Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-06-2008, 01:02   #81
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Og innlegget til Tommy777 viser at alle våre innlegg her på forumet har en viss levetid - hvem ville trodd for noen uker siden at Tommy777 ville kaste UA på dør for så å omfavne CO...
Mine innlegg i denne tråden er for det meste ikke om meg og mine reiser, men om samarbeidet generelt. Noen ord om hvorfor jeg dagen før dette skjedde bestemte meg for å kontakte CO og be dem matche min 1K status hos UA-

For det første, jeg har ikke kastet UA på dør, men det har skjedd mye med UA i det siste jeg ikke liker: Har hatt flere elendige flighter med UA i det siste, i tillegg har UA innført en del nye regler, en av dem er å gi bonusopptjening kun for de reelle miles flydd, for meg som flyr masse til byer nært Chicago, betyr det at jeg f.eks. til MSP får 331 miles hver vei istedetfor 500 som tidligere var minimum. Helt idiotisk når man vet hvor dyre billettene er mellom disse byene. De har også innført bøtter og spann med gebyrer, det kostet 100 dollar å booke om billetter inntil 15. mai, nå koster det 150. Når UA ikke har den lyseste fremtiden i sikte, valgte jeg å satse på to hester istedetfor en.

Det er imidlertid ingen tvil om at Continental er det beste flyselskapet innenriks i USA. De serverer mat på alle flighter over 2 timer og har de beste loungene, med gratis alkohol, må vite.. Blir dog interessant å se om CO nedgraderer sine lounger til RCC standard eller at RCC oppgraderer sine i forbindelse med det nye CO/UA samarbeidet. Flyene til CO er nye, rene og pene. Alt funker. CO er USAs svar på LH!! UA er gammelt, skittent og dårlig vedlikeholdt innenriks i USA. Nesten hver eneste flight er det noe som ikke funker. Lys, audio, tv, stikkontakter, film. For 2 uker siden fikk jeg et lysdeksel i huet under en hard landing på ORD!!! Men UA har en ting som de er uslåelig på: Economy Plus. Med COs gratis oppgraderinger på CO og NW, samt nødutgangsseter til de som reiser mest føler jeg meg ganske trygg på at det går greit. (learjet, dersom du plasserer noen uten status på nødutgang på min flight innenriks i USA blir det bråk )

Det sier seg selv at jeg må bruke UA fortsatt siden jeg bor i Chicago, men der jeg har alternativer, tok jeg på fredagen avgjørelsen å velge bort UA der det er mulig innenriks i USA. Dette er noe jeg har tenkt på lenge. Innenriks USA har jeg tatt følgende valg: Jeg velger CO og partnere der det er hensiktsmessig over UA. Til MSP og DTW velger jeg NW. Til NYC velger jeg CO eller JetBlue. Til IAH og CLE velger jeg CO. Til YYZ velger jeg AC. Og på mine private fritidsreiser velger jeg CO, gjerne via IAH eller CLE. Til vestkysten, DEN og IAD velger jeg dog UA både i jobb og privat (fordi jeg har ikke noe valg).

Utenfor USA er historien en helt annen. Jeg kommer IKKE til å fly Skyteam partnere som KLM, Northwest eller Delta langt utenfor USA. Jeg flyr gjerne CO utenfor USA, men ikke 757, bortsett fra i business. Fra Chicago er ikke CO et godt alternativ til de fleste destinasjoner i Europa. SAS har nesten to daglige, Lufthansa har en masse flere alternativer, UA har også et hav av alternativer.

Jeg har 4 turer booket til Europa i år: 2 av turene går med Lufthansa, en med SAS, 5 med United. Skal til Singapore en gang i år, den turen går med SQ. Så jeg holder langflygningene innenfor Star.

Det flyselskapet som har best odds til å overleve her i USA er CO. Jeg og fruen har nærmere 2 mill United miles på kontoene våre og vi kom frem til at det var best å kutte ut United kredittkortet og satse på Continental kortet istedetfor.

Bonusen ble da at dagen etter (!!!) jeg signerte opp med CO skjer dette, noe som gir meg muligheten til å få CO inn i Star. Det var liksom kun det som manglet..

Last edited by Tommy777; 21-06-2008 at 19:43.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2008, 06:33   #82
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Kjempebra oppsummering!!! UA er vel i dag der CO var for 10-12 år siden...så man vet at det nytter - men da må kanskje noen i ledelsen i UA byttes ut?
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2008, 10:04   #83
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Kjempebra oppsummering!!! UA er vel i dag der CO var for 10-12 år siden...så man vet at det nytter - men da må kanskje noen i ledelsen i UA byttes ut?
Det finnes nok et bolag som også burde gjennom det samme........
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2008, 11:08   #84
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Det finnes nok et bolag som også burde gjennom det samme........
Det hjelper ikke uten å gjøre noe med eierstrukturen...
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2008, 11:41   #85
GFL
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by P.A. VIKING View Post
Det hjelper ikke uten å gjøre noe med eierstrukturen...
Tja, kanskje eierne skal begynne å stille flere krav? Hadde jeg vært aksjonær i SAS, hadde jeg ikke vært særlig fornøyd....
Old 21-06-2008, 12:15   #86
Andrev
ScanFlyer Silver

Kjempefine nyheter dette. Fikk et veldig godt inntrykk av CO på 3 turer med dem i februar. Som flere har vært inne på blir det interessant å se hvordan SAS reagerer, og hvor tett samarbeidet blir. (særlig for oss som ikke bor i Oslo)
Andrev is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2008, 12:18   #87
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Må vel si gratulerer til Dag og CO her. CO var den beste grunnen til å fly i Skyteam, og heretter blir det kun en flight i ny og ne for å holde FB-kontoen i live så milesene ikke går tapt.
Kanskje vi får to 75's avganger pr dag på OSL etter hvert? Noen widebody har jeg ikke tro på, siden de gjør bedre nytte for seg på destinasjoner som krever mer rekkevidde. 32 biz-seter pr dag burde gå greit å få solgt!
Old 21-06-2008, 12:20   #88
Thomas
ScanFlyer Rusty

Det ideele for oss som reisende; spesielt _fra_ EWR ville vært en avgang som gikk 23:00EDT slik som SK902 gjorde.. denne lander da på OSL 12:30/13:00 og med 2h T/A har man en #2 daily med STD 15:00. Perfect!
Old 21-06-2008, 12:28   #89
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
Det ideele for oss som reisende; spesielt _fra_ EWR ville vært en avgang som gikk 23:00EDT slik som SK902 gjorde.. denne lander da på OSL 12:30/13:00 og med 2h T/A har man en #2 daily med STD 15:00. Perfect!
Men da bør vi flytte formiddagflighten noen timer frem ala tidspunktene til EWR-CPH flighten deres. Den lander i CPH noe over 7 og setter kursen vestover 9:05
Old 21-06-2008, 13:37   #90
Trety
ScanFlyer Rusty

Trety's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Leste at BA skal få 767-400 på lån av Boeing pga. forsinkelsene. Er det noe slik på gang for CO også?
Blir det da snakk om nybygde B764? For det er vel ikke akkurat overflod av brukte på markedet etter hva jeg forstår.
Old 21-06-2008, 15:15   #91
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det finnes ingen andre 764'er enn de som DL og CO har (med unntak av en miitaer), saa skal de faa 764, maa det vaere snakk om nybygde, ja ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2008, 16:44   #92
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Fant pin-code for min OnePass og tittet på alle betingelser.....

Tommy777, kan du ikke gi en kortfattet pro-contra OnePass/EuroBonus ?? Da slipper man selvstudier

Uansett gøy å se at poengene fortsatt er der ! Etter såå mange år.. Sist la jeg inn MH på kontoen, og det gikk greit...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2008, 20:16   #93
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by GFL View Post
Tja, kanskje eierne skal begynne å stille flere krav? Hadde jeg vært aksjonær i SAS, hadde jeg ikke vært særlig fornøyd....
En av de store eierene er vel mer opptatt av
- ikke bygge ut flyplasser, veier, jernbane (farlig for miljøet og inflasjonsdrivende)
- fly mindre, avgiftsbelegge mer
- stolleken i regjerningskvartalet
........

Nei, de kravene som evt. kommer fra den kanten har jeg ikke tro på

Old 21-06-2008, 23:55   #94
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Fant pin-code for min OnePass og tittet på alle betingelser.....

Tommy777, kan du ikke gi en kortfattet pro-contra OnePass/EuroBonus ?? Da slipper man selvstudier

Uansett gøy å se at poengene fortsatt er der ! Etter såå mange år.. Sist la jeg inn MH på kontoen, og det gikk greit...
Det kommer an paa hvilken side av atlanteren man er, men for aa gjoere dette veldig enkelt: Billige billetter = CO. Dyrere billetter = EB.

Er ikke saa sikkert at jeg beholder EBG naa..
Old 22-06-2008, 00:16   #95
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Så må man jo også vurdere hvor ofte man flyr og hvor man reiser, så vidt jeg kan se har man OnePass-miles til evig tid bare man har litt bevegelse på kontoen innimellom. De få SAS-poengene man får på billigturer renne jo fort ut i sanden for mange som ikke flyr veldig ofte. Det å måtte "bruke opp" 20.000 poeng i all hast gir jo ofte veldig dårlig uttelling dersom det ikke er gode tilbud.

Old 23-06-2008, 11:58   #96
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Star Alliance invites Continental Airlines

The Chief Executive Board of Star Alliance has unanimously agreed to extend an official invitation to Continental Airlines to join the airline alliance. This decision coincides with the signing of a major bilateral framework agreement between Continental and Star Alliance member United as well as the announcement of an enhanced transatlantic partnership of the two U.S. airlines and Star Alliance member carriers Air Canada and Lufthansa.

“Star Alliance is delighted to offer future membership to Continental. The airline represents a perfect fit into our existing network and will allow the alliance to provide more travel options for customers especially across the US, between North America and Latin America, as well as on the North Atlantic and across the Pacific,” said Jaan Albrecht, CEO Star Alliance.

Once Continental officially accepts the invitation, the integration teams will commence their work which is expected to take at least one year. After completing this process, Continental’s customers will be able to make use of the Star Alliance customer benefits around the globe, while the passengers of the other member carriers will then be able to enjoy these additional benefits every time they fly on Continental.

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2008, 12:39   #97
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisann!

Flott aa se saa mange positive innlegg om dette og tiden vil vel vise hva strategien for sammarbeid ut fra de skandinaviske og andre europeiske markedene vil se ut...? Jeg haaper jo selvfoelgelig at vi oeker kapasitet paa OSL...

Som Andreas nevner ovenfor saa sitter det en B767-400 modell i en miliraer utgave hos Boeing og vi har sett paa denne tidligere. Selv om prisen paa selve flyet var "riktig" ville det koste allt for mye aa bygge den om til vaar interioerkonfigurasjon med galleys, lavatories osv. og vi slo dette fra oss.

Planene i dag er en kombinasjon av flere B777-200ER/(-300ER...?), B787-8 og -9.

Dag
Old 15-01-2009, 20:38   #98
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Og da har implementeringen begynt. COs nye bookingklasser er naa lik UA og US

http://www.continental.com/web/en-US...elnotices.aspx
Old 15-01-2009, 20:58   #99
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Noen som vet når CO offisielt blir medlem ?
Old 15-01-2009, 21:20   #100
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Det er det ingen som vet..
Reply

Posting Rules