Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Litt OT: Fulle nordmenn får problemer i DXB (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=31513)

MD11 12-05-2008 22:29

Litt OT: Fulle nordmenn får problemer i DXB

Ola og Kari ignorerer lokal kultur og det noe strengere lovverket i Dubai:

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=520047

Jeg skjemmes!

ClassOne 12-05-2008 22:32

Re: Litt OT: Fulle nordmenn får problemer i DXB

Har selv sett dette flere ganger der nede, de begynner festen på flyet ned.. Men det er som alltid bare et fåtall som ødelegger for alle de andre som oppfører seg fint der.

AirbusTrond 12-05-2008 22:45

Ja fyll og manglende respekt er en uting, selvsagt ! Men hvis disse landene skal satse på turisme i stor skala, så må man kanskje lempe litt på regelverket også?

KLMfan 12-05-2008 22:48

Quote:

Originally Posted by MD11 (Post 269257)
Ola og Kari ignorerer lokal kultur og det noe strengere lovverket i Dubai:

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=520047

Jeg skjemmes!

Henger meg på den.....pinlig

Utflyttet 12-05-2008 23:11

Jeg gremmes, men jeg er ikke overrasket.

-A

PSC TOS 12-05-2008 23:30

ola Nordmann = Homer Simpson

Tommy777 13-05-2008 02:59

Homer går hjem når han er full...

LN-RKF 13-05-2008 07:35

Inntil nå har det vel vært forholdsvis dyrt å dra til Dubai,
det har nok holdt den verste bermen borte.

Men nå når Norwegian begynner å fly Ola Dunk ned dit for noen hundredelapper drar nok destinasjonen til seg ennå flere "charter-folk" som ikke kan oppføre seg i det hele tatt.

Heia Norge! :nor

AirbusTrond 13-05-2008 07:51

Tja, dette er jo allerede et problem... Jeg tror ikke nødvendigvis evne til å oppføre seg henger sammen med økonomi, men snarere (kulturell) dannelse.

ThomAAs 13-05-2008 10:30

Drikker ikke Ola Normann seg møkkings uansett hvor han er da??

Utflyttet 13-05-2008 10:35

Quote:

Originally Posted by ThomAAs (Post 269384)
Drikker ikke Ola Normann seg møkkings uansett hvor han er da??

Dette har vi jo nettopp hatt en lang tråd på, konklusjonen er vel: hvorsomhelst og nårsomhelst. ;)

-A

JetBlue 13-05-2008 10:42

Quote:

Originally Posted by LN-RKF (Post 269334)
Men nå når Norwegian begynner å fly Ola Dunk ned dit for noen hundredelapper drar nok destinasjonen til seg ennå flere "charter-folk" som ikke kan oppføre seg i det hele tatt.

Heia Norge! :nor

Ja, se på charter-Svein. Han har blitt rikskjendis fordi han fikk betalt for å oppføre seg helt utrolig harry, og det er det mange som tydeligvis synes er kult. Da har man alibi på en måte........

Ser han av og til i Asker, og det er bare å fastlå at Svein oppfører seg helt ok på fritiden. Programmet er/var et rent regissert opplegg

Andrev 13-05-2008 10:42

Til forskjell fra andre steder kan vel den slags oppførsel resultere i lange fengselsstraffer der? Har også hørt noen historier om folk som har fått 4 års fengsel for å være «i besittelse av» valmuefrø eller hundredels/tusendels gram cannabis.

TOS 13-05-2008 13:19

Quote:

Originally Posted by AirbusTero (Post 269267)
Ja fyll og manglende respekt er en uting, selvsagt ! Men hvis disse landene skal satse på turisme i stor skala, så må man kanskje lempe litt på regelverket også?

When in Rome.....

Det må være mulig for tilreisende å respektere lokale skikker & lover/regler. Så får vel Dubai vurdere om det legger en for stor demper på turiststrømmen, og om de bør lempe på sine lover.

AirbusTrond 13-05-2008 13:26

Det er vel ingen som er uenig om dette.. Og jeg synes det var litt kjedelig å henge meg på "ja så fæle mine landsmenn er, jeg oppfører meg alltid 110 prosent korrekt".. ;)

Men det står å lese: "I naboemiratet Sharjah - som også norske reisearrangører tilbyr overnatting i - er nulltoleranse også for alkohol"

Jeg bare stiller spørsmål om hvordan framtiden for masseturismen (som de vel satser på) er i et land der det er nulltoleranse for alkohol.

Chaos Controller 13-05-2008 13:33

Er ikke nulltolleranse for alkohol i landet, bare i emiraten som heter Sharjah, og heller ikke der er det egentlig nulltolleranse... er to vannhull i byen, man faar kjoept alkohol baade paa flyplassen og i en privat klubb som heter "sharjah wanderers" som hvem som helst kan melde seg inn i.
Tror dog ikke at de kommer til aa lempe paa alkohollovgivningen her, heller stramme inn paa den. Inntill nylig var det alment akseptert aa kjoere i fylla (kjenner flere som er blitt stoppet av politiet soerpe fulle og blitt gitt politiekskorte hjem), mens naa er du garantert en bot paa ca 29.000 kroner og 30 dagers fengsel for slik oppfoersel, saa det strammes noe inn.

All times are GMT +2. The time now is 13:07.

Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.