Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-06-2008, 14:59   #61
Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
 
Jarlabanke Vking's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Blir spennende å se om det da blir code-share på USA rutene til SK og CO, uansett tror håper jeg dette blir et positivt samarbeid både for SK og CO.
__________________
Upcoming flights;

mange!
Jarlabanke Vking is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 15:11   #62
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Quote:
Originally Posted by Jarlabanke Vking View Post
Blir spennende å se om det da blir code-share på USA rutene til SK og CO, uansett tror håper jeg dette blir et positivt samarbeid både for SK og CO.
Ja, eller så kan de gjøre slik de har gjort med andre STAR partnere. Frese til de som etablerer direkteruter eller unngå å utvide sammarbeidet.....

Dette er jo like mye en mulighet for SAS å tvinge mer trafikk inn til CPH ved få CO bort fra Osl og ARN.

Who knows....
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 15:56   #63
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Mindre en ett år siden Delta var på besøk ved OSL for å sjekke mulighetene.

Vil tro at det nå kommer an på hvordan markedet utvikler seg totalt. Men at det plutselig nå kan komme en ny SkyTeam partner inn på OSL er nok helt klart tilstede.

S
NW er vel den som er nærest i forhold til dette.... (DTW)

Last edited by JoeW; 20-06-2008 at 16:09.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 16:08   #64
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Tror SAS ledelsen ønsker dette hjertelig velkommen... Mange i SAS har fortsatt gode minner om sist de samarbeidet. Det bør jo bety større maskin på OSL...kanskje en avgang nummer to også...
Vel, jeg er usikker paa om du har rett. Da US aapnet ARN var SAS lite happy for at en Star medlem begynte aa bevege seg inn i deres territorium. Intet samarbeide om connections, ikke paa bakken, ingenting. Dersom SAS ledelsen er smarte, boer man vel ta hele SAS intercont opp til vurdering. Klarer man ikke aa tjene penger innen to aar, klarer man aldri aa tjene penger..

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
For et års tid siden snakket jeg med en kar fra headquarters og han mente at OSL var høyt på prioriterings listen for 787.... Det kunner jo ha vært morro.

Men jeg tror det ville kunne vært ypperlig med en tidligere OSL-EWR avgang. PR i dag så er CO 39 en av de siste maskinene ut fra Europa, og kommer til EWR i 2 tiden. En tidligere avgang tille gitt ankomst til lunch. Fordelen er enda flere conection muligheter. En ulempe er vel da at det er mange ankomster og mer folk i imigration etc.

Men ypperlig avgang for transit pax. Også inbound til OSL gir en slik løsning fordeler da man vil komme inn tidligere og ha muligheten for å rekke flere innlands forbindelser. I dag kommer man inn i en litt roligere periode.

Og med et senere fly har man fine muligheter for å få en hel dag i Oslo før avreise. Spesielt bra for lokal pax (EWR) og c-klasse gutta som da kan være på jobb halve dagen før de reiser....

S
CO har jo ATA sine 757-300 maskiner paa vei inn. Avgjoerelsen om aa kjoepe disse var tatt, men er blitt utsatt litt. Da vil det frigjoeres en del 757-200. At OSL er en 787 destinasjon er det ingen tvil om, saerlig naar CO blir med i Star. De vil ha 0 problem med aa fylle opp en 787. Problemet er jo at foerste 787 ikke er paa plass foer om nesten 2 aar.....

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Nå som OSL da blir dekket av Star Alliance, kan det tenke seg at andre aktører fra Skyteam vil prøve seg på OSL med ruter til USA?
Delta snuser, men det blir ikke JFK, men ATL som evt. blir destinasjonen.

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Da tok CO den avgjørelsen SK aldri ville kunne finne ut av. Nå behøver man ikke lure på oppstart av OSL-EWR-OSL med SK-materiell i lang tid fremover. Noen på Frøvik som puster lettet ut?
Ville ikke bli forbauset. Men hva tenker SAS om ARN og CPH?? Det er jo ingen tvil om at CO tjener store penger paa disse rutene mens SAS taper.. Kanskje paa tide aa kjenne sin begrensning? Uansett, SAS blir aa fortsette aa fly til EWR. Kanskje man kunne flyttet ARN avgangen til ettermiddag og latt CO ta seg av morraflighten?
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 16:17   #65
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Tommy, jeg tror vi tenker ganske likt i denne saken.

Satt akkurat og tenkte på SAS IC og lurer på vi kanskje nå ser begynnelsen på slutten.
Er det grunnlag for SAS IC?? Vi er vel alle enige om at dagens flåte gjør dem lite levedyktige... tiden får vise, og det er en helt annen diskusjon....

Som det også sies om samarbeid SAS / CO. Det er ikke sikkert at CO nå kommer til å dele seng med hele stjerne gjengen. En ting er UA som de nå snakker med, der blir det nok tettere som det annonseres. Men hvis vi ser på dagens situasjon og hvordan CO har stått på siden av alle i SkyTeam og drevet sin egen butikk uten for mye samarbeid. "Kjernen" i SkyTeam er jo snart "same shit - different wrapping" (KL/NW AF/DL).
Dette at CO er vant til å være litt alene, sammen med at CO har tatt myyyye trafikk fra SAS IC ut fra OSL/CPH/ARN. Så er det ikke sikkert at man ser et tett samarbeid med det første. Selv om det kan være en knall mulighet for alle parter...

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 16:20   #66
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Vi maa jo ogsaa se litt paa produkt og FFP her. CO oppgraderer jo naa alle sine 757 til AVOD, de er ferdige i august med dette prosjektet. I tillegg kommer det helt nye business seter paa disse maskinene i loepet av hoesten. Akkurat naa er ikke COs BF en fullverdig konkurrent i business over atlanteren til 30K+. Men med nye, flate seter der fremme vil CO helt klart vaere paa banen.

Naar det gjelder FFP, er SAS den verste i klassen i Star naar det gjelder opptjening paa billige billetter. Paa dyrere/business og extra billetter slaar SAS CO og de andre amerikanske selskapene ned i stoevlene. Saa forvent ikke mer opptjening med OnePass enn EB naar man flyr SAS. Det som er flott er at endelig har man mulighet for 100% opptjening i Star fra OSL. Det er jo rett og slett kun aa velge OnePass istedetfor Eurobonus. OnePass vil gi AKKURAT samme opptjening som man gjoer naa med alle Star partnere. Ser ikke paa at man mister KLM som noe tap. Man vinner LH, AC, UA, SQ, TG som alle gir 100% poeng i alle bookingklasser i alle amerikanske FFP. KLM kan seile i sin egen sjoe. Se paa hva man vinner!!

Saa igjen, daarlige nyheter for SAS. Folk vil foretrekke CO materiell over atlanteren fordi de gir 100% poeng i alle bookingklasser. Glem ikke at naa paa sommeren maa man opp i 8K for aa faa 100% poeng med SAS. Helt haaploest. Folk vil forlate EB og melde seg inn i OnePass. EB gaar rett i glemmeboka for meg som har UA 1K og CO Platinum

Last edited by Tommy777; 20-06-2008 at 16:23.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 16:23   #67
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,392
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Historisk har man jobbet godt sammen... At man i disse tider skal drive med overskudd eller legge ned er jo en spenstig uttalelse med tanke på drivstoffkostnadene. Det kan jo være at kanskje LH ikke liker et mulig SAS/CO samarbeid like godt - selv om jeg nok fortsatt vil foretrekke widebody via FRA/MUC til USA over 757 direkte.
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 16:27   #68
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Vel, jeg er usikker paa om du har rett. Da US aapnet ARN var SAS lite happy for at en Star medlem begynte aa bevege seg inn i deres territorium.
Vil ikke bli overrasket om SAS nå begynner å snakke om en OSL-EWR-rute, nei.
Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
CO har jo ATA sine 757-300 maskiner paa vei inn. Avgjoerelsen om aa kjoepe disse var tatt, men er blitt utsatt litt. Da vil det frigjoeres en del 757-200. At OSL er en 787 destinasjon er det ingen tvil om, saerlig naar CO blir med i Star. De vil ha 0 problem med aa fylle opp en 787. Problemet er jo at foerste 787 ikke er paa plass foer om nesten 2 aar.....
Leste at BA skal få 767-400 på lån av Boeing pga. forsinkelsene. Er det noe slik på gang for CO også?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Ville ikke bli forbauset. Men hva tenker SAS om ARN og CPH?? Det er jo ingen tvil om at CO tjener store penger paa disse rutene mens SAS taper.. Kanskje paa tide aa kjenne sin begrensning? Uansett, SAS blir aa fortsette aa fly til EWR. Kanskje man kunne flyttet ARN avgangen til ettermiddag og latt CO ta seg av morraflighten?
Greit på EWR, men SAS brukte vel en gang argumentet om at det var gunstig pga. CO-samrabeidet. Senere brukte de argumentet om at det var maaange forbindelser med UA vidre fra EWR, men det har vel tørket helt ut. I 767-tiden gik det greit OSL-EWR-SFO/LAX, men i dag er det kronglete med SK. Nå ser hvertfall jeg det hele som en ulempe at man må til EWR for å slite med å finne gode connections med SK-partners. CPH-flightene til både EWR og ORD er dessuten så sene at det er lite forbindelsesmuligheter igjen når de lander.

Tror grunnen til at CO har hatt god suksess med sine Skandinaviaflyginger er at de har god forbindelse vidre til gode priser. Hvis SAS forsøker seg på OSL nå så tror jeg bare det gjør at de evt. brekker ryggen enda fortere.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 16:29   #69
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,392
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Hvis SAS forsøker seg på OSL-EWR blir det med en maskin/avgang nummer to i samarbeid med dagens CO rute... Men til nå har det kun kommet opplysninger fra SAS om at noen NYC rute fra Oslo ikke er aktuelt.
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 16:30   #70
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

I alle pressemeldingen som har kommet, staar det helt klart at LH (som er en meget viktig og naer UA partner) vil bli like naer CO som LH. UA gir elitebonus naar man flyr med LH metal over atlanteren, noe som garantert vil skje med COs program i tillegg, saa 200% poeng.

Det er en helt annen setting naa, EB. SAS er ikke medeier i CO lengre og har en lei tendens til aa sitte paa sin egne hoeye hest og si "dersom ikke vi kom opp med ideen foerst, er det ikke bra" kontra CO som er meget ydmyk i alt man foretar seg.

SAS har ikke tjent en eneste krone paa intercont siden Y2K, saa logisk sett hadde jeg mottatt dette samarbeidet med CO med glede og satt meg ned med CO paa en ydmyk maate og funnet frem til en flott samarbeidsplattform. Er ganske saa sikker paa at det ikke kommer til aa skje..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 16:35   #71
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Vil ikke bli overrasket om SAS nå begynner å snakke om en OSL-EWR-rute, nei.

Leste at BA skal få 767-400 på lån av Boeing pga. forsinkelsene. Er det noe slik på gang for CO også?



Greit på EWR, men SAS brukte vel en gang argumentet om at det var gunstig pga. CO-samrabeidet. Senere brukte de argumentet om at det var maaange forbindelser med UA vidre fra EWR, men det har vel tørket helt ut. I 767-tiden gik det greit OSL-EWR-SFO/LAX, men i dag er det kronglete med SK. Nå ser hvertfall jeg det hele som en ulempe at man må til EWR for å slite med å finne gode connections med SK-partners. CPH-flightene til både EWR og ORD er dessuten så sene at det er lite forbindelsesmuligheter igjen når de lander.

Tror grunnen til at CO har hatt god suksess med sine Skandinaviaflyginger er at de har god forbindelse vidre til gode priser. Hvis SAS forsøker seg på OSL nå så tror jeg bare det gjør at de evt. brekker ryggen enda fortere.
Tror ikke vi vil se en OSL-EWR rute fra SAS. De har ikke materiell og vi vet hvor utrolig skuffende SAS har drevet Intercont butikken de siste aarene. Patetisk. Aa aapne en rute paa trass er jo bare tull. Det aapnes jo et mye stoerre marked paa EWR naa for SAS ogsaa, men jeg tviler..

CO har bestilt en rekke 777 (6 stk) pga forsinkelsen, 2 stk blir levert paa nyaaret, resten senere i 09. De 4 neste blir garantert -300ER. Noen ny 767-400 vil vi aldri se til CO. Den maskinen vil de ikke ha flere av i parken sin.

Det er greie nok forbindelser videre paa de sene SAS maskinene. Du kommer deg til uansett destinasjon i USA og Canada naar man lander paa ORD eller SEA sent. Man kommer seg ikke til Karibien og Mexico, men det gjoer man jo ikke med CO heller..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 19:51   #72
Gulboble
ScanFlyer Silver
 
Gulboble's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Tja.... ikke umulig. Men pr i dag gir ikke CO c-klasse ID til så veldig mange.
Husker ikke helt hvem.

Men nå blir det vel stappfullt på SAS id som skal reise med CO utover det som allerede er. "min personlige rekort" er 8-10 stk SAS ansatte på ID på samme flight....

Og ang handling, tror nok ikke at SGS kommer til å handle med det første. Da CO krever bruk av sitt eget system. Og som tidligere dislutert så passer ikke det helt i hop med SGS. Og det er vel signert en ny avtale ganske så nylig

Men til hovedtema, spennene med *A. Blir spennede å se hva som skjer ved OSL.

S
Er det ikke bedre å oppgradere kunder og ikke ansatte ?
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE:



Ut på tur:
TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL
Gulboble is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 20:31   #73
LN-RRA
Eurobonus Diamond
 
LN-RRA's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Og da var invitasjonen fra Star Alliance sendt over dammen!
Dersom CO aksepterer invitasjonen så er det ventet en integreringsprossess på minst 1 år....

Quote:
Press Releases 2008

FRANKFURT, June 19, 2008

STAR ALLIANCE FORMALLY INVITES CONTINENTAL AIRLINES
Alliance membership offer comes in line with Continental / United cooperation.

The Chief Executive Board of Star Alliance has unanimously agreed to extend an official invitation to Continental Airlines to join the most experienced global airline alliance. This decision coincides with the signing of a major bilateral framework agreement between Continental and Star Alliance member United as well as the announcement of an enhanced transatlantic partnership of the two U.S. airlines and Star Alliance member carriers Air Canada and Lufthansa.

“Star Alliance is delighted to offer future membership to Continental. The airline represents a perfect fit into our existing network and will allow the alliance to provide more travel options for customers especially across the US, between North America and Latin America, as well as on the North Atlantic and across the Pacific,” said Jaan Albrecht, CEO Star Alliance.

Once Continental officially accepts the invitation, the integration teams will commence their work which is expected to take at least one year. After completing this process, Continental’s customers will be able to make use of the Star Alliance customer benefits around the globe, while the passengers of the other member carriers will then be able to enjoy these additional benefits every time they fly on Continental.

Last edited by LN-RRA; 20-06-2008 at 20:35.
LN-RRA is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 21:12   #74
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Revived våre Onepass fra 1994. CO svarte og pinadø det er 22,117 poeng på både min og kona's konto.

Nå må en spille kortene rett ! Tøm EuroBonus og takk for 16 år ! Mesteparten flotte år inntil for et par år siden ..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 21:40   #75
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Noen i SAS må ha sagt ja (eller overtalt til å si ja) til at CO kan bli medlem i Star ettersom det har vært enstemmig ja til å invitere CO. SAS og Continetal har jo vært gift og nå skilt så hva resultatet av dette blir er vel ingen som helt kan forutsi. Det kommer nok til å bli noen møter i Stockholm og Houston og enten blir det full skjærings, som forholdet mellom TG og SQ, eller så får CO38/39 også et SK nummer, og ARN/CPH kan få en tilpasning til to daglige eller at noen trekker seg, evt så flytter CO et fly til OSL. Mange muligheter...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 23:18   #76
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Gulboble: CO (på internasjonale ruter - kjenner ikke domestic US) har en satt policy ang oppgradering. ID PAX fra andre selskaper blir ikke oppgradert. Egne ansatte kan bli oppgradert. Hvilken rekkefølge det prioriteres varier litt. (basert på type billett den ansatte har etc)

Mange selskaper vil faktisk først oppgradere ansatte el id billetter. Da kundene ikke skal bli for "bortskjemte" med oppgradering.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 23:21   #77
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Gulboble: CO (på internasjonale ruter - kjenner ikke domestic US) har en satt policy ang oppgradering. ID PAX fra andre selskaper blir ikke oppgradert. Egne ansatte kan bli oppgradert. Hvilken rekkefølge det prioriteres varier litt. (basert på type billett den ansatte har etc)

Mange selskaper vil faktisk først oppgradere ansatte el id billetter. Da kundene ikke skal bli for "bortskjemte" med oppgradering.

S
Paa internasjonale ruter er det ingen flyeselskaper som gir vekk dyre seter til kunder. Hos CO og SAS kan man kjoepe seg opp med poeng, penger eller en kombinasjon.

Det at man oppgraderer ansatte er helt kurrant i mine oeyne dersom man har forsoekt aa selge setet foerst.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 23:28   #78
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Og det at man ikke oppgraderer hvis det ikke er behov er det stadig folk som klager skikkelig på... Spesielt amerikanere som er vant til oppgradering via kort status.

Har ikke tall på hvor mange som maser og maser. Og som argumenterer frem og tilbake for å få sitte foran.
"Går dere heller med tomme seter foran???"
"siden det er tomt kan jo jeg bare sitte der, det gjør jo ingen ting"
"Jeg er jo en god kunde"

Men en av de aller beste jeg har hørt - hadde et par hvor de begge var definert som blinde. (en kunne se litt) De var preseated rad 8 på CO fra OSL. (for de som ikke er kjent så er det første raden i økonomi og bulkhead)

De mente at det ville være mye bedre for oss om de satt på business, for da kunne vil holde et bedre øye med dem....

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 23:32   #79
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

De som sier dette er ikke frekvente reisende. Hadde hatt mer enn vakum mellom oera, hadde de faatt med seg reglene.....

Her er foroeverig Taperen og Vinneren:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	TiltonKellner.jpg
Views:	169
Size:	40.9 KB
ID:	18498  
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2008, 23:37   #80
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,392
Default Re: CO gaar over til Star Alliance!!!

Og innlegget til Tommy777 viser at alle våre innlegg her på forumet har en viss levetid - hvem ville trodd for noen uker siden at Tommy777 ville kaste UA på dør for så å omfavne CO...
EB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ethiopian til Star Alliance? CK Flyforum 18 15-12-2011 06:58
Krav til medlemskap i Star Alliance? Skipskatta Flyforum 0 14-12-2011 20:55
AirUnion på vei til Star Alliance CK Flyforum 3 20-11-2007 18:58
Shanghai Airlines til Star Alliance? CK Flyforum 4 10-05-2006 13:35


All times are GMT +2. The time now is 11:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.