![]() |
|
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
Istedenfor å idiot- og klovneforklare Crandall kunne herrene kanskje vri diskusjonen i retning av det saken handler om. Hvis fri konkurranse i et samferdselsmarked fører til at ingen tjener penger, selskap går konkurs, ruter opprettes og nedlegges i ett sett, kan man stille spørsmål om slike forhold er i det reisende puplikums interesse. Eller om folk ved å betale litt mer for billetten også er garantert forutsigbarhet.
For å ta et eksempel fra en annen transportbransje: I USA er godstrafikken på jernbane regulert i form av de store private aktørene har sine hjemmebaner, sitt hjemmemarked hvor konkurransen enten ikke finnes eller er begrenset. Det er ingen som ønsker å oppheve den ordningen, nettopp fordi den gir forutsigbarhet i bransjen og godstrafikk på jernbane er noe USA er like avhengig av som sivil luftfart. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bob Crandall og Peter Greenberg om amerikansk luftfart | Someone | Flyforum | 13 | 17-03-2012 16:07 |
Katastrofespådommer om amerikansk luftfart | k.s. | Flyforum | 18 | 16-06-2008 21:04 |
Spm ang amerikansk luftfart | Rusl | Flyforum | 3 | 18-11-2004 20:00 |