![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Idag (22/1-05) fortelles det via Pilotforeningene at det er nedsatt en gruppe som skal vurdere ekspansjon på SAS' Intercont.Pilotforeningene er med og det skal foreligge et svar innen 2-3 uker.
Hvorfor 767/757? Det er umulig å få tak i A330/340 med riktig konfig. og pris.Dessuten kan disse flyene bli i störste laget til å begynne med. ![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Hey, dette vil jo åpne muligheter ......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 205
|
![]()
Woohoo - enda flere longhauls fra CPH..
![]() :smokin
__________________
:: Rune Trøftmoen - Thomas Lorentzen - Stein Ove Rud :: :: Powered by Canon Digital SLR :: Upcoming flights: I\'m Thinking... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Det foreligger kanskje planer om å opprette en langrute eller to fra OSL da,siden det satses på mindre fly?Kanskje Bangkok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]()
Det første jeg tenker er: Enda en flytype til SAS.. Kan dette være økonomisk?
Kjekt for spottere da.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,384
|
![]()
Dette blir flott for CPH og ARN!
![]() OSL blir nok forbigått .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Som vanlig i SAS hirarkiet mener du?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,296
|
![]()
Lurer på hvilke destinasjoner de kommer til å åpne da? En ting er å ta allerede eksisterende destinasjone og øke på disse fra osl/arn, men det er sikkert ikke alle som har marked nok for flere SK fly.
Kanskje disse destinasjonene kunne være aktuelle? - San Fransisco - Los Angeles - Hong Kong - Johannesburg/ Cape Town - Osaka - Boston - Toronto - Rio de Janeiro Kanskje litt mindre trolig, men men... - Las Vegas - Manila - Kuala Lumpur - Sydney Bare SAS vet! BF |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Hvis de nå endelig skaffer fly som er perfekt størrelse for OSL,så er det jo veldig merkelig hvis det ikke kommer en langrute eller to herfra??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Må jo flire litt også, i siste COP revisjonen ble 767 fjernet...., og det er da ikke så lenge siden ( i 2004) at den siste 767 vel forlot SAS (eller fle levert tilbake til leasing selskapet http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=1887 )
Det må vel haste noe veldig da side det jo er pending leveranser fra både BFI og Airbus i 2006 , men disse er vel ikke konverterbare til aktuelle modeller ? /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Måske Sydney kunne blive til noget.....JHeg mener DK har jo en Kronprinsesse fra Australien og der kunne jo genereres nogen trafik,skulle jeg mene... DK har udvidet eksporten til Australien, såå hvorfor ikke ![]() Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Har vært inne på NSFs hjemmesider og lest artikkelen selv.
Det er ikke tatt en endelig avgjørelse på flytyper.Tilgang,priser,etc. vil avgjøre. Det nevnes at grunnen til denne nye vurderingen er Malaysians inntog på STO-NYC,Continental på OSL-EWR og Finnairs økning på Østen.Det burde tyde på en økning i tilbudet på OSL og ARN,gjør det ikke det? Man snakker også om et relativt raskt tempo i saken,med en eventuell start av tilskoling av crew før sommeren. Spennende! ![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
(Pssst ... skarre vaerra non billige 757'er .. ???)
:smokin |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Hvilken rekkevidde har relevante 757'ere ?
/GEir |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
''ENGINE SPECIFICATIONS
Engine Type RB211-535E4 Thrust 40,100 lbs. Approx. Range 3,200 nautical miles '' (Hm .. dette maa vaere trykkfeil .. skal nok vaere 3900 nm) Kan evt. fikse et par -300'er ogsaa .. ''>ENGINE SPECIFICATIONS Engine Type RB211-535E4 Thrust 43,000 lbs. Approx. Range 3,500 nautical miles '' Interessert .. ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Tror nok det var en liten kalddusj for Lindegaard når AY kom med flatbeddene sine og det at de har flere intercont destinasjoner.
![]() 767 har man jo hatt før, og det blir vel snakk om leasing da. Jeg stemmer for OSL-DXB. Ellers er vel japan bedre egent for bussene, men Hong Kong og Shanghai og andre områder i Kina og kanskje man vil tenke seg tilbake til Delhi og?
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Tror nog Finnairs framgångar på Fjärran Östern svider mest i Lindegaards kassaskrin. På hans önskelista måste nog Stockholm-Peking och/eller Shanghai vara önskemål nummer 1.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,391
|
![]() Quote:
![]() Airbus 330. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Årets siste dag og årets siste tur | CFM | Bilder & foto | 3 | 02-01-2014 00:03 |
Siste dagene.... | putzmeister | Bilder & foto | 5 | 12-06-2009 08:52 |
Siste Airways... | EB | Flyforum | 7 | 07-04-2005 19:05 |
Siste Airways... | EB | Flyforum | 0 | 04-03-2005 06:23 |
I siste Kapital... | EB | Flyforum | 4 | 18-02-2005 16:41 |