![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skal en tur til Miami i april og som flyfreak så ser jeg på alternativer som finnes, uten at jeg føler jeg har nok erfaring eller oversikt. Det jeg vet er at jeg ikke har lyst til å fly med KLM, NWA eller AF. Vil heller ikke fly via AMS eller CDG. Er interessert i å fly via LHR og T5, evt fly med VS eller LX. Har aldri flydd LH, UA, AA...
Ift pris så tenker jeg opp til kr. 8.000 Hva hadde dere valgt? Takk for evt tips ![]() Forøvrig totalt uaktuelt å fly uten inflight entertainment sys... Last edited by SQ321; 07-02-2008 at 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Søk på http://wideroe.no, så finner du sikkert en overkommelig pris!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Anbefaler VS på det varmeste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Hva med CO? Fant en på 5000kr t/r 15-25/4
Men det er gjerne en fordel å reise på ukedager det er færre so reiser på som f.eks tirsdag eller onsdag.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk så langt!
Er det mange som ikke har IFE på transatl.? Tenkte jeg skulle sjekke www.seatguru.com også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Siden jeg jobber mye med CO så vil jeg jo anbefale dem. Direkte til NewYork og god forbindelse til Miami.
CO jobber for harde livet med å få AVOD i alle 757. Har du medbrakt underholding så er det strøm på rad 1-16. Pr i dag er det 4-5 maskiner som er klare, og flere kommer hele tiden. Dag kan sikkert informere om når alle er klare med AVOD S |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det å connecte på Newark er IKKE å anbefale. Å lande i Miami er tingen. LH flyr daglig Frankfurt Miami og er raskeste veien dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
BA er jo eneste selskap fra T5, så vil du fly via den nye terminalen har du jo ikke noe alternativ. BA er vel heller ikke det verste du kan velge, service-messig, selv om benplassen i economy ikke er all verden. De pleier ofte å ha salg på World Travveller Plus (economy extra med 38' mellom seteradene).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
|
![]()
Hva som gjør at det ikke er å anbefale?
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er vel ikke verre enn noen andre flyplasser her i USA, men immigrasjon kan fort ta litt tid og det skjer ofte at man misser sin connection.
I tillegg må man ta ut bagasjen på EWR og ta den gjennom tollen, det tar også tid. I Frankfurt spaserer man mellom to fly, ingen sikkerhetskontroll, kun passkontroll som aldri har kø. Man ender også da opp i Miami og har ingen connection å tenke på |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har flydd OSL-EWR-MIA-EWR-OSL 3 ganger og er enig med MOW, ingen problemer og en meget behagelig transfer. Eneste er at du bør beregne litt god tid, men med 3t transit tid er ikke det noe problem. Siste maskin til MIA går 20:05.
![]() |
#13 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Hvis man går ut ifra 15-25/4 så får man (hos Farmer ihvertfall) 2 valg til samme pris, en med 2t15min transfertid og en med 6t20min. Hvilken ville dere valgt? Spørsmål til både Tommy og Thomas
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
2:15. Misser du den, vil du bli plassert paa den andre uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi har valgt 20:05 avgangen EWR-MIA alle gangene, både fordi man da kan ta middagen på EWR og hoppe rett i seng stuptrøtt når man kommer til Miami
![]()
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Reiser man 0630 fra Oslo, lander man kl 1400 i Miami med Lufthansa, dersom man tar 20:05 flyet lander man da nesten et halvt døgn senere. Når det gjelder immigrasjonen i MIA, er det aldri noen utfordring, har selv gått igjennom der minst 50 ganger, ikke verre enn EWR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jepp, Skyteam, slipper dra 0635 fra OSL om morran, slipper immigration på MIA... should I continue..
![]()
![]() |
#19 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Men ville heller prøvd å ta den med transit tid på 2t15min og heller satse på å spise etter at man har ankommet MIA hvor man sikkert kan få billigere mat og gjerne større utvalg av mat
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her de to scenarioene ved siden av hverandre:
OSL-EWR 1110 ankommer 1400 East coast time (NYC og MIA er i samme tidssone) Å rekke flyet 1515 er science fiction. Da blir det 1950 som lander 2302! LH 0635 fra OSL til FRA 0955 fra FRA lander i MIA 1355 Om man har lyst til å tilbringe over 6 timer på en flyplass mot å være på stranda klokka halv fire, hver sin lyst! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA | LN-MOW | Flyforum | 417 | 27-05-2023 19:59 |
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL | dhgang03 | Reiseforum | 8 | 10-03-2010 11:36 |
OSL-MIA | TCAS | Reiseforum | 8 | 25-11-2009 21:27 |
OSL-MIA nonstop | viking737 | Flyforum | 31 | 19-11-2008 13:20 |
Charter OSL-MIA | sail4fun | Reiseforum | 28 | 29-05-2008 21:36 |