BSSW, selv om designen er fra begynnelsen av 70-tallet har den bevist gang på gang hvor god den er. og selv om flyskroget er 30+ år gammelt så finnes det ikke noe igjen inne i flyet som er original design, det aller aller meste er oppdatert og forbedret. Noe F-16 var designet for fra begynneslen av. Samtidig med relativt enkelt vedlikehold og god politlighet gjør dette flyet fremdeles til en vinner.
Block 60 som blir nevnt er neste generasjon F-16 som foreløpig kun er produsert for
UAE. Denne versonen er lik Block 52+ på mange måter. Men har også en rekke nye ting. Den har blant annet redesignet cocpit og ny motor. Den har også fått inn endel av sensorene som man idag henger utenpå flyet inn, og deriblant en Internal FLIR Targeting System (IFTS), som gjør mye av jobben til Sniper XR/Panthera poden. Den har også integrert elektronisk krigførings system, og ett helt nytt radarsystem, samt det nyeste av det nye avionikk og
IFF systemer, 8 Chaff/Flare stasjoner mot 4 på C/D utgaven.
I tillegg til dette er den klargjort for alle våpen som er fysisk mulig å henge på en F-16 fra fabrikken. Dette er noe som har vært en oppgradering på andre modeller. Utvendig er den ganske lik en standard F-16 ,men den har fått internt pitotrør (spydet i nesa på flyet), samt at IFTS er montert som en liten kuleformet sak rett fårran cocpit.