Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-02-2008, 21:38   #41
HansJ
ScanFlyer Silver

HansJ's Avatar

Default Re: En fredags traad til ettertanke....

Jag är helt ovetande om vad detta senaste debacle rör sig om (eftersom jag tillbringar 90% av min tid här i Flyhistorisk forum och Samlerhjørnet), men generellt håller jag med de andra här. Inför någon sorts krav på namnregistrering, även om bara moderatorerna kan se det så avskräcker det nog många sabotörer. En idé kan också vara att starta en "Hall of shame"-tråd där man annonserar ut de nicknames som är bannade och av vilken orsak.

Vi ska vara väldigt tacksamma att vi har detta forum. Vad är forum.flyprat.no? Det är ju faktiskt ett skandinaviskt flygforum där de allra flesta medlemmarna är vuxna och vet vad de pratar om! Det är ganska ovanligt om man ser sig omkring. Här slipper vi de värsta spekulationerna, vilda gissningarna och liknande dumheter som sprider sig på andra forum. Här kan man posta nyheter eller berättelser utan att en minut senare få ett syrligt svar med "Källa på det?" som enda kommentar, eftersom kunskapsnivån är stor här.

Stämningen här är god, man känner sig hemma bland gamla bekanta även om man aldrig träffat personerna bakom alla nick. Låt oss bevara den goda stämningen och omedelbart kasta ut de som vill sabotera för oss alla, vilket man gör om man trakasserar en enskild moderator. Glöm inte att forumet är gratis och att CK, LN-MOW och alla andra inte är skyldiga oss någonting.

Med andra ord: kasta ut uppviglarna direkt - de har inte här att göra. Det går inte an att någon med världens bästa flygplan som nickname - DC-8-63 - ska gå i storage. DC-8or slutar aldrig flyga!
HansJ is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 00:03   #42
Utflyttet
Ute på tur

Men en liten oppfordring til brukerne her: vi har også verktøyene for brukerne, slik at dere ikke trenger moderatorene for å ordne opp i det man ser som problematiske brukere.

Ved å tildele en bruker nok negativ reputation så skal de miste retten til å poste av seg selv, men det krever at man bruker denne aktivt. En bruker alene kan ikke gjøre nok negativt til at en annen bruker mister rettighetene sine, men er folk flinke å bruke dette systemet så tror jeg at de tilfellene at det er generell enighet om at mottakeren ikke fortjener rettighetene sine så vil det fort nok ordne seg slik at brukeren blir "kneblet" av forumets brukere generelt.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 00:44   #43
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Quote:
Det går inte an att någon med världens bästa flygplan som nickname - DC-8-63 - ska gå i storage. DC-8or slutar aldrig flyga!

I SECOND THAT ONE!
Old 23-02-2008, 06:37   #44
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Stotter det mange sier her om at man bor gi sanksjoner mot evnetuelle braakmakere i langt storre grad enn det det kanskje gjores idag. Forumets moderatorer gjor en utmerket jobb, men som alle andre saa gjor de sikkert feil iblant og skal selvsagt taale saklig kritikk. Men naar kritikken blir usaklig og ikke minst naar man kommer med trusler saa bor dette faa konsekvenser for vedkommende.

De aller fleste her inne er hyggelige mennesker, selv om man kan vaere uenige om mye. Man naar man sender slike PM som enkelte moderatorer har mottatt, saa kan man lure paa om vedkommende kun er ute etter aa lage kvalm eller om deres sosiale inteligens er meget lav!
Old 23-02-2008, 16:33   #45
Fly high
ScanFlyer Gold

Fly high's Avatar

Hvorfor er det noen som sender PM til moderatorer og skjeller dem ut overhodet? Hvis de ikke kan stå for meningene sine i de åpne diskusjonene her, så har det vel ingen hensikt å være forumist?
Moderatorene bør ha navnene våre (er mer skeptisk til at vi skal legge ut fullt navn), og utestenging må være en mulighet som brukes aktivt.
Fly high is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 17:52   #46
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Fullt navn er enda en måte å bli bedre kjent med folket her på forumet...
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2008, 19:44   #47
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Jeg synes det er veldig synd at det finnes personer som ikke har vett nok til å oppføre seg som folk. Jeg har selv opplevd dette gjennom PM på det gamle forumet, men heldigvis så var det begrenset til en eller muligens to episoder så det er nok ikke noe mot det enkelte andre (som dc-8-63 opplever, og som ph.ndr har opplevd tidligere). Jeg håper at dc-8-63 finner tilbake til oss etter en (forhåpentlig) kort pause, og jeg verdsetter dine synspunkter og kunnskaper om bransjen.

Jeg støtter også de forslag som er kommet til reaksjoner ved utilbørlig personangrep, men mener at det bør være opp til den enkelte om man vil stå frem med fullt navn på forumet. Jeg har ingen problemer med at moderatorene får fullt navn, men selv opererer jeg med nick og trives best med det (nå er det likevel etterhvert en del av dere som vet hvem jeg er likevel, så forhåpentligvis bidrar det til å holde meg på matta.....).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2008, 23:26   #48
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Efter intern diskussion har jag rensat lite i tråden.

Frågor kan riktas till undertecknad, P.A Viking eller The Ticketor.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 00:12   #49
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Denne yttringsfrihetsargumentasjonen kan taes direkte med moderatorene, det skal ikke tas i denne tråden.
Old 02-03-2008, 01:11   #50
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ganske frekt aa gjemme seg bak grunnloven som rettferdiggjoering for sjikane og persontrakkassering.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 03:29   #51
PeopleExpress
ScanFlyer Blue

PeopleExpress's Avatar

Quote:
Originally Posted by spikeld View Post
Eller begynner noen å murre.. som verken bor eller skatter til Norge over at ph-ndr/CK fremdels velger å holde dette forumet innenfor Norges grenser ??
Grunnlovens § 100 sikrer deg som innbygger av Norge en rett til å kunne tale din mening, uten å risikere straffeforfulgning fra MYNDIGHETENE. Ergo, hvis en avis hadde satt dine meninger på trykk, kunne du i stor grad vært trygg på å ikke bli straffet for dem.

Når det er sagt gir ikke grl. §100, deg noen rett til å kunne få dine meninger på trykk overalt. Noen må være villig til å trykke det, og alle seriøse aviser har en redaktør. Det er redaktørens ansvar fastslå hva som skal på trykk, og mange leserinnlegg stopper i redaksjonen.

Således, Scanair.no må kunne sies å være et privatforum, hvor stiftere eller moderatorene har mer eller mindre et redaktøransvar. Det betyr at de har rett til å sette grenser for hvilke type ytringer de ønsker i forumet. For deg og alle oss andre, betyr det at vi har en rett til å kunne uttale oss, men en plikt til å behandle hverandre og andres ytringer med respekt.
PeopleExpress is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 12:54   #52
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by spikeld View Post
Eller begynner noen å murre.. som verken bor eller skatter til Norge over at ph-ndr/CK fremdels velger å holde dette forumet innenfor Norges grenser ??
Din forbanna idiot! Du er tydeligvis blottet for alt som heter sosial inteligens, noe du har bevist her på forumet gang på gang. Enten for du begynne å oppføre deg sånn nogenlunde eller så får du finne deg et annet forum hvis du ikke er fornøyd med dette.

Spikeld, oppfører du deg like tullete i real life som du gjør her og er du en såpass taper at du må kompensere for dine mangler i livet ved å opptre som en bølle bak et anonymt nick på et forum?

Old 02-03-2008, 12:57   #53
Wig-wag
ScanFlyer Molded

Wig-wag's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Din forbanna idiot! Du er tydeligvis blottet for alt som heter sosial inteligens, noe du har bevist her på forumet gang på gang. Enten for du begynne å oppføre deg sånn nogenlunde eller så får du finne deg et annet forum hvis du ikke er fornøyd med dette.

Spikeld, oppfører du deg like tullete i real life som du gjør her og er du en såpass taper at du må kompensere for dine mangler i livet ved å opptre som en bølle bak et anonymt nick på et forum?

Var dette en sånn personlig utskjelling man nettopp skulle få slutt på?
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 13:25   #54
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Med vondt skal vondt fordrives ?

Har med hensikt inn til nå holdt meg vekke fra denne tråden, men nå er overtrampene kommet ut i dagslyset og ikke bare havnet som PMer til de modererende, da bare må jeg.

Det er ikke alltid "Målet helliger midlet" Someone. Vi har gang på gang gjennom historien sett at dette er tilfelle - siste eksempelet er de nå pågående diskusjoner om water boarding under "the war against terror".

Det er helt enkle regler en forholde seg til (også her), og en god oppsummering fra forskjellige religioner og livssyn finner dere her: http://no.wikipedia.org/wiki/Den_gyldne_regel

Jeg synes Konfusius (K'ung Fuzi) sa det best for over 4500 år siden:
Gjør ditt beste for å behandle andre slik du ville ønske å bli behandlet selv!
Hvis vi alle her hadde prøvd å holde oss til dette, så hadde også eldre bråkete Douglas DC-8er ønsket å fly i vårt luftrom.

Last edited by LN-KGL; 02-03-2008 at 13:45.
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 13:31   #55
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Vi kan väl försöka att ta det lite "med ro"?
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 13:36   #56
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Er egentlig ikke uenig med deg KGL, men jeg valgte fremdeles å poste etter å ha vurdert lenge om jeg skulle trykke på "post"-knappen eller ikke, og står 100% for det jeg har skrevet. Ja, det er sikkert litt over grensen, men jeg mener det faktisk var på sin plass da den snillistiske holdingen vel ikke har vært helt suksessfull!
Old 02-03-2008, 13:40   #57
wf145
at your service!

wf145's Avatar

Kva med rett og slett "teie dei i hel"? Slike kommentarar fortenar ikkje merksemd, someone! Hev deg over det, rett og slett!
Old 02-03-2008, 13:48   #58
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er egentlig ikke uenig med deg KGL, men jeg valgte fremdeles å poste etter å ha vurdert lenge om jeg skulle trykke på "post"-knappen eller ikke
Må ærlig innrømme at jeg også flere ganger har skrevet ferdig innlegg til denne tråden, men har valgt å IKKE trykke på "post"-knappen.
Old 02-03-2008, 14:02   #59
LN-SEK
ScanFlyer Gold

LN-SEK's Avatar

Someone. Spikeld og sånne prøver bare å provosere fram et eller annet. Prøv å overse dem. Skal innrømme at jeg har vært fristet til å svare også, men klart å la være
LN-SEK is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2008, 14:28   #60
Utflyttet
Ute på tur

Når det gjelder spikeld så er det som vi har sagt før, la moderatorene ordne opp, vi har mer verktøy for det her enn før, og det skjer mer i kulissene enn man skulle tro. Akkurat nå får dere ikke svar fra spikeld på minst en uke.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules