![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva med at par pent brukte A330-200? De er jo mindre enn -300'ene, og ville passe bedre på endel SAS-ruter. Og da har man holdt flyparken nesten lik..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er store problemer med å finne A330/340 som kan leases i den perioden SAS ønsker (og evt. får tillatelse til av styret),nemlig tre år. De fleste utleiere vil gjerne se 7-8 års utleie,minst.
Narita er et problem.CPH-NRT går så det griner,men man får ikke en slot til på NRT og da ser SAS på muligheten til å vurdere lease av større fly (les A340-600).Haneda kan kanskje være en mulighet. Når jeg leser artikkelen igjen,så er det mest sannsynlig at det er for å ta opp konkurransen med Malaysian og Continental fra OSL og ARN.Den store trafikken fra ARN til HEL med AY ligger også til grunn. Beklager,men har ikke lært å linke ennå. ![]()
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva med to 767 eller lignende, blir stasjonert på Osl. da kunne man vel fått en bra flåte utnyttelse om flyene gikk gjennomgående fra en asia destinasjon til Statene. ett fly ville vel bare være dårlig økonomi da det blir mye død tid på flyet.
Nå tar jeg helt ville tall her, men for å illustrere min tanke uten at noen skal henge seg opp i destinasjon valg og flytid: Fly 1 Bangkok - Osl 11 timer. Turnaround Osl 2 timer Osl - Chicago 8.30 timer Turnaround chicago 2 timer Total 23.30 timer samme rute tilbake Fly 2 Singapore - OSL 12 timer Turnaround OSL 1.30 timer Osl - Chicago 8.30 timer Turn around chicago 2 timer total 24.00 timer samme vei tilbake Her får man daglige avganger til Chicago og tre til hennholdsvis Bangkok og Singapore. ytteligere en fjern destinasjon kunne gått søndager, eks Dubai....... Med kun ett fly er vell SAS dømt til å misslykkes fra Gardermoen. Jeg er redd de må ta i litt gitt, slik som jeg illustrere for å få bra nok flåteutnyttelse og destinasjoner. Mulig jeg er helt på viddene, men å stasjonere en maskin blir det ikke penger av!!!!!!
![]() |
#66 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
767-300ER sliter med for dårlig rekkevidde til Asia når lasten begynner å bli tung. Ikke så veldig økonomisk å fly med kun med 190-210 seter med dagens lave priser....
SAS slet jo tidligere når flyet fikk for mye motvind. Enten måtte de redusere lasten eller mellomlande i Helsinki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Er det noe nytt i denne saken?
Fløy forresten SEA-CPH søndag, var ikke særlig fullt der, telte 24 i biz, og var ikke fullt i Y. Gikk før tiden og landet meget tidlig i CPH pga kraftig tailwind. ![]()
![]() |
#68 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke noe nytt.
Rykter sier at betingelsene for crew som bid'er tjeneste er heller semre. Har man fått oppfylt bid på 757/767,så har man valgt bort A330/340. Jeg fly ALDRI Boeing mer,uansett hvor "sexy" en 757 med SAS farger ser ut! Such is life!! ![]()
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Why, FBU? Noen praktisk årsak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Årets siste dag og årets siste tur | CFM | Bilder & foto | 3 | 02-01-2014 00:03 |
Siste dagene.... | putzmeister | Bilder & foto | 5 | 12-06-2009 08:52 |
Siste Airways... | EB | Flyforum | 7 | 07-04-2005 19:05 |
Siste Airways... | EB | Flyforum | 0 | 04-03-2005 06:23 |
I siste Kapital... | EB | Flyforum | 4 | 18-02-2005 16:41 |