![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ola og Kari ignorerer lokal kultur og det noe strengere lovverket i Dubai:
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=520047 Jeg skjemmes!
![]() |
#2 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har selv sett dette flere ganger der nede, de begynner festen på flyet ned.. Men det er som alltid bare et fåtall som ødelegger for alle de andre som oppfører seg fint der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja fyll og manglende respekt er en uting, selvsagt ! Men hvis disse landene skal satse på turisme i stor skala, så må man kanskje lempe litt på regelverket også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg gremmes, men jeg er ikke overrasket.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ola Nordmann = Homer Simpson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Homer går hjem når han er full...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banned
|
![]()
Inntil nå har det vel vært forholdsvis dyrt å dra til Dubai,
det har nok holdt den verste bermen borte. Men nå når Norwegian begynner å fly Ola Dunk ned dit for noen hundredelapper drar nok destinasjonen til seg ennå flere "charter-folk" som ikke kan oppføre seg i det hele tatt. Heia Norge! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tja, dette er jo allerede et problem... Jeg tror ikke nødvendigvis evne til å oppføre seg henger sammen med økonomi, men snarere (kulturell) dannelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Drikker ikke Ola Normann seg møkkings uansett hvor han er da??
![]() |
#11 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Ser han av og til i Asker, og det er bare å fastlå at Svein oppfører seg helt ok på fritiden. Programmet er/var et rent regissert opplegg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Til forskjell fra andre steder kan vel den slags oppførsel resultere i lange fengselsstraffer der? Har også hørt noen historier om folk som har fått 4 års fengsel for å være «i besittelse av» valmuefrø eller hundredels/tusendels gram cannabis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det må være mulig for tilreisende å respektere lokale skikker & lover/regler. Så får vel Dubai vurdere om det legger en for stor demper på turiststrømmen, og om de bør lempe på sine lover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er vel ingen som er uenig om dette.. Og jeg synes det var litt kjedelig å henge meg på "ja så fæle mine landsmenn er, jeg oppfører meg alltid 110 prosent korrekt"..
![]() Men det står å lese: "I naboemiratet Sharjah - som også norske reisearrangører tilbyr overnatting i - er nulltoleranse også for alkohol" Jeg bare stiller spørsmål om hvordan framtiden for masseturismen (som de vel satser på) er i et land der det er nulltoleranse for alkohol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er ikke nulltolleranse for alkohol i landet, bare i emiraten som heter Sharjah, og heller ikke der er det egentlig nulltolleranse... er to vannhull i byen, man faar kjoept alkohol baade paa flyplassen og i en privat klubb som heter "sharjah wanderers" som hvem som helst kan melde seg inn i.
Tror dog ikke at de kommer til aa lempe paa alkohollovgivningen her, heller stramme inn paa den. Inntill nylig var det alment akseptert aa kjoere i fylla (kjenner flere som er blitt stoppet av politiet soerpe fulle og blitt gitt politiekskorte hjem), mens naa er du garantert en bot paa ca 29.000 kroner og 30 dagers fengsel for slik oppfoersel, saa det strammes noe inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt om DY til DXB | SudCaravelle | Reiseforum | 6 | 18-12-2012 20:54 |
KLM fly snudde på grunn av fulle nordmenn | Scanflyer | Flyforum | 9 | 22-11-2010 14:15 |
Fulle fugler skaper problemer i Atlanta | LN-MOW | Flyforum | 1 | 24-07-2006 20:05 |
Får Ryaniar problemer på Stansted Airport ? | sail4fun | Flyforum | 1 | 12-09-2005 09:47 |
Fulle nordmenn skapte flykaos | DY | Flyforum | 16 | 07-09-2005 08:30 |