![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
Jeg "vant" dette orginale Kodakchrome lybildet på auksjon nylig, og ville bare dele med dere. Bildet er tatt på Fornebu i ? Hilsen Ruben ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Gjetter paa 1971 - Denne var LN-SUI hos Braathens i hvertfall frem til 1970...Saa var den 7 maaneder hos SAGA Norsk Flytjeneste ogsaa med Reg LN-MTU....
OO-BVG dd 12/72 Delta Air Transport LN-MTU dd 5/71 SAGA Norsk Flytjenste LN-SUI dd 6/66 Braathens N998BC dd 12/65 Boreas Corp Business (Corporate) SE-CCZ dd 4/63 Uppsala Transair Sweden OO-CTI dd 4/7/53 SABENA
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Herlig! Tusen takk for at du delte denne skatten med oss!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei Ruben
Flott Bilde av flyvemaskinen som fikk ett kort liv etter dette bildet ble tatt. Som du sikkert vet havarerte dette 4/10-74 på Southend. Det som virker litt forunderlig er at Flight Engineer fikk skylda. Jeg har aldri fløyet DC-6, men jeg skal spørre kollegaer som har for å spørre hvor "Gear-Lever" står. F/E dro gearet opp da han hørte V1. Se hva som står her: The flight engineer raised the gear on take-off, shortly after V1 had been called. The nosegear retracted, causing the DC-6 to subside on to its nose. The aircraft skidded down the runway and was evacuated. The aircraft was sold to Air Facilities following the mishap and scrapped. PROBABLE CAUSE: It has not been possible to determine what led the Flight engineer to believe that the captain had ordered him to raise the landing gear. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei Ruben
Flott Bilde av flyvemaskinen som fikk ett kort liv etter dette bildet ble tatt. Som du sikkert vet havarerte dette 4/10-74 på Southend. Det som virker litt forunderlig er at Flight Engineer fikk skylda. Jeg har aldri fløyet DC-6, men jeg skal spørre kollegaer som har for å spørre hvor "Gear-Lever" står. F/E dro gearet opp da han hørte V1. Se hva som står her: The flight engineer raised the gear on take-off, shortly after V1 had been called. The nosegear retracted, causing the DC-6 to subside on to its nose. The aircraft skidded down the runway and was evacuated. The aircraft was sold to Air Facilities following the mishap and scrapped. PROBABLE CAUSE: It has not been possible to determine what led the Flight engineer to believe that the captain had ordered him to raise the landing gear. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg er HELT sikker på at bildet er tatt på FBU, og jeg er 99% sikker på at det er fra 1972. I ´71 hadde den (og LN-MTV) SAGA-farger, bygget på den røde stripa fra BU-tiden. Troll-Air i 1972 var nytt navn på selskapet, og et kortlevet prosjekt. De hadde også en ex-Sterling masikn på dansk register, i nøytralisert NB-maling. PS: Det kommer 2 bilder av -MTU og -MTV på Aripics herfra i løpet av noen uker nå.
![]() |
![]() |
#7 |
Magic Nostalgic
|
![]()
Ruben,
jag har samma slide, på min står det 9.72. /JM |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fellowship er mannen når det gjelder FBU på 70-tallet. Bøy deg i støvet for hans innsikt. Det gjør vj andre...
![]() |
#9 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Sitter med allergi anfall i stoevskyen...
![]()
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Troll Airfield får ny brannbil | Trdfly | Flyforum | 0 | 04-12-2014 18:52 |
TROLL-AIR DC-6B OY-EAO | rhusberg | Flyhistorisk forum | 5 | 11-04-2014 22:54 |
Etihad, Air Berlin, og Air France/KLM med samarbeid | Someone | Flyforum | 3 | 22-10-2012 22:52 |
CPT-Troll 9.januar | TOS_EBG | TripReports | 3 | 14-01-2010 11:48 |
Air France og Delta Air Lines ønsker joint.venture over dammen | CK | Flyforum | 17 | 25-10-2007 15:42 |