group CEO Bjorgolfur Johannsson said the quarter still "was somewhat better than anticipated in much more difficult conditions than last year." Fuel costs increased by ISK1 billion year-over-year and the 2007 result also was boosted by ISK1.2 billion in proceeds from aircraft sales.

http://www.atwonline.com/news/other....e=6%2F4%2F2008
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 13:33   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Større tap for Icelandair

og nå kommer kuttene.
20% av staben på 1230 (eller 240 årsverk) skal bort.
Det samme skal KEF-TXL, KEF-YYZ og KEF-MSP. KEF-CDG reduseres, mens KEF-JFK økes.

http://www.atwonline.com/news/other....=6%2F30%2F2008
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 13:43   #3
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Re: Større tap for Icelandair

Du verden, de legger ned KEF-MSP. Den ruten har FI flydd leenge. Forøvrig en kjent og kjær rute for nordmenn som skal til MidtVesten.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 13:49   #4
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Større tap for Icelandair

Quote:
Originally Posted by CK View Post
og nå kommer kuttene.
20% av staben på 1230 (eller 240 årsverk) skal bort.
Det samme skal KEF-TXL, KEF-YYZ og KEF-MSP. KEF-CDG reduseres, mens KEF-JFK økes.

http://www.atwonline.com/news/other....=6%2F30%2F2008
Dette var vel ikke uventet, men litt overraskende var det vel at MSP legges ned...?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 15:29   #5
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Større tap for Icelandair

Veldig synd at MSP forsvinner. Når skal dette skje?
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 15:49   #6
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Større tap for Icelandair

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Veldig synd at MSP forsvinner. Når skal dette skje?
Med dette aktualiseres nok NWA sine planer om å vende tilbake til Osl.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 15:59   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
Default Re: Større tap for Icelandair

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Med dette aktualiseres nok NWA sine planer om å vende tilbake til Osl.
Var det ifbm. 9/11 NW la ned OSL-MSP? Hvordan var belegget før dette?

Forrige gang hadde de jo samarbeid med BU og feed fra innenlandstrafikken (og sågar GOT), nå vil de jo stå på bar bakke dersom de ikke allierer seg med noen andre (SAS er vel uaktuell i og med at CO skal inn i Star), så "noen" må da bli DY?! FI skal jo fortsatt fly på OSL, CO flyr der, og blir kanskje sterkere dersom de får et godt samarbeid med SK. Jeg tviler på at NW tør gå inn på OSL-MSP nå som alle kutter ned og "ligger på været". Må de inn med en A330, eller går det med en 757 ifht. range?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 16:03   #8
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Større tap for Icelandair

Hvorfor MÅ noen overta MSP?
MSP-Norge er først og fremst norsk-amerikanere på gruppereise til "gamlelandet" (ok, nå generaliserer jeg) og den gjengen reiser ikke så mye i dag. MSP har MASSSE connections, men nesten utelukkende med NWA & Co. Sånn sett er det nok bedre for skandinaver å fly til ORD og ut derfra med UA.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 16:09   #9
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Større tap for Icelandair

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Må de inn med en A330, eller går det med en 757 ifht. range?
Det er omtrent 1000 km for langt for en 757, så da må det nok bli 330...
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 17:59   #10
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
Default Re: Større tap for Icelandair

Quote:
Originally Posted by CK View Post
MSP-Norge er først og fremst norsk-amerikanere på gruppereise til "gamlelandet" (ok, nå generaliserer jeg) og den gjengen reiser ikke så mye i dag. MSP har MASSSE connections, men nesten utelukkende med NWA & Co. Sånn sett er det nok bedre for skandinaver å fly til ORD og ut derfra med UA.
Dersom NW starter OSL-MSP, så er det vel nettopp for å gjøre NW+MSP til et bedre alternativ enn UA+ORD (dvs SK/UA+CPH/ARN/ORD)?
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 18:08   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
Default Re: Større tap for Icelandair

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Hvordan var belegget før dette?
Belegget var bra - yielden var forferdelig. Regn ikke med at de kommer tilbake.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2008, 20:45   #12
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
Default Re: Større tap for Icelandair

KLM vil nok ikke like å miste pax til USA
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tap for Icelandair Q2 2019 Someone Flyforum 0 02-08-2019 18:14
Større tap for Easyjet denne vinteren Someone Flyforum 4 20-05-2019 09:02
TAP Portugal endrer navn til TAP Air Portugal Desk pilot Flyforum 5 30-08-2017 21:28
10 småfly og et større inger Bilder & foto 8 21-04-2013 07:53
Større tap for Air France-KLM i Q1 2012 Someone Flyforum 2 04-05-2012 15:10


All times are GMT +2. The time now is 11:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.