![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Ja, viva Vegas...... Tilbake to dager nå og skal begynne på en omfattende rapport. Mest om bilruta med Hertz !
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Rekker du rapport før neste tur da Reidar?!
![]()
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
He, he Thomas
![]() Alle innkjøpt 350-361 dager før avreise til Mikke Mus priser.. Og da er det greit . Dyrt i Lillestrøm hvis man vil gå ut ! ![]() ![]() Last edited by SQ 777; 15-06-2008 at 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Og når kommer egentlig rapporten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
He, he...... Begynner snart. Om en uke, la oss si det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
DEL 1:
Tredje CO 39/38 OSL-EWR-OSL siden november 2007 så beskrivelsen av selve flyturen blir kortfattet for å unngå å gjenta for mye av det jeg gjorde i rapportene om SAN og HNL. Vi har allerede booket fire CO 38/39 inntil april 2008. Så jeg vil benytte mesteparten av plassen til å beskrive ”Hertz delen av turen ” ! I tilfelle flere skulle få lyst til noe nytt og MEGET spennende. Derfor litt detaljert Hertz-rute ! Var oppe om natta og sjekket ankomst, og flyet ville være 50 min forsinket fra EWR. Helt forventet grunnet den stoore trafikken på EWR om kveldene. Kommer innom dette senere da jeg kommer til hjemreisen. Vi ankom OSL kl. 08.30 og sjekket raskt inn på Business-skranken og fikk Priority tags.. Fikk favorittesetene hele veien 16 BC til EWR og 14 BC videre med 737G ( var opprinnelig satt opp med 738 ). Tusen takk til Stefan .. Han har også hjulpet til med neste i september. Men siden vi nå er FB gull kan vi booke stjernesetene selv nå . CO åpner disse radene for oss i forbindelse med bookingprosessen. Det er en meget stor fordel for oss. ( AF og KL gjør ikke slike ting !! ) Det har ved et tilfelle vært litt problem på en tur med booking på returen, men jeg har en e-mail adresse til CO som enkelt og raskt fikser slike ting. Noen trenger den, si ifra…… Ship 138 kom inn 50 min etter tidtabell. Den fikk en rask turnaround og var bare 15 min forsinket ut. Det som var smart var at de på de bakre radene fikk beskjed om å gå ned og ta trappen som var satt opp ved bakre inngang. Rask drinkservice og så kom maten. Jeg har alltid sagt vi bare pirker i flymat, uansett selskap. Ikke matlyst på flyreiser og derfor vil vi heller gi kritikk/vurdering av den. Valg av to retter, stålbestikk. Husker ikke hvilke to valg. ( I motsetning til nylige SK med kylling og plastbestikk ved begge anledninger DXB og ORD, ”chicken” er et ord man letter husker ). Kjøpte to små vinflasker med Continental Currency ( bonger kjøpt på maskin ved check-in ved tidligere besøk i USA. Gyldighet et år og $ 25 for seks stykker. Greie å ha i motsetning til å bruke cash/veksling etc . ). CO tar cash, ingen maskin til kort og norske kontanter ev. Men har du ikke cash må de bruke maskinen. Meget hyggelig cabincrew……. Noen lurer på om vi ble sultne . Tross alt nesten 8 timer. Neida, nyinnkjøpte wienerbrød/skolebrød på Kiwi pluss hardkokte egg med salt og pepper i en plastpose ! Nam-nam… Siden ship 138 har den det nye flotte AVOD-systemet med touch-screen, ingen dings i armlenet som man ofte har svømt for å finne på gulvet ved å dra i snora og alltid må blingse og titte best mulig på for å bruke. Helt topp. Relativt stor og meget klar skjerm. 19 hovedfilmer, kortfilmer, TV-shows og vel 50 CD pluss mye annet………TOPP ! Flytiden var bare 7 t. 30 min og vi kom inn til EWR 30 min før tiden, rett til immigration og nr. 2 i køen, og ute etter mindre enn 5 min, bagasjen blant de første på båndet, ut igjennom toll, leverte koffertene på utsiden. Så inn i ny security og inn i igjen. Presidents Club kun vel 20 min etter vi forlot flyet. Hadde noe snacks, noen øl for meg. Fruen juice, selvfølgelig. Avsluttet med en bourbon. Flott utsikt over tarmac fra vinduet. Etter vel en time til neste fly til PHX. 100 % full 737G. Push-out on time og 5 t. 10 min til PHX. Rask servering med drinker først deretter warm meal. Opppvarmet burger med frisk salat. Plukket litt i det. Spiste litt av kjøttet. Deretter medbrakte egg og sovnet . Våknet like før PHX… Bagasjen først på båndet igjen. Hotellet to første netter , Quality Inn and Suites , downtown Phoenix hadde gratis pick-up med Super Shuttle ( og levering flyplass med Lincoln Town Car !! ). Neste morgen til Hertz på flyplassen. Der har det blitt åpnet et helt nytt bilutleie senter som et samarbeide med alle utleiefirmaet. De har en flåte med større busser som plukker opp ved alle terminaler for alle utleiefirmaer . De kjører et langt stykke opp til en ny bygning som minner helst om en oval flyplassterminal av stor størrelse ( a Tempelhof eller Tegel ). Helt imponerende opplegg. Rett til Hertz Gold som var en rulletrapp ned og bilen ble raskt klar. En 2008 Cadillac DTS . Herlig bil. Hadde den i San Diego også. Første dagen kjørte vi rundt i Phoenix tvillingbyen, vegg i vegg Scottsdale i noen timer. Neste morgen tidlig på veien nordover mot Grand Canyon, men først noen meget interessente plasser. Nordover på Interstate 17 og dro oppover i fjellet til en gruveby som ble nedlagt i 1953, men nå sakte og sikkert har blitt en turistattraksjon med fantastisk utsikt, Jerome …. http://www.azjerome.com/. Deretter nordover til en av USA’s vakreste byen med fantstiske røde fjellformasjoner. Her har John McCain en ranch. Utolig vakkert. http://www.sedonaaz.gov/egov/home_1.aspx http://www.sedonachamber.com/ http://www.sedonawebcam.com/ Så opp en vakker dal og stadig høyere inntil ca. 2.000 m over havet. Mye furuskog ( ? ) og mye lavere temp. Vakker natur på en helt annne måte enn Sedona. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
DEL 2:
Kom til Flagstaff en gammel kjent by fra Vesten. Også på Route 66. Kjølig om morgenen her oppe. Kun 2-3 grader pluss. Fant et motell og overnattet etter noe kinamat. Hadde ikke tid til å finne noe annet. http://www.flagstaff.az.gov/ Neste morgen raskt videre nordover i retning av Grand Canyon. Rette strekninger i opp til 2.400 m.o.h. Highway 190 til et sted som heter Valle. Der var det en flyplass med en flott Constellation i Air Force livery. Hadde ikke tid til åutforske mer. Frokost og rett nordover til Grand Canyon airport ( tot. vel to timer fra Flagstaff ). Vi hadde bestilt helikoptertur kl 11.25 med innsjekk 30 min før. Flott flyplass. Vi var tidlig ute og ba om en tidligere avgang. Opptil sju Bell Longranger var i drift utenfor Papillon’s terminal. OK med avgang 10.15 ! Elegant system. Foran innsjekkskranken var det ei ”matte” vi sto på. Det var vekta for deres vekt og balanse og vi fikk setenummer utifra dette. Kona lett og satt foran ved siden av den unge ( lete ) kvinnlige piloten ( og vakker ! ). Sier ikke mer an at DETTE VAR DEN MEST FANTASTISKE FLYTUR VI HAR VÆRT PÅ ! HELT RÅTT !! Pris, nettbooking $ 130 betalt på forhånd pr. pax plus $ 10 oljetillegg cash ved innsjekk. Ca. 30 min ”North Rim Tour”. http://www.papillon.com/ Deretter en tur inn i Grand Cayon Park. Overveldende……Entry $ 25 pr. bil. Topp utkikksplatformer flere steder. Så sydover igjen på Highway 180/64 til Williams ved Route 66 over på Interstate 40 til Exit 139 Ash Fork OG SÅ INN PÅ THE MOTHER-ROAD ROUTE 66 ! Skal være den lengste strekk intakt i dag ( sies det, vet ikke ). Ca. 2 timer med flott vei i ganske rette strekninger. Hvem kjørte der ? Vel, bare lokalbefolkningen som bor langs veien, ( flere indianer reservat), turister og veldig mange bikere !! Så generelt lite trafikk. De som hadde hast brukte Interstate 40. Stoppet for lunsj på en diner i Seligman. Hackberry er jo et lite ”berømt” sted også. Så til Kingman, kjent by på 66. Fant et motell, nytt fint Rodeway Inn for $ 42+ tax. OK restauranter i nærheten, spiste og rett tilbake og sovnet før hodet rakk puta. Neste morgen rett på highway 93 til Hoover Dam og deretter Vegas. Men etter 20 miles, innpå en sidevei til høyre til Chloride. En gammel gruveby som er nesten døde helt ut men har ”livnet” litt til igjen. http://www.desertusa.com/chloride/du_chloride.html Mye turister rundt Hoover Dam. Turistfasilitetene mye oppgradert siden sist jeg var der i 2001. Egentlig trafikkork der. Men trucks må ta en omvei. men nå bygger de en vei høyt over dammen over to åskammer, så snart blir det raskere for de som ikke vil se dammen. Siden hotellet i Vegas er i nordre enden av The Strip var det ønskelig å komme inn fra sørsiden og vi tok da Tropicana inn til Las Vegas Boulevard like syd for MGM og New York New York. Gikk greit og så opp The Strip til hotellet. Veldig greit å parkere og lett inn i resepsjonen. En bør helst være i Vegas søn-fre , da er hotellprisene meget lave dersom det ikke er convention. Kun $ 45+ pr. natt og bra rom i 17. etasje. Ble tilbudt suite med jacuzzi etc for bare $ 50 ekstra, men droppet det. Man er jo bare i rommet når man må og man er delvis bevissløs. http://www.stratospherehotel.com/ Vi var høyt og lavt. Parkerte bilen i to hele dager og brukte beina og også ”The Deuce”, dobbeltdekkeren som går opp og ned The Strip og tar kun $ 5 for daypass og en taxi i ny og ne. Som en guttunge måtte jeg stadig opp i Big Shot i 112 etasje ! Samme som for 18 mnd siden og gangen før der. http://www.stratospherehotel.com/thrills/ I New York New York, selvfølgelig Manhattan Express, herlig coaster, som tidligere ganger. http://www.nynyhotelcasino.com/ Tredje dag tilbake til Phoenix. Dro 0905 og ankom 6 timer senere inkl to korte stopp. En for quick lunsj på Jack in the Box Wickenburg . Highway 93 tilbake til Kingman, Interstate 40 en stund og deretter 93 til Wickenburg og 60 inn i Phoenix. En kuriositet på denne veien var at på kartet sto det nevnt en by som het ”Nothing”. Vi passerte ei rønne somsolgte souvenirer. Ellers var det Nothing det ! Kunne ha hatt bilen til check-in hos CO neste morgen, men valgte å levere den på kvelden. Mindre stress da. Droppet inn på hotellet med bagasjen først. 1.600 km på sju dager, herav sto bilen i to dager… HJEMREISE: Hotellet leverte oss med limo til flyplassen. ( Bare 10 min unna ! ). Rask innsjekk på Elite og til gate. Smekk full 738 og vi hadde de beste setene med stor benplass, 14AB. Ship 502. Pushout på minuttet og flytid 4t. 07min. Varm lunsj, les Pizza og grønn salat og sjokolade. Spiste faktisk litt av maten, og sjokoladen forsvant raskt. Ankom EWR 30 min tidlige og det ble tid til e tpar øl i Presidents Club pluss noe snacks. Avgang 19.50 og ship 109 med AVOD. 95 % full. Kl. 19.50 var dørene lukket og alle klare. Da kom kapteinen og forklarte at de ikke kunne push out ennå siden voldsom trafikk. 30 min senere kom han og sa at de kunne pushes out og vente uten å starte motorene. Etter ytterligere 30 min kunne de starte og begynne å taxe. Laaang kø og etter 1 time med taxying ble det vår tur. Så foran oss Jet Airways, bak oss BA 777. Airborne ca. 22.00 og I t. 20 min sent inn til OSL. Flytid var ca. 7 timer 10 minutter. OG SOM VI SKREV I SKOLESTILEN I BARNESKOLEN : ” VI VAR ALLE ENIGE OM AT DET VAR EN MEGET VELYKKET TUR I SKOGEN” ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,398
|
![]()
Herlig lesning... Har selv sammen med dc-8-63 kjørt rundt i Hertz og Budget biler mellom Phoenix, Scottsdale, Flagstaff, Grand Canyon og ikke minst Tortilla Flat - et must når du er i Phoenix.
Tusen takk for en topp rapport fra landeveien... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Las Vegas tur med BA bak teppet;) | Putte | TripReports | 33 | 03-07-2012 20:58 |
50 prosent flere EuroBonus-poeng med Hertz | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 27-10-2011 08:56 |
Doble SAS EuroBonus-poeng med Hertz | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 27-01-2011 12:52 |
Erfaring med hotell i Las Vegas | akira | Reiseforum | 9 | 20-08-2009 22:41 |
Norwegian kutter cargo sammarbeidet med Road Feeders | MartinL | Flyforum | 18 | 17-08-2008 21:13 |