![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
om FI bare skal fly en sessong rute, hva skal de gjøre med sin ny anskaffede 767 da?
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Oj, denne kom virkelig som lyn fra klar himmel! Men at 767 på enkelte langruter er bedre for SAS enn A330 er det vel ingen tvil om. Er det forresten snakk om kjøp eller leasing inntil ruten evt. kan betjenes med A330/A340 - eller at Airbus kan levere de "rette" maskinene?
Jeg ser også for meg en spesiell SAS-variant av A321 med ekstra fueltanker som etterhvert vil erstatte eventuelle 757 (selv om det kanskje ikke er realistisk dessverre). ![]() Det eneste jeg kan se for meg SAS starte opp fra Oslo må være OSL-BKK (og -SIN?) og OSL-ORD.
![]() |
#44 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
FBU 4EVER, en link til den artikkelen ville vært fint!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Eh. hva er kilden til at LH og SK skulle ha en slik gentlemens' agreement??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#47 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
jy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
SAS har vel mest aa tape, det er en betydelig andels av 937/938 high yield trafikk som enten reiser til eller kommer fra Tyskland.....og hvis LH aapner Frankfurt Seattle eller flytter Portland ruta til Seattle, vil det gaa hardt utover SAS......dette er jo "forhandlinger" internt i Star Alliance og tror ikke det er direkte ulovlig, de jobber jo med felles kontrakter etc. saa det paavirker ikke konkuransen direkte....noe de felles kontraktene gjoer.....konkuransen blir mere mellom alliansene....
![]() |
#49 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hmmm,
![]() Sier du dermed at allianser strider mot konkurranselovgivningen, Jan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvis SAS ikke klarer å slå Lufthansa på Seattle-Europa så skjønner jeg ikke mye. Det kan det ikke være mange som vil kjøre tre-fire timer til Portland før de flyr...eller etter at de har landet. LH flyr jo allerede fra Vancouver som ligger nærmere Seattle enn Portland...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Flyklapper
|
![]()
... men en til tider plagsom grensepassering ... som imidlertid ikke er en hindring for at store mengder Vancouver-boere tar seg til Bellingham for aa fly billig til Las Vegas med Allegiant ...
Det burde vaere plass til baade SAS og Lufthansa paa SEA. Det er idag kun tre Europa-ruter (pluss Aeroflot) - SAS, BA og NW til AMS. Det gaar rykter om en PAR-rute ogsaa med NW, men saa langt er det blitt med det. Imidlertid er belegget paa alle tre veldig hoeyt, og jeg er sikker paa at DC-8-63 har tilgang paa tall som underbygger passasjergrunnlaget. Fra meg blir det mest synsing ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
SAS slaar LH ned i stoevlene Seattle - Europa....hva som de er redd for er LH Seattle - Europa.....
![]()
![]() |
#53 |
Flyklapper
|
![]()
LH kan skrape bunnen av markedet - saa kan SAS ta de som betaler godt!
![]() Men LH er sannsynligvis flinkere enn SAS til aa dra til seg disse ... det skal ikke saa mye til ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Disse alliansene ber eksplisitt om å få unntak fra konkurranselovgivingen, og jeg vil tro at såkalte "gentlemans agreements" ikke innebærer at man har bedt om unntak fra konkurranselovene. Om det er en del av allianseavtalen som det er søkt fritak om så er det klart at dette ikke er i strid med konkurranseloven. SAS og Maersk hadde vel en slags "gentlemans agreement" - se hva det førte med seg.... jan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var det inte SAS som förut sa att man i nästa steg ska utvidga intercont. från ARN efter det att cph - shanghai öppnades?
Jag tror nog att arn-narita ligger högst upp på sas önskelista. Sen tror jag knappast att SAS byter ut sina 330:s mot 757 ![]() mvh alf |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det jeg så når jeg fløy CPH-SEA-CPH (se avatar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banned
|
![]() Quote:
Mange bruker SAS fra CPH når de reiser fra Tyskland, når jeg har reist med Asia-rutene til SAS er det ofte mange tyskere både på business og økonomi-klasse. Og om de mellomlander i FRA eller CPH er vel et fett for mange, medmindre FRA området er utgangspunktet for reisen da. Har ellers inntrykk av at SAS er mye bedre ansett i utlandet enn her hjemme, mindre mediehets kanskje? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Selvom det ville være dejligt med flere oversøiske destinationer, så tvivler jeg meget på at SAS besvist ønsker at re introducere B767 eller introducere B757.... ---- Mange har stor forkærrlighed for disse Boeing typer, og det kan jeg godt forstå, men det kan ikke være særlig lønsomt at indføre endnu en type i flyflåden. ---- Mit bud er at bruge A330/340 og så vælge destinationer hvor dette fly kan bruges. Skal der vælges destinationer på det oversøiske net skal der jo også se på hvor skandinaviske selskaber står stærkt. I Japan kunne det så være Osaka og eventuelt kunne Hong Kong startes op igen og mit forslag til ny destination i Østen vil være Seoul eller Ho Chi Minh City i Vietnam... ----- I USA er jeg ikke så sikker på at der skal nye ruter til. Blandt andet har LH jo mange destinationer i USA/Canada og de 2 STAR partnere UA og US har jo gode forbindelser. Skulle man endelig gøre noget skulle de nuværende destinationer styrkes,evt med flere forbindelser om dagen. Skulle det endelig komme til en ny destination kunne det være Phoenix i Arizona. (PHX er et godt spotter sted og det er nemt at komme til mange andre fine spotter steder i Arizona) Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
dette høres unektelig spennende ut - og vil nok diskuteres i det vide og brede på Enoteca i kveld, men jeg klarer ikke helt å tro på at SAS skulle anskaffe 767/757 for å fly inter-cont nå som vi er kvitt 767'ene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Årets siste dag og årets siste tur | CFM | Bilder & foto | 3 | 02-01-2014 00:03 |
Siste dagene.... | putzmeister | Bilder & foto | 5 | 12-06-2009 08:52 |
Siste Airways... | EB | Flyforum | 7 | 07-04-2005 19:05 |
Siste Airways... | EB | Flyforum | 0 | 04-03-2005 06:23 |
I siste Kapital... | EB | Flyforum | 4 | 18-02-2005 16:41 |